Partikkelfilter
Partikkelfilter
B180CDI
Hvor mange kørt km holder er partikkelfilter
Skal man tilsætte Atditiv i dieslen ved tankning
Skal man ved fejl i filteret få det renset eller udskifttet.
Hvilke tiltag kan der foretages for levetiden øges
Vh
Kuha
Hvor mange kørt km holder er partikkelfilter
Skal man tilsætte Atditiv i dieslen ved tankning
Skal man ved fejl i filteret få det renset eller udskifttet.
Hvilke tiltag kan der foretages for levetiden øges
Vh
Kuha
MB 180 CDI fra 2009 - 143HK
Re: Partikkelfilter
Hvor mange kørt km holder er partikkelfilter
Det afhænger af din kørsel. http://www.fyens.dk/bilbaadcamping/Kort ... el/1157730
Skal man tilsætte Atditiv i dieslen ved tankning
Nej
Skal man ved fejl i filteret få det renset eller udskifttet.
Ja til begge
Hvilke tiltag kan der foretages for levetiden øges
Pas dine service, kør ikke kun korte og sløve ture hvor du sparer vildt på olien.
Få noget varme i røret så du kan brænde partiklerne ud. Læs artiklen ovenfor.
Det afhænger af din kørsel. http://www.fyens.dk/bilbaadcamping/Kort ... el/1157730
Skal man tilsætte Atditiv i dieslen ved tankning
Nej
Skal man ved fejl i filteret få det renset eller udskifttet.
Ja til begge
Hvilke tiltag kan der foretages for levetiden øges
Pas dine service, kør ikke kun korte og sløve ture hvor du sparer vildt på olien.
Få noget varme i røret så du kan brænde partiklerne ud. Læs artiklen ovenfor.
2015 E350 Bluetec AMG/ 4 Matic/ Airmatic/ Fyr/ HarmanKardon/ Nightpackage
2010 E350 CDI Avantgarde /Airmatic /HarmanKardon Logic 7®
1999 E300TD Elegance (rust modellen)
Re: Partikkelfilter
Jeg takkerThomasDK skrev:Hvor mange kørt km holder er partikkelfilter
Det afhænger af din kørsel. http://www.fyens.dk/bilbaadcamping/Kort ... el/1157730
Skal man tilsætte Atditiv i dieslen ved tankning
Nej
Skal man ved fejl i filteret få det renset eller udskifttet.
Ja til begge
Hvilke tiltag kan der foretages for levetiden øges
Pas dine service, kør ikke kun korte og sløve ture hvor du sparer vildt på olien.
Få noget varme i røret så du kan brænde partiklerne ud. Læs artiklen ovenfor.
MB 180 CDI fra 2009 - 143HK
Re: Partikkelfilter
Hvis du kører kortere ture kan Bell-add CITY være løsningen, iøvrigt også generelt.
Fordelen ved CITY er, at forbrændingstemp. i filteret hæves markant, og generering udføres bedre.
Fordelen ved CITY er, at forbrændingstemp. i filteret hæves markant, og generering udføres bedre.
ZOOM ZOOM.
Re: Partikkelfilter
Jeg foresætter med at bruge Bell-add, da en del at mine ture ikke er længere end max 3-4 km.BWJ skrev:Hvis du kører kortere ture kan Bell-add CITY være løsningen, iøvrigt også generelt.
Fordelen ved CITY er, at forbrændingstemp. i filteret hæves markant, og generering udføres bedre.
Er der en metode hvor man kan undersøge tilstanden og evt. rest levetiden på et filter.
vh
kuha
MB 180 CDI fra 2009 - 143HK
Re: Partikkelfilter
Plejer man at kunne gøre med en mærkespecifik tester ,man får adgang til de forskellige målrblokke og kan se askemængde osv
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Re: Partikkelfilter
Præcis..Alex B J skrev:Plejer man at kunne gøre med en mærkespecifik tester ,man får adgang til de forskellige målrblokke og kan se askemængde osv
ZOOM ZOOM.
Re: Partikkelfilter
super og tak.Alex B J skrev:Plejer man at kunne gøre med en mærkespecifik tester ,man får adgang til de forskellige målrblokke og kan se askemængde osv
MB 180 CDI fra 2009 - 143HK
Re: Partikkelfilter
Jeg har overvejet at køre med bilen i Sport mode, et par dage i træk - det burde øge temperaturen lidt, i forhold til Morfar-Mode (E).
Kører selv med Lindemann Diesel Boost, netop for at modvirke tilstopning af filteret - har selv haft et filter der var ved at dø, fordi en temperaturføler + trykføler var gået, så regenerering aldrig gik i gang - fik det tvangs-regenereret på værksted og skiftet temperatur føler, det kostede kr. 2000.
Problemet for mig er, at jeg kun kører landevej til/fra arbejde og når jeg endelig er på motorvej, kan man jo reelt aldrig køre med motorvejsfart, da alle motorveje på Sjælland er kronisk ramt af enten vejarbejde eller kø, så det er faktisk værre end at køre landevejskørsel.
Er det i øvrigt ikke også meningen at bilens motorstyring selv skulle sørge for at starte regenerering, ved at forsøge at holde motoren på 2500 omdrejninger - det har jeg aldrig oplevet på noget tidspunkt - heller ikke i min forrige bil (Skoda Octavia), som jeg trods alt nåede at køre næsten 100.000 i før jeg solgte den.
/Thomas
Kører selv med Lindemann Diesel Boost, netop for at modvirke tilstopning af filteret - har selv haft et filter der var ved at dø, fordi en temperaturføler + trykføler var gået, så regenerering aldrig gik i gang - fik det tvangs-regenereret på værksted og skiftet temperatur føler, det kostede kr. 2000.
Problemet for mig er, at jeg kun kører landevej til/fra arbejde og når jeg endelig er på motorvej, kan man jo reelt aldrig køre med motorvejsfart, da alle motorveje på Sjælland er kronisk ramt af enten vejarbejde eller kø, så det er faktisk værre end at køre landevejskørsel.
Er det i øvrigt ikke også meningen at bilens motorstyring selv skulle sørge for at starte regenerering, ved at forsøge at holde motoren på 2500 omdrejninger - det har jeg aldrig oplevet på noget tidspunkt - heller ikke i min forrige bil (Skoda Octavia), som jeg trods alt nåede at køre næsten 100.000 i før jeg solgte den.
/Thomas
2011 Mercedes E200 2.2 BE Aut 7 Stc. (2012 model)
2009 VW Golf VI 2.0 TDI 110 HK
2011 Skoda Octavia Combi Elegance 1.6 TDI CR DSG7
2004 VW Touran 2.0 TDI Highline
2002 Ford Mondeo 2.0 Trend
1995 Golf III 1.8 CL
1991 Honda Civic 1.6i-16
2009 VW Golf VI 2.0 TDI 110 HK
2011 Skoda Octavia Combi Elegance 1.6 TDI CR DSG7
2004 VW Touran 2.0 TDI Highline
2002 Ford Mondeo 2.0 Trend
1995 Golf III 1.8 CL
1991 Honda Civic 1.6i-16
Re: Partikkelfilter
Ja kunne man da for f.. Bare få at vide hvornår fileret trænger til en langtur med høje rpmZoom skrev:Jeg har overvejet at køre med bilen i Sport mode, et par dage i træk - det burde øge temperaturen lidt, i forhold til Morfar-Mode (E).
Kører selv med Lindemann Diesel Boost, netop for at modvirke tilstopning af filteret - har selv haft et filter der var ved at dø, fordi en temperaturføler + trykføler var gået, så regenerering aldrig gik i gang - fik det tvangs-regenereret på værksted og skiftet temperatur føler, det kostede kr. 2000.
Problemet for mig er, at jeg kun kører landevej til/fra arbejde og når jeg endelig er på motorvej, kan man jo reelt aldrig køre med motorvejsfart, da alle motorveje på Sjælland er kronisk ramt af enten vejarbejde eller kø, så det er faktisk værre end at køre landevejskørsel.
Er det i øvrigt ikke også meningen at bilens motorstyring selv skulle sørge for at starte regenerering, ved at forsøge at holde motoren på 2500 omdrejninger - det har jeg aldrig oplevet på noget tidspunkt - heller ikke i min forrige bil (Skoda Octavia), som jeg trods alt nåede at køre næsten 100.000 i før jeg solgte den.
/Thomas
En lille besked i display ville være rart
MB 180 CDI fra 2009 - 143HK
Re: Partikkelfilter
At køre i position 'Sport Mode', tror jeg ikke på virker det mindste. Hvis du ikke kører mere frisk til, er der jo ingen forskel på forbrændingen.Zoom skrev:Jeg har overvejet at køre med bilen i Sport mode, et par dage i træk - det burde øge temperaturen lidt, i forhold til Morfar-Mode (E).
Kører selv med Lindemann Diesel Boost, netop for at modvirke tilstopning af filteret - har selv haft et filter der var ved at dø, fordi en temperaturføler + trykføler var gået, så regenerering aldrig gik i gang - fik det tvangs-regenereret på værksted og skiftet temperatur føler, det kostede kr. 2000.
Problemet for mig er, at jeg kun kører landevej til/fra arbejde og når jeg endelig er på motorvej, kan man jo reelt aldrig køre med motorvejsfart, da alle motorveje på Sjælland er kronisk ramt af enten vejarbejde eller kø, så det er faktisk værre end at køre landevejskørsel.
Er det i øvrigt ikke også meningen at bilens motorstyring selv skulle sørge for at starte regenerering, ved at forsøge at holde motoren på 2500 omdrejninger - det har jeg aldrig oplevet på noget tidspunkt - heller ikke i min forrige bil (Skoda Octavia), som jeg trods alt nåede at køre næsten 100.000 i før jeg solgte den.
/Thomas
Et partikelfilter 'dør' ikke fordi temperatur- samt trykføler er defekte. Det stopper blot til og til sidst kører bilen SÅ dårligt at man kører den på værksted, hvor det konstateres førnænvte følere er defekte. Så skiftes disse og partikelfilteret renses.
Det er korrekt motorstyringen sørger for regenerering. Men hvordan pokker skulle den holde motorens omdrejninger oppe på 2500 omdr./min.!!?? Så ville alle os der kører med det forbandede partikelfilter jo ugentligt komme ud for faretruende situationer når vi kører i kø, skal bremse for rødt eller noget helt tredje og bilen speeder op af sig selv!! Den regenererer så længe man kører, uanset antallet af omdrejninger!
Venligst tømreren
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
Re: Partikkelfilter
[/quote]Ja kunne man da for f.. Bare få at vide hvornår fileret trænger til en langtur med høje rpm
En lille besked i display ville være rart[/quote]
Høje omdrejninger hjælper ikke sporadisk.
En lille besked i display ville være rart[/quote]
Høje omdrejninger hjælper ikke sporadisk.
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
Re: Partikkelfilter
Det plejer at være ved ca. per 250.000km skal man lige havde partikelfilteret afmonteret og sende det til rens. I samme omgang skifter man difference føleren og får kørt en tvangs regenerering.
Re: Partikkelfilter
Jeg har med godt resultat, foretaget "Smog Doctor" behandlinger, som renser hele vejen fra luftmassemåler og ud på den anden side . .
Re: Partikkelfilter
Endnu bedre.
SLÅ DET FRA SAMT EGR. og slip for MASSER af bekrymringer!
SLÅ DET FRA SAMT EGR. og slip for MASSER af bekrymringer!