Garmin Map Pilot opdatering i W205

Alt vedrørende teknik
Besvar
Brugeravatar
MortenLeth
Indlæg: 6
Tilmeldt: 7. okt 2015, 18:13

Garmin Map Pilot opdatering i W205

Indlæg af MortenLeth »

Jeg har opdateret mit kort via Mercedes download manager fra v2.03 til v2.4, men når jeg sætter SD kortet tilbage i bilen og går ind i navigationen og kigger, så siger den at jeg stadig bruger v2.3 kort - er der nogen der har haft eller set samme problem eller generelt har haft problemer med opdatering af Garmin map pilot?
Mercedes Benz C220 Bluetec stc. AMG line :D
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: Garmin Map Pilot opdatering i W205

Indlæg af SLKkompressor »

For ca 3 uger siden spurgte jeg hos MB forhandleren om der var kommet en opdatering til min W 205 fra december men det var der ikke. Det undrer mig meget når man til enhver tid kan opdatere min Garmin Nüvi som ligner den i MBen.
Brugeravatar
MortenLeth
Indlæg: 6
Tilmeldt: 7. okt 2015, 18:13

Re: Garmin Map Pilot opdatering i W205

Indlæg af MortenLeth »

Hvilken version af kort har du i din W205? Du har ret, det er lidt underligt at navi fungere MEGET bedre på dem man kan få til mobilen eller eksterne ift hastighed og opdateringer. Det er jo ikke fordi de indbyggede er billige, en tilgengæld er de mega langsomme når man tager en anden rute end den beregnede! :x :lol:
Jeg undre mig lidt over at jeg ikke kan se den nye version når jeg sætter kortet i bilen, men i PC'en står der at den er opdateret....
Er der nogle steder man kan se hvilke ekstra optioner man kan tilkøbe til Garmin Map Pilot? Jeg tænker på kamera'er i Tyskland og hvad man nu ellers kan tilkøbe?
Mercedes Benz C220 Bluetec stc. AMG line :D
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: Garmin Map Pilot opdatering i W205

Indlæg af SLKkompressor »

Version 2.3 2014 Europa. Jeg tror ikke på at man kan tilkøbe noget som helst.
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: Garmin Map Pilot opdatering i W205

Indlæg af SLKkompressor »

Jeg har i dag været så heldig at få opdateret min Garmin Map Pilot til 2015 Europa 4.0 version 2136. Det gøres via MB hjemmeside.
Osterris
Indlæg: 2
Tilmeldt: 2. dec 2015, 12:24

Re: Garmin Map Pilot opdatering i W205

Indlæg af Osterris »

Det lyder helt utroligt hvis du skulle være i stand til at opgradere fra Europe 2014 til Europe 2015 via MB hjemmeside. Jeg fik leveret min fabriksnye C-klasse i januar 2015 hvor det medfølgende Garmin kort var et Europe 2014 version 4.0. Jeg har lige som mange andre undret mig over at det for det første er stort set umuligt at få informationer om opdateringer, og for det andet at det overhovedet ikke har været muligt at opdatere mit Garmin kort på noget tidspunkt. Efter at have spurgt her og der og alle vegne, herunder hos sælgeren af bilen og hos MCB, står det klart at det ikke på noget tidspunkt i 2014 har været muligt at opdatere den nævnte version 4.0, mens det på den anden side også står klart at der findes en Europe 2015 version 4.5. Jeg - og sikkert og mange andre - er derfor stærkt interesseret i at få at vide hvilken specific MB hjemmeside der har gjort dig i stand til at opgradere til 2015 v. 4.5. Den normale kilde til opdatering er jo Mercedes Benz Download Manager, og her er det ikke muligt. Jeg afventer spændt løsningen på dette irriterende problem.
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: Garmin Map Pilot opdatering i W205

Indlæg af SLKkompressor »

Jeg har da ikke opdateret til 4.5 !!!!!!!!!!!!!!
Osterris
Indlæg: 2
Tilmeldt: 2. dec 2015, 12:24

Re: Garmin Map Pilot opdatering i W205

Indlæg af Osterris »

Beklager, det var en trykfejl fra min side, der skulle have stået ".....der har gjort dig i stand til at opgradere til 2015 v. 4.0". Jeg vil da fortsat gerne vide hvilke site der har gjort dig i stand til at opdatere dit 2014 kort til et 2015 kort, i og med at Mercedes Benz Danmark, som sagt, klart har meldt ud at det aldrig har været muligt at opgradere et 2014 kort, hverken gratis eller mod betaling og at mulighed for en opdatering først kan ventes i januar/februar 2015. Firmaet Ejner Hessel har da også, så sent som i denne uge meddelt mig at "Vi arbejder på en meget favorabel løsning, der tager hensyn til de kunder inklusiv dig selv, der har været berørt af den lange ventetid på kortopdateringen".
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: Garmin Map Pilot opdatering i W205

Indlæg af SLKkompressor »

Nu er det et stykke tid siden men prøv at gå ind på Garmin Express og følg instruktionen. Du skal have dit SD kort fra bilen koblet op på computeren og bilens stel nr i "hånden". Så kan du prøve dig frem. På et tidspunkt kommer du i kontakt til MB. Det skal køre automatisk og tager ret lang tid. Mere end 1 time afhængig af dit udstyr.
heine
Indlæg: 6
Tilmeldt: 28. apr 2009, 20:04

Re: Garmin Map Pilot opdatering i W205

Indlæg af heine »

Har et problem med at opdatere mit kort der bliver ved med at stå Version 2.3 2014 Europa .Har nogen prøvet det
Heine Højlund
Brugeravatar
MortenLeth
Indlæg: 6
Tilmeldt: 7. okt 2015, 18:13

Re: Garmin Map Pilot opdatering i W205

Indlæg af MortenLeth »

Ja og mener at det er fordi de allerførste SD kort der kom i 2014 var for små og dermed ikke kunne indeholde opdateringen. Jeg har også fået at vide at man ikke kan opdatere dem selv efter 1 år eller 2 og at man så skal købe et nyt kort med opdateringen på....
Mercedes Benz C220 Bluetec stc. AMG line :D
heine
Indlæg: 6
Tilmeldt: 28. apr 2009, 20:04

Re: Garmin Map Pilot opdatering i W205

Indlæg af heine »

købte et nyt kort 2016/2017 i England. Meget billiger
Heine Højlund
langberg
Indlæg: 1
Tilmeldt: 23. feb 2018, 11:29

Garmin Map Pilot opdatering i W205

Indlæg af langberg »

Hi everybody.
Wonder if anybody has some tip for migrating my 16 GB SD card to newer 32 GB card.

This is what I've tried:

1. Updated my original sd card via download manager from v2.4 -> v6.0
Download manager now says that my card is up to date – which I guess it is not !
My original SD card is a 16 GB card and this seems to be the reason why download manager cannot do any further updates
2. Therefore I am trying to make a new 32 GB SD card to work.
- format new SD card with ’exFAT’ format like the original
- copy all content of original card to new card (incl. All hidden files)
3. Download manager is now able to update 32 GB card from v6.0 -> v10.0 and everything seems to be ok according to download manager.
4. Inserting the card into my car gives an error saying that card is not supported.
Strange as download manager says that everything is ok.
I've even tried inserting the 32 GB card before upgrading with exactly same content as my original card - and here my cars gives following error: "Update Cards are not supported"
The card is not completely rejected, actually the car is trying to read it.

I believe that my problem is that my new SD card needs to have same CID as my original one.
Anybody knows how to "clone" the CID between my 2 cards ?

Any ideas anybody ?
fr3d11w
Indlæg: 5
Tilmeldt: 12. dec 2020, 00:18

Re: Garmin Map Pilot opdatering i W205

Indlæg af fr3d11w »

heine skrev: 15. jun 2017, 19:12 købte et nyt kort 2016/2017 i England. Meget billiger
Har der været problemer med det efterfølgende?
Sættes det bare i kortlæseren i bilen?
Besvar