Efter OBD tuning - ikke den store forskel?
: 9. jan 2016, 23:12
Hey!
Jeg har fået OBD tunet min E200 CDI (S212) - "på papiret" skulle den være gået fra 136 HK -> 200 HK og 360 Nm -> 460 Nm.
Ikke at jeg forventer en raket, men jeg synes ikke jeg føler den store forskel, hverken i "skub i ryggen" fornemmelse eller i forbedret brændstof økonomi.
Jeg har overvejet at få den testet på rullefelt, fordi jeg bare synes det er underligt der ikke er nogen nævneværdig forskel - men er det bare sådan det er - 64 HK og 100 Nm mere gør måske bare ikke noget særligt, ved en vogn på 1600 Kg?
Det er jo trods alt samme effekt som en E250 (på nær 4 HK), så noget skulle der vel ske?
Jeg regner ikke med det er pga. tilsodning, da jeg kører næsten 100 Km om dagen og bruger service cleaner additiv hver 25.000 Km. Har dog overvejet at få renset indsugning, da den måske kunne trænge (har nu kørt 335000).
Jeg har fået OBD tunet min E200 CDI (S212) - "på papiret" skulle den være gået fra 136 HK -> 200 HK og 360 Nm -> 460 Nm.
Ikke at jeg forventer en raket, men jeg synes ikke jeg føler den store forskel, hverken i "skub i ryggen" fornemmelse eller i forbedret brændstof økonomi.
Jeg har overvejet at få den testet på rullefelt, fordi jeg bare synes det er underligt der ikke er nogen nævneværdig forskel - men er det bare sådan det er - 64 HK og 100 Nm mere gør måske bare ikke noget særligt, ved en vogn på 1600 Kg?
Det er jo trods alt samme effekt som en E250 (på nær 4 HK), så noget skulle der vel ske?
Jeg regner ikke med det er pga. tilsodning, da jeg kører næsten 100 Km om dagen og bruger service cleaner additiv hver 25.000 Km. Har dog overvejet at få renset indsugning, da den måske kunne trænge (har nu kørt 335000).