Telefon opkobling Mercedes w203

Alt vedrørende teknik
Besvar
Cchauu
Indlæg: 5
Tilmeldt: 16. nov 2015, 14:59

Telefon opkobling Mercedes w203

Indlæg af Cchauu »

HJÆLP.

Jeg har i mange år været dedikeret BMW mand, men har nu købt mig en Mercedes for første gang.

Jeg har erhvervet mig en C220 Avantgarde CDI fra 2005.

Den har mulighed for telefon i anlægget, og jeg ved man skal have en eller anden opkobling på, for at få dette til at virke.

Problemet er, at jeg i en uge nu, har scoutet nettet for oplysninger om, hvordan jeg kan få bluetooth opkobling fra min telefon til bilen. Jeg bliver ved med at støde ind i sådan en lille mercedes boks, der angiveligt skal sidde i armlænet, men jeg kan ikke finde noget. Næstefter finder jeg en eller anden bluetooth controle unit, der skal installeres i bagagerummet, men dette er vidst en større proces.

Jeg har installeret en mini jack udgang, hvor jeg PT overvejer bare at få sådan en bluetooth dongle til, så den kan køre den vej - men jeg synes næsten det er synd at have et lækkert anlæg, hvor der oven i købet er knapper til, at kunne bruge til telefonen, for så ikke at kunne benytte det.

Jeg håber virkelig at der er nogle der har nogle råd, eller om ikke andet kan give mig et overblik over hvad jeg skal købe og gøre, for at få dette integreret i min bil.

// Casper
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: Telefon opkobling Mercedes w203

Indlæg af Alex B J »

Donglen du hentyder til er sap v2
Det er temmelig vigtig at vide om din bil fra fabrik side er leveret med bt opkobling.
Der plejer at sidde 2 læseøjer i bunden af dit armlæn (det gør der i e klassen .(2005 er nok for tidligt til det )
Alternativ kan du bruge en af de talrige stelnummer programmer som er på web til at oplyse om hvad bilen er født med ...
Der er også en dobgle som kan gå i et stik i armlæn,det stik er din komfort telefon installation
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Brugeravatar
JayZee
Indlæg: 287
Tilmeldt: 4. mar 2014, 13:16
Geografisk sted: Svendborg

Re: Telefon opkobling Mercedes w203

Indlæg af JayZee »

Prøv evt. at checke med disse gutter som er lidt "guruer" på MB Comand mm.:

https://www.commandonline.co.uk/
IMHO
Mvh
John
Solgt MB E320 CDI (R6) AVANTGARDE (2003) >600k km
MB E320 CDI (V6) AVANTGARDE (2007)
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: Telefon opkobling Mercedes w203

Indlæg af Alex B J »

w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Bri_jac
Indlæg: 569
Tilmeldt: 3. mar 2009, 19:34
Geografisk sted: Sunny Sorø

Re: Telefon opkobling Mercedes w203

Indlæg af Bri_jac »

Noget andet du kan gøre:
Jeg har næsten selv lige købt et Parrot MKi9200, en Unika (Parrot universal can-bus enhed) samt tilhørende ledningsæt. Så jeg nu kan få BT streaming af audio + telefon tale ud i højttalerne. Det var til min 2004 SLK, samt betjene tlf + lyden fra knapperne i rattet
W639 2005 (2020-)
W204 stationcar, 2010 220CDI BE (km 188.099)
W107 380SLC, 1980 (1999-)
Tidligere R171 SLK 200 kompressor, 2004 (km 65.279)
Tidligere W202 stationcar 220CDI, 1999 (km 70.092)
Tidligere /8 200 benzin, 1973 dog uden plader
Cchauu
Indlæg: 5
Tilmeldt: 16. nov 2015, 14:59

Re: Telefon opkobling Mercedes w203

Indlæg af Cchauu »

Tusinde tak for svar.

Jeg tror ikke den er født med BT, da menuen bare siger "No phone".

Jeg har læst mig frem til, at der skal installeres en BT controle unit, men jeg er ikke helt sikker. Jeg vil så vidt muligt gerne undgå PArrot løsningen, da jeg helst ikke vil have eksterne anordninger siddende.

Eftersom telefon delen er integreret i systemet, må det være muligt på en eller anden facon, at få det op at køre - i just wanna know how! :)
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: Telefon opkobling Mercedes w203

Indlæg af Alex B J »

De fleste w203 kom med comfort tlf ,dvs den er (prewired),men det kræver så du har det stik hvor donglen skal ned i..
Du er nød til at vide hvilket udstyr din bil er leveret med fra fabrik istedet for at tro!
Brug en af de vin coder som der ligger på nettet evt..
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Besvar