Xentry Developer Mode

Alt vedrørende teknik
Besvar
ThomasDK
Indlæg: 239
Tilmeldt: 23. maj 2013, 18:36

Re: Xentry Developer Mode

Indlæg af ThomasDK »

Lige vand på min mølle. Hader når der er pålagt en formynderisk indstilling man ikke selv kan ændre på.

Jeg tror ikke på at man kan gøre det fra et MB værksted, så havde nogen lækket den information, eller MB ansatte havde tjent sygt mange sorte penge på det. Der er nok ikke den forhandler der ikke er blevet bedt, tigget og plaget om at kode det ud. Internettet flyder med spørgsmål på alle sprog og bilmodeller, hvordan man slår det skidt fra permanent.

Det nærmeste jeg kommer det er at man er nødt til at ændre via OBD stikket, måske det samme som en chiptuning bare med en kode et sted [ECO=Inaktiv]
Læste lidt om det her hos nogle tæt ved Zürich: http://www.itc-technologie.ch/deaktivie ... -funktion/ Det er bare lidt langt at køre.
Syntes at huske at der var en frisk bemærkning herinde , vedr. de fleste seriøse tunere kan finde ud af at kode det.
Mercedes-Benz ECO Funktion deaktivieren

Durchführung der Deaktivierung der ECO-Start-Stopp Funktion:

Wir benötigen Ihr Fahrzeug für ca. 2 Stunden direkt in unserer
Werkstatt in Urdorf ZH.
Billede
Es werden keine zusätzlichen Bauteile verbaut.
Die Deaktivierung findet direkt über die OBD Dose an Ihrem Fahrzeug statt.
(Keine Aus und Einbau-Arbeiten).
Die Programmierung kann wieder rückgängig gemacht werden.

Zögern Sie nicht länger und lassen Sie sich Ihre Start-Stopp Funktion ausprogrammieren.

Billede
2015 E350 Bluetec AMG/ 4 Matic/ Airmatic/ Fyr/ HarmanKardon/ Nightpackage
2010 E350 CDI Avantgarde /Airmatic /HarmanKardon Logic 7®
1999 E300TD Elegance (rust modellen)
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Xentry Developer Mode

Indlæg af tømreren »

Autoelektrikere samt de dygtige data folk der ændrer software til EGR, partikelfilter m.m., kan ændre dette.
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
ThomasDK
Indlæg: 239
Tilmeldt: 23. maj 2013, 18:36

Re: Xentry Developer Mode

Indlæg af ThomasDK »

Vi vil også rigtigt gerne vide hvis du kommer i land med projektet. For mig står det højere at slippe for det i min næste bil, end alm tuning.
AUDI ejere monterer en 3 parts lus med en lille printplade i en boks på kablerne til frakoblingsknappen, således at denne automatisk bliver aktiveret på ny ved start.
Faens til roderi med det skidt.

Men tak for din tilbagemelding, altid rigtigt fedt når folk kommer tilbage med noget mere nyt til tråden.
Billede
2015 E350 Bluetec AMG/ 4 Matic/ Airmatic/ Fyr/ HarmanKardon/ Nightpackage
2010 E350 CDI Avantgarde /Airmatic /HarmanKardon Logic 7®
1999 E300TD Elegance (rust modellen)
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Xentry Developer Mode

Indlæg af tømreren »

Bemærkning til 'ThomasDK's sidste indlæg;

Det er blot at bestille tid til aktionen, hvis økonomien ikke spiller den store rolle.

Det koster typisk kr. 2-3.000,- at få deaktiveret ting som 'ECO', EGR, partikelfilter osv.

Venligst tømreren
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
ThomasDK
Indlæg: 239
Tilmeldt: 23. maj 2013, 18:36

Re: Xentry Developer Mode

Indlæg af ThomasDK »

Hej Tømrer
Jammen så er "mit" problem næsten løst, nu har jeg lige smidt oliefyr i den aktuelle bil og beholder den lidt endnu.
Men nu ved jeg hvordan jeg kan håndtere den næste bil med det knald i.
Dejligt, 2-3000 er sgu intet i forhold til hvor meget sådan noget det irriterer mig.

Så skal vi bare have fundet en løsning til CrAzY-HoRsE :wink:
Billede
2015 E350 Bluetec AMG/ 4 Matic/ Airmatic/ Fyr/ HarmanKardon/ Nightpackage
2010 E350 CDI Avantgarde /Airmatic /HarmanKardon Logic 7®
1999 E300TD Elegance (rust modellen)
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Xentry Developer Mode

Indlæg af tømreren »

ThomasDK skrev:Hej Tømrer
Jammen så er "mit" problem næsten løst, nu har jeg lige smidt oliefyr i den aktuelle bil og beholder den lidt endnu.
Men nu ved jeg hvordan jeg kan håndtere den næste bil med det knald i.
Dejligt, 2-3000 er sgu intet i forhold til hvor meget sådan noget det irriterer mig.

Så skal vi bare have fundet en løsning til CrAzY-HoRsE :wink:
Nå for pokker, jeg har misforstået, eller gledet lige lovlig let henover teksten. Jeg troede også du havde problemet på nuværende tidspunkt.

Men dejligt at høre du ikke skal tænke over det lige foreløbig. Hvorfor også skifte noget der fungerer.

God fornøjelse med fyret, det er en dejlig ting.

Og ja, så må vi have ham 'CrAzY-HoRsE' ud over stepperne! :wink:
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
mercedesnu
Indlæg: 24
Tilmeldt: 12. nov 2016, 11:38

Re: Xentry Developer Mode

Indlæg af mercedesnu »

Hej
Fik du løst opgaven?
ThomasDK
Indlæg: 239
Tilmeldt: 23. maj 2013, 18:36

Re: Xentry Developer Mode

Indlæg af ThomasDK »

Formoder du spurgte CrAzY-HoRsE.

Jeg endte med at beholde min nuværende bil indtil videre, men det er stadigt ret interessant.
Må formode en biltuner er inde i bilelektronik, og kan man komme i nærheden af koden så må den kunne skrives om med et værktøj / tester.

F.eks er der sluppet nyheder ud om at eks AUDI`er kan kodes om, med det udstyr der bruge stil VAG biler.
Man skal ind i en main meny, og indtaste et password for at komme helt ind.
Sad faktisk og læste på det igår.

Der kan man kode Start / stop til:

1 Aktiv, som standard.
2 Permanent fra.
3 Reverse. Dvs at man skal manuelt aktivere det, og det slukker hver gang man starter bilen igen.
4 Memory, dvs den husker sidste knapindstilling. Det vil være hvad man forventede fabrikken gjorde.

Har ingen anelse om MB software, det er noget mere lukket land. Hvem har som privat råd til at rode med en licensbeskyttet kodedims, i den prisklasse MB har på deres tester.

Leder stadigt efter svar på om man kan kode det som på AUDI, ellers bliver det nok en A6 næste gang, da mine krav er V6 diesel, 4x4 og ingen start / stop.
Er man er lidt nørdet og interesseret i, at se noget af det man selv kan lave på sin AUDI så se dette link, Start/Stop mod er nr. 25.
http://www.vwaudiforum.co.uk/forum/show ... CDS-Tricks
Billede
2015 E350 Bluetec AMG/ 4 Matic/ Airmatic/ Fyr/ HarmanKardon/ Nightpackage
2010 E350 CDI Avantgarde /Airmatic /HarmanKardon Logic 7®
1999 E300TD Elegance (rust modellen)
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Xentry Developer Mode

Indlæg af tømreren »

ThomasDK skrev:da mine krav er V6 diesel, 4x4 og ingen start / stop.
E 350 CDI, 4matic, med frakoblet 'start/stop'. Hvor svært kan det være!? :wink:
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
mercedesnu
Indlæg: 24
Tilmeldt: 12. nov 2016, 11:38

Re: Xentry Developer Mode

Indlæg af mercedesnu »

ThomasDK skrev:Formoder du spurgte CrAzY-HoRsE.

Jeg endte med at beholde min nuværende bil indtil videre, men det er stadigt ret interessant.
Må formode en biltuner er inde i bilelektronik, og kan man komme i nærheden af koden så må den kunne skrives om med et værktøj / tester.

F.eks er der sluppet nyheder ud om at eks AUDI`er kan kodes om, med det udstyr der bruge stil VAG biler.
Man skal ind i en main meny, og indtaste et password for at komme helt ind.
Sad faktisk og læste på det igår.

Der kan man kode Start / stop til:

1 Aktiv, som standard.
2 Permanent fra.
3 Reverse. Dvs at man skal manuelt aktivere det, og det slukker hver gang man starter bilen igen.
4 Memory, dvs den husker sidste knapindstilling. Det vil være hvad man forventede fabrikken gjorde.

Har ingen anelse om MB software, det er noget mere lukket land. Hvem har som privat råd til at rode med en licensbeskyttet kodedims, i den prisklasse MB har på deres tester.

Leder stadigt efter svar på om man kan kode det som på AUDI, ellers bliver det nok en A6 næste gang, da mine krav er V6 diesel, 4x4 og ingen start / stop.
Er man er lidt nørdet og interesseret i, at se noget af det man selv kan lave på sin AUDI så se dette link, Start/Stop mod er nr. 25.
http://www.vwaudiforum.co.uk/forum/show ... CDS-Tricks
Jep! Vi ser om han når at logge på i år :)
Jeg er villig til at undersøge sagen såfremt jeg har en bil til rådighed med den irriterende funktion. :)
ThomasDK
Indlæg: 239
Tilmeldt: 23. maj 2013, 18:36

Re: Xentry Developer Mode

Indlæg af ThomasDK »

Tømrer:
Mjah der er bare ikke så mange E350ere lige i mit prisrange med 4matic her i SE, der er mange 4 cyl., men det skifter hele tiden med udvalget.
Lad os se om ikke jeg er heldig til næste år.

mercedesnu
Spændende signatur du har, havde jeg en S213 var jeg kommet ræsende mod Fyn med det samme.
Ville elske at surfe i bilens konfiguration. Du er noteret.

Mener at have læst herinde at nogen har været lidt interesserede i at slå det fra.
Billede
2015 E350 Bluetec AMG/ 4 Matic/ Airmatic/ Fyr/ HarmanKardon/ Nightpackage
2010 E350 CDI Avantgarde /Airmatic /HarmanKardon Logic 7®
1999 E300TD Elegance (rust modellen)
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: Xentry Developer Mode

Indlæg af SLKkompressor »

Har nu snart kørt C 200 W 205 i 2 år som har on/off knap til Start/Stop. Vi har aldrig haft trang til at undgå stop af motor ved lyskryds m.m. Hvis man er meget følsom på højre fod kan vi undgå at motoren stopper ved kø kørsel. W 205 er en fremragende bil at køre og køre i.
Besvar