Mercedes igennem tiderne!

Alt vedrørende teknik
Besvar
mercedes270
Indlæg: 53
Tilmeldt: 26. sep 2015, 17:16

Mercedes igennem tiderne!

Indlæg af mercedes270 »

Hej Alle I glade Mercedes ejerer!
Igennem tiderne har jeg været den lykkelige ejer af ,en w114,tre w123,en w124 og nu senest en w211.
Dette betyder naturligvis, at jeg har været glad for Mercedes og nydt godt af gennemførte kvalitetsbiler,
hvor motor og dele ikke bare er blevet kaster ned i motorrummet helt tilfældigt!

Jeg skriver, idet jeg i går pludselig fik en besked i cockpittet eller instrumentpanelet, som det populært kendes som,

Højre stoplys defekt, søg straks værksted!!!

Min erfaring indtil w211 har tidligere været, at røg der en pære, ja så kunne man, selv med 4 tommefingre skifte pæren
og det til en pris på under kr. 15,- for en almindelig bilpærer

Min seneste oplevelse, fik mig til at sætte mig i stolen, med forhøjet puls!

Nu skifter man hele printkortet til en pris på ca. kr 400,- og vil man havde et værksted til at splitte bagagerummet,
så rammer man nok loftet på kr. 700-800,-. FOR EN PÆRER DER ER RØGET!!!
Altså ryger der 4 fuld funktionsdygtige pærer i affaldsposen!!!
Godt for naturen???

Så er der nok en i panelet, der kan oplyse, at der altså er sket en udvikling siden min 1 Mercedes!
Pærer er blevet bedre og mere holdbarer!
Nej det passer ikke, det er modsat!
Bedre Lys?
Der holder en w123 i samme by, hvor jeg bor og han har et glimrende lys både for og bag!

Min nysgerrighed gjorde, at jeg her til morgen selv splittede bagagerummet, tog lygten ud.
Kunne se på printet, at pæren er en PH16w L2472C.

Det burde kunne lade sig gøre, at lodde en ny tilsvarende pære på printet og derved få det til at fungerer

Er der nogen, som selv har skiftet og kun den defekte pærer?

Er der nogen der har kendskab til, om det er muligt at få denne pærer PH16w L2472C, eller tilsvarende, idet jeg da vil købe flere,
idet der den samme til blink, lys bagpå m.m.?

Med Mercedes hilsen
Troels
Bri_jac
Indlæg: 568
Tilmeldt: 3. mar 2009, 19:34
Geografisk sted: Sunny Sorø

Re: Mercedes igennem tiderne!

Indlæg af Bri_jac »

Underlig konstruktion, men måske det kan undskylde med at når den første pære springer, skifter du jo samtlige - og så er der jo lang tid til næste gang din bil skal til service for at få udskiftet pærer i denne side.

Men anyway, du skal lodde hvis du kun vil skifte lige netop denne pære (Jeg selv ville nu skifte samtlige pærer, når du alligevel har skilt alt ad) Lave min egen sokkel og lime den med Araldit, så kan du nemt skifte pæren fremadrettet. og lodde pæresoklen til printbanerne, og så afslutte med at lakere lodningen for at undgå at det irrer


citat fra denne tråd i nedenstående link:" I took regular bulb 15W, model 921, soldered it onthe plase of PH16W and glued with hot glu. It works proper and computer dues not understand the difference."

http://mbworld.org/forums/e-class-w211/ ... -bulb.html
W639 2005 (2020-)
W204 stationcar, 2010 220CDI BE (km 188.099)
W107 380SLC, 1980 (1999-)
Tidligere R171 SLK 200 kompressor, 2004 (km 65.279)
Tidligere W202 stationcar 220CDI, 1999 (km 70.092)
Tidligere /8 200 benzin, 1973 dog uden plader
mercedes270
Indlæg: 53
Tilmeldt: 26. sep 2015, 17:16

Re: Mercedes igennem tiderne!

Indlæg af mercedes270 »

Tak for dit gode svar svar!

Som du skriver, en underlig konstruktion!
Besvar