Skift af øverste bærearm W210

Alt vedrørende teknik
Besvar
Henrik3112
Indlæg: 3
Tilmeldt: 15. maj 2015, 10:37

Skift af øverste bærearm W210

Indlæg af Henrik3112 »

Der er slør i min øverste venstre bærekugle. Jeg går ud fra at hele armen skal skiftes.
Jeg kan se den er boltet gennem inderskærmen med en lang bolt. Hvor meget skal skilles ad, for at man kan få bolten ud og hvordan kan man overhovedet få den her bolt ud hvis den sidder fast, der er jo ikke plads til at man kan slå på den ?

Mvh.
Henrik
Brugeravatar
JayZee
Indlæg: 287
Tilmeldt: 4. mar 2014, 13:16
Geografisk sted: Svendborg

Re: Skift af øverste bærearm W210

Indlæg af JayZee »

....aner det ikke, men tror du ikke der skal en aftrækker/"indtrykker" på? Sikert et stk special-MB-værktøj :(
IMHO
Mvh
John
Solgt MB E320 CDI (R6) AVANTGARDE (2003) >600k km
MB E320 CDI (V6) AVANTGARDE (2007)
super-mario
Indlæg: 63
Tilmeldt: 14. mar 2010, 10:52

Re: Skift af øverste bærearm W210

Indlæg af super-mario »

Skiftede mine 2 øverste bærearme for et par år siden. Den ene side var lidt træls at montere da der sidder en møtrik som ikke er særlig tilgængelig.

Jeg mener at jeg brugte en luftnøgle til at "bakke bolten ud med"

Til at samle det med, brugte jeg en klokkenøgle til at holde/montere møtrikken igennem et hul i inde omkring forvangen.

Der var ikke noget der sad specielt fast.
HFJ
Indlæg: 79
Tilmeldt: 3. dec 2009, 17:47
Geografisk sted: Vejle

Re: Skift af øverste bærearm W210

Indlæg af HFJ »

Jeg mener ganske bestemt at der er en gummi prop i inderskærmen, når den er væk kan man komme til med en fastnøgle for at holde kontra, ude fra hjulkassen.
Venlig hilsen

Finn
Brugeravatar
outlaw
Indlæg: 53
Tilmeldt: 19. jan 2013, 17:28
Geografisk sted: Østfyn

Re: Skift af øverste bærearm W210

Indlæg af outlaw »

HFJ skrev:Jeg mener ganske bestemt at der er en gummi prop i inderskærmen, når den er væk kan man komme til med en fastnøgle for at holde kontra, ude fra hjulkassen.
Kan oplyse at der ikke er en gummiprop, har så sent som i forrige weekend skiftet øverste og nederste bærearme på min W210 årgang 2000, der måtte jeg afmontere sprintervæskebeholder for at komme til med en skraldenøgle med lang forlænger og på den bolt jeg fik ud var der midt på ca 10-15 mm gevind.
MB W210 220 CDI årgang 2000 Avantgarde stc
Besvar