Fejl på Vito 120

Alt vedrørende teknik
Besvar
gartner_dk
Indlæg: 5
Tilmeldt: 17. nov 2015, 18:40

Fejl på Vito 120

Indlæg af gartner_dk »

Jeg har disse fejl på min vito og den springer en sikring hver gang jeg starter den.

Håber der er nogen der har en ide. ?

Har vedhæftet et billede med de fejl der er.

/Mikael
Vedhæftede filer
fejl vito.jpg
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: Fejl på Vito 120

Indlæg af Alex B J »

Når sikring springer er der jo kortslutning,hvilket der også står i dine fejl .
Du må jo til at måle ledninger som fører ud til de steder som er beskrevet
Fejlsøgning er jo ikke raketvidenskab,tit og ofte er det bare at gå baglæns fra de berørte komponenter.
Men med dine fejl lugter det temmelig meget af noget ledningsnet der driller .
Det kan være nogle ledninger som gnaver i hinanden eller noget isolering som er bortskrabet og dermed giver afgang til stel kontakt ...
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
jensen
Indlæg: 781
Tilmeldt: 23. feb 2012, 23:14

Re: Fejl på Vito 120

Indlæg af jensen »

Kunne måske også være en dårlig motor til manifolden
gartner_dk
Indlæg: 5
Tilmeldt: 17. nov 2015, 18:40

Re: Fejl på Vito 120

Indlæg af gartner_dk »

Jeg kan umiddelbart finde ud af at den ledning som er rød og grå er kort sluttet da jeg kan måle gennem gang til stel. men så er spørgsmållet jo bare om det er en defekt komponent eller ledningsnet, men er det en gængs fejl de har. ?
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Fejl på Vito 120

Indlæg af tømreren »

gartner_dk skrev:men er det en gængs fejl de har. ?
Indledningsvis skal jeg skynde mig at bemærke jeg ikke aner det mindste om hvad din vogns problemer samt lagrede fejl kan skyldes, samt hvordan de kan afhjælpes.

Til spørgsmålet om det er en gængs fejl, vil jeg bemærke der endnu ikke er blevet skiftet én eneste sikring i min egen 'Vito'. Og ALT fungerer stadig.

Så nej, jeg mener ikke det er en gængs fejl. Måske andre herinde har modsatte erfaringer....

Venligst tømreren
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
gartner_dk
Indlæg: 5
Tilmeldt: 17. nov 2015, 18:40

Re: Fejl på Vito 120

Indlæg af gartner_dk »

Jeg har nu fundet fejlen som var stikket til O2 sensor den før cat. Stikket var faldet ud af den holder som sidder over på vangen og lå derfor op af udstødningen. Klart nok der er en kortslutning. :D :D :D
Besvar