Side 2 af 2

Re: Chip tunning w212 e200

: 5. dec 2015, 16:02
af Kuha
Alex B J skrev:Dem som jeg kender der roder med de ting,gør som regel det at den originale fil udlæsses og gemmes så den altid kan lægges tilbage igen,der er også en sikkerhed for hvis et eller andet går galt under skrivning af den nye fil til din ecu...
Mb får du ikke til at rode med sådan noget..
Dog skal du være forberedt på at man nogen gange kan se at ecu har været overskrevet med ny fil,det kan give garanti bortfald..
Så må man håbe den gamle fil stadig er tilstede hvis man får brug for den

Re: Chip tunning w212 e200

: 5. dec 2015, 16:03
af Alex B J
Temmelig sikker på at du får den tilsendt i en fil ..

Re: Chip tunning w212 e200

: 7. dec 2015, 14:32
af Mikael E
651 motoren er under højt stress, dvs et meget højt indsprøjtningstryk og højt ladetryk, med min erfaring fra arbejde med disse motorer OG dyser,(har vel skiftet et par tusind dyser), vil jeg ikke anbefale yderligere optimering af den, medmindre der gives en garanti for holdbarhed (Karlsson) . .
Mvh Mikael E

Re: Chip tunning w212 e200

: 9. dec 2015, 20:41
af Kuha
Alex B J skrev:Dem som jeg kender der roder med de ting,gør som regel det at den originale fil udlæsses og gemmes så den altid kan lægges tilbage igen,der er også en sikkerhed for hvis et eller andet går galt under skrivning af den nye fil til din ecu...
Mb får du ikke til at rode med sådan noget..
Dog skal du være forberedt på at man nogen gange kan se at ecu har været overskrevet med ny fil,det kan give garanti bortfald..
Kan du ikke uddybe det med overskrivningen med en ny fil?

Re: Chip tunning w212 e200

: 9. dec 2015, 21:47
af Zoom
Mikael E skrev:651 motoren er under højt stress, dvs et meget højt indsprøjtningstryk og højt ladetryk, med min erfaring fra arbejde med disse motorer OG dyser,(har vel skiftet et par tusind dyser), vil jeg ikke anbefale yderligere optimering af den, medmindre der gives en garanti for holdbarhed (Karlsson) . .
Mvh Mikael E
Det er vel den samme OM651 motor der sidder i både E200, E220 og E250 (basalt set - altså samme dyser) - forskellen er vel primært at E200 mangler den ekstra turbo, der sidder i de to større modeller. De ekstra kræfter i 220 og 250 kommer vel netop fra et højere indsprøjtningstryk/ladetryk, hvor den ekstra turbo hjælper til ved lave omdrejninger - så en E200 vil måske mangle lidt ved lavere omdrejninger, men ikke noget ved de omdrejninger man normalt kører den ved?

Umiddelbart ville jeg ikke tro en tunet E200 indstillet til en ydelse et sted mellem en 220 og 250 vil være mere presset, end netop en 220 eller 250 er?

Når det er sagt - tuning er ikke for folk der kører dørtræk, men for folk der vil køre længere på literen og have bedre mellem-accelerationer - alt kan flænses i stykker, hvis man kører med hovedet under armen og klampen i bund. Dog bliver en E200 langt fra en raket af at få 200 HK i stedet for 136 HK, der er faktisk ikke kæmpe forskel, ikke noget med at blive presset tilbage i sædet, hvis det er det man går efter - så skulle man nok have købt en større udgave (E350 el. lign.) fra starten...

/Thomas