W212 - oprulning af vinduer

Alt vedrørende teknik
Besvar
morten03
Indlæg: 39
Tilmeldt: 26. sep 2015, 17:24

W212 - oprulning af vinduer

Indlæg af morten03 »

Hej med jer

Jeg kørte med vinduerne nede forleden dag og forlod efterfølgende bilen med åbne vinduer... Flot!

Kan man lave en løsning a la VW, hvor et længere vedvarende tryk på Lås-knappen på nøglen, gør at vinduer rulles op? Evt ved en omprogrammering eller lignende.

Er der nogen med erfaringer herfra?

Jeg har en w212 fra 7/13.

Jeg kender i forvejen funktionen med at pege nøglen mod førerdøren - men i min verden er det en besværlig måde at gøre det på.

Mvh Morten
ThomasDK
Indlæg: 239
Tilmeldt: 23. maj 2013, 18:36

Re: W212 - oprulning af vinduer

Indlæg af ThomasDK »

Du kan rulle vinduer op, lukke soltag m.v. med et vedvarende tryk på lås knappen. Det har begge mine både S210 og S212 gjort.
Tror de fleste vil have sig frabedt, at bilen selv ruller vinduer op uden at man beder den om det.
Det kunne godt give værksteder m.v. en udfordring hvis nøglen sidder i tændingen.
Billede
2015 E350 Bluetec AMG/ 4 Matic/ Airmatic/ Fyr/ HarmanKardon/ Nightpackage
2010 E350 CDI Avantgarde /Airmatic /HarmanKardon Logic 7®
1999 E300TD Elegance (rust modellen)
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: W212 - oprulning af vinduer

Indlæg af Alex B J »

Trådstarter søger at få nøglen til at udføre komfort luk selvom den ikke holdes til øjet i låsen.
Det er det samme som min passat har,altså at du på lang afstand kan betjene komfort funktion uden at nøglen skal være ud for øjet .
Mb har altid været lavet på den måde .
Jeg tror desværre ikke det er muligt at ændre
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
morten03
Indlæg: 39
Tilmeldt: 26. sep 2015, 17:24

Re: W212 - oprulning af vinduer

Indlæg af morten03 »

Som Alex B J skriver, så er det netop en "komfortfunktion" jeg søger.

Ingen bud?? :-)
Besvar