Dæktryks overvågning

Alt vedrørende teknik
Besvar
lokaltømreren
Indlæg: 11
Tilmeldt: 26. okt 2011, 18:57

Dæktryks overvågning

Indlæg af lokaltømreren »

Jeg har lige købt mig en w164, og efterfølgende 4 stk. fælge med vinterdæk.
Efter jeg har skiftet til vinterhjulene der er 18" (de hjul der sad på bilen var 19") kommer bilen med en fejl angående dæktryk. Hjulene jeg afmonterede, har et dæktryk på 2,1 bar i både for og bag. Efter montagen af vinterhjulene pumper jeg dem til 2,2 i for, og 2,6 i bag pga. last.
Skal der ændres en opsætning i kørecomputeren pga. skift fra 19" til 18", og i bekræftende fald hvordan.?
Kuha
Indlæg: 242
Tilmeldt: 24. okt 2015, 05:00
Geografisk sted: Hillerød

Re: Dæktryks overvågning

Indlæg af Kuha »

lokaltømreren skrev:Jeg har lige købt mig en w164, og efterfølgende 4 stk. fælge med vinterdæk.
Efter jeg har skiftet til vinterhjulene der er 18" (de hjul der sad på bilen var 19") kommer bilen med en fejl angående dæktryk. Hjulene jeg afmonterede, har et dæktryk på 2,1 bar i både for og bag. Efter montagen af vinterhjulene pumper jeg dem til 2,2 i for, og 2,6 i bag pga. last.
Skal der ændres en opsætning i kørecomputeren pga. skift fra 19" til 18", og i bekræftende fald hvordan.?
Det burde din instruktionsbog vise hvordan du tilpasser dækændringen
Vh
Kuha
MB 180 CDI fra 2009 - 143HK
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: Dæktryks overvågning

Indlæg af Alex B J »

Hvilken årgang er den bil er den med sensor i hvert hjul eller er den med rotations bestemt system ?
Er den med sensor kan du aflæse hvert hjuls dæktryk .
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
jensen
Indlæg: 781
Tilmeldt: 23. feb 2012, 23:14

Re: Dæktryks overvågning

Indlæg af jensen »

Hver gang der bliver skiftet hjul skal dæktryksovervågning genstartes
Besvar