varme sidespejl

Alt vedrørende teknik
Besvar
eclips
Indlæg: 69
Tilmeldt: 23. sep 2015, 18:25

varme sidespejl

Indlæg af eclips »

hej , jeg har en C240 W203 classic ,v6, 2003 er der nogen som har sådan en og ved om der er varme i sidespejlene ,
jeg har kikket i instruktions bogen og kan ikke finde noget om dette , tænder varmen måske sammen med el bagrude ?
med hilsen allan
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: varme sidespejl

Indlæg af Alex B J »

Din spejlvarme lever sit eget liv og slå selv til og fra ved 14 grader .....
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
eclips
Indlæg: 69
Tilmeldt: 23. sep 2015, 18:25

Re: varme sidespejl

Indlæg af eclips »

tak Alex for dit svar , årsagen til at jeg skrev indlæg var at der ingen varme - optøning var på spejlene den anden morgen
derfor troede jeg at det var noget jeg skulle tænde over en kontakt eller sammen med el- bagrude ,
er det et kendt problem at varmetråden kan være sprunget i spejlene ?? eller fejl andet sted ?
hilsen allan
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: varme sidespejl

Indlæg af BWJ »

Elbagrude og spejle kører sammen på en 211 :!:
ZOOM ZOOM.
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: varme sidespejl

Indlæg af Alex B J »

BWJ skrev:Elbagrude og spejle kører sammen på en 211 :!:
W203 er varmen automatisk styret,så den kan du ikke sammenligne med w211 eller w210
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: varme sidespejl

Indlæg af Alex B J »

De bruger udendørs temperaturføleren til at føle om temp er til at de skal tænde ....
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
eclips
Indlæg: 69
Tilmeldt: 23. sep 2015, 18:25

Re: varme sidespejl

Indlæg af eclips »

hej Stor tak for indput alle , så næste skridt er at finde ud af om varme legemet i spejlet er brændt af ,
den nemmeste måde at komme ind bag spejlglasset , er det spejl Huset af ?? eller kan spejlet løsnes med
en klips LÅS ind bag glasset ???
hilsen allan
jensen
Indlæg: 781
Tilmeldt: 23. feb 2012, 23:14

Re: varme sidespejl

Indlæg af jensen »

Det er jo næsten standard at glasset skal skiftes hvis du ønsker varme.Ved udskiftning af glasset mener jeg du skal starte med at rykke huset af som der er vist her
http://www.mb-treff.de/anleitungen/w203 ... -klarglas/
eclips
Indlæg: 69
Tilmeldt: 23. sep 2015, 18:25

Re: varme sidespejl

Indlæg af eclips »

Tak Jensen ,, fin billedserie ,,, vil prøve at tage spejlet af og måle om der er gået et varmelegeme , det er
der vist en stor mulighed for , hilsen
eclips
Indlæg: 69
Tilmeldt: 23. sep 2015, 18:25

Re: varme sidespejl

Indlæg af eclips »

jeg har været en tur i garagen og fået målt på et spejl , måler 125 ohm over terminalerne så varmetråden er ikke afbrudt ,
men 125 ohm er da vist for meget det kan der vist ikke komme ret varme ud af , er der nogen som ved hvad varmetråden
normalt måler i om ?? hilsen allan
jensen
Indlæg: 781
Tilmeldt: 23. feb 2012, 23:14

Re: varme sidespejl

Indlæg af jensen »

Modstanden er for stor køb et nyt så virker det mener du skal ned i ca. 3 til 5 ohm
eclips
Indlæg: 69
Tilmeldt: 23. sep 2015, 18:25

Re: varme sidespejl

Indlæg af eclips »

tak Jensen , nu ved jeg ikke hvor mange watt et sådan varme element er på , men mon ikke det er mellem 5 -- 10watt .
fik en tanke i forlængelse af det du skrev , og har lige målt på en 12v 5w pære den er ca. 3 ohm ,
så det er 2 nye spejle , det er jo nok nu det skal ordnes inden frosten kommer ,
hilsen ,
Besvar