Mercedes a-klasse w176 facelift

Alt vedrørende teknik
Besvar
MathiasDela
Indlæg: 5
Tilmeldt: 6. nov 2015, 19:40

Mercedes a-klasse w176 facelift

Indlæg af MathiasDela »

Hej.

Håber en eller flere herinde kan hjælpe mig.

Jeg har fået mig den nye Mercedes A-klasse (den faceliftede model).
Jeg fik dog ikke sænket den fra fabrikken og det ønsker jeg. Dog prøver Mercedes på at sælge mig komplet sportsundervogn til 20.000,- hvilket jeg er lidt for nærig til at betale.

Jeg har set flere der har sænket den gamle A-klasse, både med sænkningsfjedre og gevindundervogn.
Min er modellen uden den nye "adaptive suspension" så går ud fra det er standart dæmpere.

Tager det noget skade at smide andre fjedre i den? Altså fjedre som passer til w176 2012 og frem?
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Mercedes a-klasse w176 facelift

Indlæg af tømreren »

Den tager ikke skade af at blive sænket. Dog må påregnes kortere levetid for øvrige bevægelige undervognsdele.

Ønsker du ikke for hård undervogn, så køb 'H&R'. Den er kun en smule mere fast end standard og anbefales og sælges også af Mercedes Benz ved ønske om sænkning udført på deres værksteder.

Venligst tømreren.
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
MathiasDela
Indlæg: 5
Tilmeldt: 6. nov 2015, 19:40

Re: Mercedes a-klasse w176 facelift

Indlæg af MathiasDela »

Tak!

Ja, det er jo selvfølgelig det. Jeg ønsker dog bare ikke at det ødelægger noget, men som du siger reducerer det levetiden, men vel ikke sønderligt meget. Jeg skal ikke have den sænket 45/45 :-)
Men tak for svar.
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Mercedes a-klasse w176 facelift

Indlæg af tømreren »

Nej, det er ikke markant kortere levetid, men bøsninger og lejer bliver naturligt udsat for større belastninger når den fjedrer mindre.

Men held og lykke og god fornøjelse med det, en lavere undervogn er bare lidt sjovere :wink:

Venligst tømreren
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
MathiasDela
Indlæg: 5
Tilmeldt: 6. nov 2015, 19:40

Re: Mercedes a-klasse w176 facelift

Indlæg af MathiasDela »

Jep, det kunne jeg også godt selv forestille mig!

Og tak for svar!
flychr
Indlæg: 205
Tilmeldt: 17. nov 2015, 21:19
Geografisk sted: Solrød Strand

Re: Mercedes a-klasse w176 facelift

Indlæg af flychr »

hej
måske kunne man går ned i dæk profil istedet? Det ser godt ud ude fra med sænkning, men synes bare bilen ofte bliver for Hård.
Chr
1996 c200 km 250000km ,kone bil 230TE 415000km år 1989 (90model) har haft 2 gange 300D en 1985 og 1987.
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Mercedes a-klasse w176 facelift

Indlæg af tømreren »

flychr skrev:hej
måske kunne man går ned i dæk profil istedet? Det ser godt ud ude fra med sænkning, men synes bare bilen ofte bliver for Hård.
Chr
Nej nej nej, så kommer den til at ligne en rulleskøjte!!

For øvrigt kan lav dæk profil også give ubehagelig 'slag' op igennem bilen ved kørsel på ujævn vej.

Og hvis man fravælger 'KW' og lignende sportsundervogne, bliver den ikke nødvendigvis meget hård.
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
MathiasDela
Indlæg: 5
Tilmeldt: 6. nov 2015, 19:40

Re: Mercedes a-klasse w176 facelift

Indlæg af MathiasDela »

Først ville jeg have haft 19" på, men de standard 18" AMG fælge (til a45 AMG) ser utrolig godt ud, kræver dog en sænket undervogn..

Men ville bare høre om det ødelagde noget (andet end slid) og som tømmeren siger, så gør det ikke :-)
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: Mercedes a-klasse w176 facelift

Indlæg af Alex B J »

Få nu bare sat de 19 tomme på,så slemt er det sgu heller ikke at kører med,det afh også meget af hvilket dækfabrikat du kører med.
Min kone kan da kører med 19 og hun brokker sig ALDRIG...
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
MathiasDela
Indlæg: 5
Tilmeldt: 6. nov 2015, 19:40

Re: Mercedes a-klasse w176 facelift

Indlæg af MathiasDela »

Dog er dette emne omkring sænkning og ikke fælge, men tak for input!

Er der nogen der ved om jeg kan undersøge om de støddæmpere jeg har på min er "magentil" dem på modellen før ?
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Mercedes a-klasse w176 facelift

Indlæg af tømreren »

MathiasDela skrev:Er der nogen der ved om jeg kan undersøge om de støddæmpere jeg har på min er "magentil" dem på modellen før ?
De er formentlig samme type, men det kræver kun én opringning til autoriseret Mercedes Benz' reservedelsafdeling og du har svar.

Venligst tømreren
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
Besvar