Starts problem w211

Alt vedrørende teknik
jjakobse
Indlæg: 139
Tilmeldt: 22. jun 2010, 16:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Starts problem w211

Indlæg af jjakobse »

Fik af vide at ihvertfald pakningen til venstre manifold også er gået.. Har haft mistanke om dette selv, da jeg synes at kunne høre en svag resonans lyd ved accelaration, der ikke plejer at være der. Højre bliver også tjekket men ser ud til at være tæt.

Opdagede det ved øget olieforbrug og til sidste også oliespild i indkørslen. Det lyder til at være et kendt problem, og mekanikeren gik da også direkte efter kontrol af olie ved olieveksleren..
//
Jesper

Nuværende og tidligere MB'ere:

E320 CDI Avantgarde 2007
E220 CDI Classic 2008
E220 CDI Avantgarde 2007 (Totalskadet)
C250 TD Elegance 1996 (Solgt)
E270 CDI Classic 2000 (Solgt)
Sessal3
Indlæg: 102
Tilmeldt: 30. maj 2013, 19:37
Geografisk sted: fyn

Re: Starts problem w211

Indlæg af Sessal3 »

Hvor meget olieforbrug fik du ved det ? er fordi jeg har olie på hele min front motor og kan ikke finde hvor det kommer fra remmen smider det med rundt over det hele og alt er sat til i front , min drypper også olie nemlig
jeg har dog prøvet at pille diesel filter ud og synes ikke at kunne se noget der nede nemlig
jjakobse
Indlæg: 139
Tilmeldt: 22. jun 2010, 16:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Starts problem w211

Indlæg af jjakobse »

Hej Sessal,

Jeg ved ikke hvor meget oliespild det ville blive til på sigt, da jeg kørte den på værksted kun et par dage efter jeg opdagede oliepletterne på gulvet i garagen. Men den bad om olie på vej hjem fra en fra KBH til Horsens, hvor jeg fyldte en liter på. Om morgen inden jeg kørte til Odense på værksted var oliestanden faldet et par milimeter fra "Max" igen, så jeg kunne forestille mig at den ville have smidt en liter pr. 1000-2000 km...

Men enden på mit "Start" problem blev

Udskift af gløderør nummer to
Udskift af udstødningsmanifold venstre
Udskift af indsugningsmanifold, begge sider
Udskift af pakning for oliekøler (den nede i V'et)

Samlet regning 20.000 :shock: Bad timing her op til jul...

Den er færdig imorgen, så jeg glæder mig til at aflevere den lille Citroen C1 lånebil igen.. Efter et par page i sådan en, giver det lige pludseligt mening at betale r.. ud af buksen for at køre i noget ordentligt.. :)
//
Jesper

Nuværende og tidligere MB'ere:

E320 CDI Avantgarde 2007
E220 CDI Classic 2008
E220 CDI Avantgarde 2007 (Totalskadet)
C250 TD Elegance 1996 (Solgt)
E270 CDI Classic 2000 (Solgt)
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: Starts problem w211

Indlæg af Alex B J »

Ærgelig december regning .

Den dag turen kommer til mig ,ved jeg dog hvad jeg skal bruge min weekend på :mrgreen:
Det lader til at være et herligt job ......
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
jjakobse
Indlæg: 139
Tilmeldt: 22. jun 2010, 16:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Starts problem w211

Indlæg af jjakobse »

Hej Alex,

Godt med en optimistisk tilgang til tingene, ville ønske jeg kunne klare disse opgaver selv. Det ville min bankmand også er jeg sikker på... :D
//
Jesper

Nuværende og tidligere MB'ere:

E320 CDI Avantgarde 2007
E220 CDI Classic 2008
E220 CDI Avantgarde 2007 (Totalskadet)
C250 TD Elegance 1996 (Solgt)
E270 CDI Classic 2000 (Solgt)
Climatec
Indlæg: 186
Tilmeldt: 19. mar 2016, 07:37

Re: Starts problem w211

Indlæg af Climatec »

Syntes det lyder billigt, bare indsugnings manifold alene koster ca 6000 +moms for begge.

Kunne du ikke få de gamle med for der sidder nogle plast stænger på indsugningsmanifolderne som jeg godt kunne bruge hvis de ikke er for slidte.

Nej 20 af de stærke er da mange penge, men der er også brugt nogle reservedele som koster.

Da jeg renoverede min motor skiftede jeg også de 2 stk 8 tals pakninger til olie køleren jeg skulle ikke nyde noget bag efter.

Håber det bliver godt for dig.
Mercedes A 180, Urban, Diesel aut. Lys og syn pakke, park assistent, mm. 2013
Mercedes E 320, V6, 4 zoner klima, læder, el sæder, massage sæde fører, Distronic, 2008
Johnnyhjo77
Indlæg: 121
Tilmeldt: 2. okt 2016, 21:55
Geografisk sted: Ringsted

Re: Starts problem w211

Indlæg af Johnnyhjo77 »

Hej.
Lige et hurtigt spørgsmål.
Hvorfor skal indsugnungsmanufolden skiftes, samt udstødningsmanifolden... Revner de? Eller er der noget andet.
Kan man gøre noget for at forhindre de skal skiftes?
Har nemlig en V6 så måske jeg også skal igennem dette en dag?
Johnny H. Jørgensen
Mercedes CLS 350CDI X218, shoting brake 2014,
Tester: Autel MD702 Elite og Star tester 2020.
Ronny85
Indlæg: 266
Tilmeldt: 1. maj 2015, 03:17

Re: Starts problem w211

Indlæg af Ronny85 »

Jeg har købt et vito relæ, og trukket nye kabler til cyl
3+4+5 og sat relæest
1 på 3
4 på 4
5+6 på gløderør nr 5
og min bil starter perfekt nu. selv i koldt vejr
så tjek gløderør eller forvarmer evt. ledninger
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: Starts problem w211

Indlæg af Alex B J »

Johnnyhjo77 skrev:Hej.
Lige et hurtigt spørgsmål.
Hvorfor skal indsugnungsmanufolden skiftes, samt udstødningsmanifolden... Revner de? Eller er der noget andet.
Kan man gøre noget for at forhindre de skal skiftes?
Har nemlig en V6 så måske jeg også skal igennem dette en dag?
Udst manifold kan revne
Inds manifold har 6 flapper af plastic som er forbundet med trækstænger af plast.
De flaps hænger sammen med dit Egr system ,bmw har samme system dog med flaps af metal .
Når disse spjæld ikke kører ordentligt smadrer man samtidig trækstænger.
Men man må kunne eliminere de spjæld med blænd plader vil jeg mene ,det kan man nemlig på bmw manifolder ..
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Johnnyhjo77
Indlæg: 121
Tilmeldt: 2. okt 2016, 21:55
Geografisk sted: Ringsted

Re: Starts problem w211

Indlæg af Johnnyhjo77 »

Alex B J skrev:
Johnnyhjo77 skrev:Hej.
Lige et hurtigt spørgsmål.
Hvorfor skal indsugnungsmanufolden skiftes, samt udstødningsmanifolden... Revner de? Eller er der noget andet.
Kan man gøre noget for at forhindre de skal skiftes?
Har nemlig en V6 så måske jeg også skal igennem dette en dag?
Udst manifold kan revne
Inds manifold har 6 flapper af plastic som er forbundet med trækstænger af plast.
De flaps hænger sammen med dit Egr system ,bmw har samme system dog med flaps af metal .
Når disse spjæld ikke kører ordentligt smadrer man samtidig trækstænger.
Men man må kunne eliminere de spjæld med blænd plader vil jeg mene ,det kan man nemlig på bmw manifolder ..
Ok det må jeg lige være,opmærksom på.
Johnny H. Jørgensen
Mercedes CLS 350CDI X218, shoting brake 2014,
Tester: Autel MD702 Elite og Star tester 2020.
pta
Indlæg: 81
Tilmeldt: 8. sep 2014, 21:07

Re: Starts problem w211

Indlæg af pta »

hvor nøjagtigt sidder gløderørene på en w 211 OM 648 kan fan ikke se dem har købt 6 nye og vil udskifte dem alle
Besvar