eftermontering af bi-xenon / command system til CLK w209

Alt vedrørende teknik
Besvar
W209
Indlæg: 3
Tilmeldt: 27. okt 2015, 19:05

eftermontering af bi-xenon / command system til CLK w209

Indlæg af W209 »

Hej allesammen

Jeg har overvejet at få eftermonteret bi-xenon forlygter og et command anlæg / aftermarket anlæg i min clk w209 fra '08.

Skrev i den forbindelse med mercedesbenzcph.dk og de skrev følgede:

"Orginalt bi-xenon kan ikke eftermonteres
Vi har dog et command anlæg med stor skærm med navigation til kr.25.067,50 + montering"

Kender i til nogle gode alternativer i forhold til ovenstående?

Håber I kan hjælpe, på forhånd tak!
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: eftermontering af bi-xenon / command system til CLK w209

Indlæg af Alex B J »

Fordi mb ikke kan er ikke ensbetydende med det ikke er muligt,det skyldes nok at der ikke findes et ledningsnet til eftermontering
Du får brug for
Kofanger til lygtesspul,anden sprinkler beholder med 2 pumper,dyser til spul,lygter til bi/xenon,aksel sensore og modul til sensore som styre den automatiske lygte reg,lys kontakt med spul
Afhængig af om xenon nettet er integreret i bilens hovednet får du også brug for er donornet,grunden til det er at du kan blive nød til at strikke er net sammen selv og det er ikke sikkert stik fås løse .
Dertil skal du påregne lakering ag anden kofanger .
Udfordringen bliver at skulle koble det på bilens eksisterende net ,jo mindre man vælger at skifte hovednet .
Nu er bilen jo lavet med xenon originalt så donor dele er eBay eller mb
Mht til command ved jeg at der fås andre ledningsnet til opgradering ,men det afh meget af hvad bilen er leveret med ab werk
http://www.mercupgrades.com/comand+aps+ ... le-39.html
Senest rettet af Alex B J 28. okt 2015, 19:46, rettet i alt 1 gang.
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
W209
Indlæg: 3
Tilmeldt: 27. okt 2015, 19:05

Re: eftermontering af bi-xenon / command system til CLK w209

Indlæg af W209 »

Alex B J skrev:Fordi mb ikke kan er ikke ensbetydende med det ikke er muligt,det skyldes nok at der ikke findes et ledningsnet til eftermontering
Du får brug for
Kofanger til lygtesspul,anden sprinkler beholder med 2 pumper,dyser til spul,lygter til bi/xenon,aksel sensore og modul til sensore som styre den automatiske lygte reg,lys kontakt med spul
Afhængig af om xenon nettet er integreret i bilens hovednet får di også brug for er donornet,grunden til det er at du kan blive nød til at strikke er net sammen selv og det er ikke sikkert stik fås løse .
Dertil skal du påregne lakering ag anden kofanger .
Udfordringen bliver at skulle koble det på bilens eksisterende net ,jo mindre man bægeret at skifte hovednet .
Nu er bilen jo lavet med xenon originalt så donor dele er eBay eller mb
Mht til command ved jeg at der fås andre ledningsnet til opgradering ,men det afh meget af hvad bilen er leveret med ab werk
http://www.mercupgrades.com/comand+aps+ ... le-39.html
Tusind tak for det fyldestgørende svar!
Jeg havde faktisk ikke indtrykket af at det var så besværligt i forhold til at få bi-xenon forlygterne, kan være det skal genovervejes. Kender du nogle værksteder som vil kunne eftermontere dem? Ville gerne kigge på hvad sådan noget eventuelt ville koste.

Har kigget guiden igennem iforhold til command, har du nogle erfaringer med diverse aftermarket produkter, som fx Dynavin?
Jeg tænker specifikt på denne, som er lavet til CLK'en: http://www.dynavinstore.com/store/shop/ ... 6-clk.html
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: eftermontering af bi-xenon / command system til CLK w209

Indlæg af Alex B J »

Jtc som er bruger herinde vil nok kunne give dig fornødne viden om dynavin og evt også mht med xenon opgraderingen
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
W209
Indlæg: 3
Tilmeldt: 27. okt 2015, 19:05

Re: eftermontering af bi-xenon / command system til CLK w209

Indlæg af W209 »

Alex B J skrev:Jtc som er bruger herinde vil nok kunne give dig fornødne viden om dynavin og evt også mht med xenon opgraderingen
Har været inde på deres hjemmeside og sende en mail afsted, tusind tak for hjælpen!
Besvar