Super Diesel Additiv

Alt vedrørende teknik
Besvar
mimidk
Indlæg: 46
Tilmeldt: 6. jan 2011, 22:18

Super Diesel Additiv

Indlæg af mimidk »

Jeg har en Viano fra 2006 kørt 200.000km.
Der skrives en del om div. additiver både til brændstof og til olie i gear kasse og motor, og nok også alle andre steder, hvor der kunne findes en sjat olie.

Men er virkningen virkelig så stor, jeg har haft bilen i 5 år, og "kun" kørt 70.000km, har aldrig brugt nogen form for tilsætning, men har selvfølgelig fået skiftet olie osv. iht. service,
Aldrig haft problemer med motor og automat gearkassen, fik skiftet olie på gearkassen sidste år, på anbefaling fra mekanikeren, det var aldrig gjort tidligere.
Men da jeg ikke køre så langt, har jeg kørt over tid, og mere efter km-tallet, da det må være det der slider mest på bilen og ikke at den ikke køre 25.000km om året, som service er regnet ud efter.

Er det som at pisse i buksene for at holde varmen, at "spare" nogle 100kr til additiver nu, også kommer der måske en ny gearkasse eller motor lige om lidt,
kommer en Taxi vognmand/ privat person additiv i sin nye MB, eller er det kun en mulig gevinst ved "gamle" biler
jeg ser det lidt som at købe vand på flaske i supermarked, penge ud af vinduet :D
ThomasDK
Indlæg: 239
Tilmeldt: 23. maj 2013, 18:36

Re: Super Diesel Additiv

Indlæg af ThomasDK »

Grunden til at jeg køber additiver.

Jeg havde en MB 300TD for nogle år siden. Den havde kørt under 100.000 km.
Men den begyndte at tændingsbanke, nærmest som om den ene cylinder havde en løs møtrik inde i cylinderen, som gav en smæld fra sig hver gang den ene cylinder tændte i tomgang.
Anbefalingen fra MB i Malmö var at skifte samtlige dyser, a en pris på 1200 kr stk, + moms + arbejdsløn.
Kørte i stedet ind forbi Emins Auto på Nørrebro, og drøftede det med ham. Han grinede bare og sagde det var helt almindelige slagger på en dyse, og fik dengang 2 flasker Bell Add servicerens til og hælde i 2 på hinanden følgende tankfulde.
Det kostede 100 kr., og jeg var meget skeptisk, for jeg kom jo netop for at høre hvad 6 nye dyser skulle koste.

Midt i den første tankfuld kørte motoren allerede igen som var den smurt i smør, uden mislyde overhovedet. De brugte den jo også selv inde på værkstedet, så de vidste også det virkede.

Har siden brugt det Bell Add servicerens konsekvent inden service, der kører jeg en tankfuld + en halv tank til det sidste inden bilen skal afleveres. For mig er det ca 1.500 km før. Olien bliver tydeligt mere beskidt, ingen tvivl om den opløser helt tydeligt en masse ekstra snavs der trænger ned og med olien ud, derfor gør jeg det før olieskift, ikke efter den har fået ren olie.
Har siden gjort det på både mine benzin og dieselbiler, som typisk ejes til 170-200.000km.

Uanset hvad, så har det virket fint for mig. Og jeg har kun prøvet den Danske Bell Add.
Jeg tanker aldrig dyrere evo / øko / formel / mirakel / + brændstof med additiver og km garanti for mere ydelse.

Min nuværende bil har snart gået 125.000 og jeg ofrer nu også en skylning af gearkassen. Hellere lidt ekstra udgifter præventivt, end uventede overraskelser til en helt anden pris. Behøver nok ikke gøre det hver gang, men det er nu den vane jeg har fået.

Det er op til dig selv om du tror på det. Her på forum finder du en del som har sparet mange penge på at anvende sådan en flaske i stedet for udskiftning af reservedele fordi der sidder lidt snavs og slagger, eller i tide har skiftet en gearolie inden den har været alt for oxideret, slidt og indeholdt metalspåner som satte sig i fine ventilpakninger.

Til orientering var jeg lidt uheldig med en postpakke med Bell Add servicerens og brændstof antifrys, kører til Norge i næste uge og de har -25. (Jubii så skal jeg maxteste oliefyret)
Proppen til antifrys var løs, så den havde sjasket kassen til indvendigt. Sammenholdt med en flaske servicerens, så kan man ikke lugte eller se forskel på væsken.
Jeg mistænker det er samme indhold. Det stinker lige forfærdeligt som en slags petroleumsbaseret affedter eller lign. Fik det selvfølgelig på både tøj og køkkengulv.
Nå men jeg prøver at springe servicerens over denne gang, og så kun køre med antifrys til Norge, da jeg kommer lige hjem til service. Så må jeg jo se om det virker lige så ens som det lugter.
Billede
2015 E350 Bluetec AMG/ 4 Matic/ Airmatic/ Fyr/ HarmanKardon/ Nightpackage
2010 E350 CDI Avantgarde /Airmatic /HarmanKardon Logic 7®
1999 E300TD Elegance (rust modellen)
mimidk
Indlæg: 46
Tilmeldt: 6. jan 2011, 22:18

Re: Super Diesel Additiv

Indlæg af mimidk »

Tak for det gode svar.
Jeg syntes det giver god mening at køre en tank fuld med rens inden service/ olieskift. det gør jeg næste gang, om ikke andet så har JEG ren samvittighed.
men at bruge noget hver/hver anden gang, eller de der mirakel brændstof, det kommer jeg nok ikke til.
Besvar