Hej,
Har lige købt mig en Mercedes W210 E220 CDI fra 1999 143 hk med 360.000 på uret, men er løbet ind i et problem, som jeg håber nogle kan hjælpe mig med.
For et par dage siden, gav jeg den lidt gas i acceleration, hvor den så med det samme gik i nødprogram. Trak ind til siden og kunne så genstarte bilen igen, men bilen er så begyndt at ryge helt vild meget (blå røg).
Bilen kører uden problemer med lave omdrejninger, men når den når til 2500-3000 rpm, begynder det at banke meget fra motorområdet.
Har i dag renset EGR/indsugningsmanifold samt indsugningsporte i topstykke, da der sad ekstremt meget sod, men uden positiv resultat.
Når jeg holder stille og gir lidt gas, suser det lidt fra turboen, så tror måske at det kan have noget med den af gøre.
Håber der er nogle der kan hjælpe, da jeg er lidt på bar bund.
Mvh.Thomas
HJÆLP..!! W210 E220 CDI Ryger Helt Vild Meget
Re: HJÆLP..!! W210 E220 CDI Ryger Helt Vild Meget
Har du tjekket at dine manifolds spjæld arbejder som de skal. De er styret af en vacumstempel, som godt kan finde på at stå af.
Men man kan få repperationskit til manifolden, hvor man skifter akslerne, trækstænger og vacumenheden.
Men man kan få repperationskit til manifolden, hvor man skifter akslerne, trækstænger og vacumenheden.
Re: HJÆLP..!! W210 E220 CDI Ryger Helt Vild Meget
Har netop afmonteret spjældene, da jeg alligevel havde manifolden af. Ingen ændringer.
Re: HJÆLP..!! W210 E220 CDI Ryger Helt Vild Meget
Mon ikke det er din Turbo der skal skiftes?
Re: HJÆLP..!! W210 E220 CDI Ryger Helt Vild Meget
Det ville også være mit næste bud. Hvis manifold er i orden og udstødningen ikke er tilstoppet.. Så kan jeg ikke lige se andre fejl der skulle få den til at sode.
Går heller ikke ud fra at den bruger olie?
Går heller ikke ud fra at den bruger olie?
Re: HJÆLP..!! W210 E220 CDI Ryger Helt Vild Meget
Har blokket EGR ventil og var i går ude at prøve køre, men så røg der en flammeskive i forreste dyse, røg voldsomt fra dyssen.....
Er nu ved at skifte den. Har snakket med en MB mekaniker, han siger at det lyder meget til, at der er gået en dysse, så skal have tester på i morgen, så må jeg se om den fortæller noget.



Re: HJÆLP..!! W210 E220 CDI Ryger Helt Vild Meget
Fik du sat en tester på bilen og skiftet flammeskive?
Re: HJÆLP..!! W210 E220 CDI Ryger Helt Vild Meget
Fik ikke sat tester på, men fik skiftet flammeskiven og den kom til at køre perfekt - ingen røg eller banken fra motor, dog kommer der diesel op mellen dysse og topstykke. Har hevet dyssen op igen og der er en ca. 2 cm lang revne i dyssen, så ny dysse kommer der i.