Opstartsproblemer w212 200 CDI

Alt vedrørende teknik
Besvar
LarsK
Indlæg: 38
Tilmeldt: 31. mar 2015, 21:10

Opstartsproblemer w212 200 CDI

Indlæg af LarsK »

Hej MB folk

Jeg er den lykkelige ejer af en W212, CDI 200 fra 2011, der har kørt 195.000 km.

Når udetemperaturen nærmer sig 5 grader og derunder oplever jeg, at bilen næsten ikke kan starte og det lyder som om den kun kører på 2-3 cylindre de første 10-20 sekunder. Derefter kører den fint.
Det har stået på i de sidste 6 måneder og jeg har fået det undersøgt på to forskellige værksteder, som ikke mente at det var unormalt, men siden er det blevet markant værre. Det er så markant, at andre i bilen bemærker det når jeg starter bilen kold, og det lyder virkelig usundt. Når temperaturen er over 5 grader eller hvis jeg har aktiveret oliefyret starter bilen uden problemer og i det hele taget kører bilen rigtig godt og trækker fint. Der er ikke unormalt olieforbrug. Bilen har kørt som privat i hele levetiden.

Som baggrundsinfo kan jeg oplyse, at alle service er overholdt og indenfor de seneste 30.000 km. er forkæden skiftet og det samme er vandpumpen og batteriet. Jeg har prøvet både med en Bell Add kur samt med en omgang dieselrens fra Liqui Moly men uden bedring.

Hvad hvad kan årsagen være?

Mvh
Lars
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: Opstartsproblemer w212 200 CDI

Indlæg af Alex B J »

Det lyder da bestemt som om dit forvarmer system ikke er optimalt...
Hvordan er røgen ved en opstart fra din udstødning..
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
LarsK
Indlæg: 38
Tilmeldt: 31. mar 2015, 21:10

Re: Opstartsproblemer w212 200 CDI

Indlæg af LarsK »

Jeg har ikke bemærket noget usædvanligt omkring røg ved opstart med kold motor.
jensen
Indlæg: 781
Tilmeldt: 23. feb 2012, 23:14

Re: Opstartsproblemer w212 200 CDI

Indlæg af jensen »

Kunne godt være en dyse som trænger til udskiftning
Besvar