Så må man håbe den gamle fil stadig er tilstede hvis man får brug for denAlex B J skrev:Dem som jeg kender der roder med de ting,gør som regel det at den originale fil udlæsses og gemmes så den altid kan lægges tilbage igen,der er også en sikkerhed for hvis et eller andet går galt under skrivning af den nye fil til din ecu...
Mb får du ikke til at rode med sådan noget..
Dog skal du være forberedt på at man nogen gange kan se at ecu har været overskrevet med ny fil,det kan give garanti bortfald..
Chip tunning w212 e200
Re: Chip tunning w212 e200
MB 180 CDI fra 2009 - 143HK
Re: Chip tunning w212 e200
Temmelig sikker på at du får den tilsendt i en fil ..
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Re: Chip tunning w212 e200
651 motoren er under højt stress, dvs et meget højt indsprøjtningstryk og højt ladetryk, med min erfaring fra arbejde med disse motorer OG dyser,(har vel skiftet et par tusind dyser), vil jeg ikke anbefale yderligere optimering af den, medmindre der gives en garanti for holdbarhed (Karlsson) . .
Mvh Mikael E
Mvh Mikael E
Re: Chip tunning w212 e200
Kan du ikke uddybe det med overskrivningen med en ny fil?Alex B J skrev:Dem som jeg kender der roder med de ting,gør som regel det at den originale fil udlæsses og gemmes så den altid kan lægges tilbage igen,der er også en sikkerhed for hvis et eller andet går galt under skrivning af den nye fil til din ecu...
Mb får du ikke til at rode med sådan noget..
Dog skal du være forberedt på at man nogen gange kan se at ecu har været overskrevet med ny fil,det kan give garanti bortfald..
MB 180 CDI fra 2009 - 143HK
Re: Chip tunning w212 e200
Det er vel den samme OM651 motor der sidder i både E200, E220 og E250 (basalt set - altså samme dyser) - forskellen er vel primært at E200 mangler den ekstra turbo, der sidder i de to større modeller. De ekstra kræfter i 220 og 250 kommer vel netop fra et højere indsprøjtningstryk/ladetryk, hvor den ekstra turbo hjælper til ved lave omdrejninger - så en E200 vil måske mangle lidt ved lavere omdrejninger, men ikke noget ved de omdrejninger man normalt kører den ved?Mikael E skrev:651 motoren er under højt stress, dvs et meget højt indsprøjtningstryk og højt ladetryk, med min erfaring fra arbejde med disse motorer OG dyser,(har vel skiftet et par tusind dyser), vil jeg ikke anbefale yderligere optimering af den, medmindre der gives en garanti for holdbarhed (Karlsson) . .
Mvh Mikael E
Umiddelbart ville jeg ikke tro en tunet E200 indstillet til en ydelse et sted mellem en 220 og 250 vil være mere presset, end netop en 220 eller 250 er?
Når det er sagt - tuning er ikke for folk der kører dørtræk, men for folk der vil køre længere på literen og have bedre mellem-accelerationer - alt kan flænses i stykker, hvis man kører med hovedet under armen og klampen i bund. Dog bliver en E200 langt fra en raket af at få 200 HK i stedet for 136 HK, der er faktisk ikke kæmpe forskel, ikke noget med at blive presset tilbage i sædet, hvis det er det man går efter - så skulle man nok have købt en større udgave (E350 el. lign.) fra starten...
/Thomas
2011 Mercedes E200 2.2 BE Aut 7 Stc. (2012 model)
2009 VW Golf VI 2.0 TDI 110 HK
2011 Skoda Octavia Combi Elegance 1.6 TDI CR DSG7
2004 VW Touran 2.0 TDI Highline
2002 Ford Mondeo 2.0 Trend
1995 Golf III 1.8 CL
1991 Honda Civic 1.6i-16
2009 VW Golf VI 2.0 TDI 110 HK
2011 Skoda Octavia Combi Elegance 1.6 TDI CR DSG7
2004 VW Touran 2.0 TDI Highline
2002 Ford Mondeo 2.0 Trend
1995 Golf III 1.8 CL
1991 Honda Civic 1.6i-16