Eller køb en benziner.. Så er det slut med alle de kvaler diesel motore har, som EGR, Manifold, Turbo, Stel motor, Dyser O.s.vRonny85 skrev:Endnu bedre.
SLÅ DET FRA SAMT EGR. og slip for MASSER af bekrymringer!
Partikkelfilter
Re: Partikkelfilter
Re: Partikkelfilter
Ja kunne man da for f.. Bare få at vide hvornår fileret trænger til en langtur med høje rpmtømreren skrev:
En lille besked i display ville være rart[/quote]
Høje omdrejninger hjælper ikke sporadisk.[/quote]
Skal man køre 110 km/h i 6 gear eller i 4 gear når jeg køre på motorvej efter en masse korte ture.
MB 180 CDI fra 2009 - 143HK
Re: Partikkelfilter
Høje omdrejninger hjælper ikke sporadisk.[/quote]Kuha skrev:Ja kunne man da for f.. Bare få at vide hvornår fileret trænger til en langtur med høje rpmtømreren skrev:
En lille besked i display ville være rart
Skal man køre 110 km/h i 6 gear eller i 4 gear når jeg køre på motorvej efter en masse korte ture.[/quote]
Det er ligegyldigt med den manøvre kære 'Kuha', for så er skaden allerede sket ved de korte ture. Du kan ikke blæse et partikelfilter rent!
Skal man forlænge intervallerne imellem regenereringerne, kræver det lange stræk ved drifttemperatur. Derved forlænger man også intervallerne for rensning/udskiftning af partikelfilteret.
Man ser derfor sjældent problemer med partikelfilteret, på biler der kører eksempelvis 50 km til arbejde hver dag.
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007