servopumpe

Alt vedrørende teknik
Besvar
Kuha
Indlæg: 242
Tilmeldt: 24. okt 2015, 05:00
Geografisk sted: Hillerød

servopumpe

Indlæg af Kuha »

W204.
Hvad kan årsagen være når servopumpen knurre ved drejning af hjulene når bilen ikke køre. :roll:
MB 180 CDI fra 2009 - 143HK
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: servopumpe

Indlæg af Alex B J »

start med at skifte olie og sikre at der er frit fremløb til pumpen af olie ,
hvis det ikke hjælper ,skal den udskiftes .
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: servopumpe

Indlæg af SLKkompressor »

De fleste servopumper støjer lidt og jo mere belastning jo mere støj. Belastningen på pumpen er størst når bilen ikke bevæger sig. Hvis bilen har kørt over 100.000 km er det da en god ide at skifte den del af olien ud som kan suges ud ved hjælp af anlæg som værksteder bruger og genopfyld med godkendt hydraulikolie. Nyd din 204 eller skift til 205 som har elektrisk servostyring som er helt lydløst. Det er sjovt når man parkerer sidelæns uden at røre rattet
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: servopumpe

Indlæg af Alex B J »

Altså på min 211 kan jeg ikke hører pumpen arbejde,når bilen står stille,det er med 19 tomme hjul på! Kun ved maks udslag på rat er der lidt..
Skal du skifte olie på sådan et system gør dig selv den tjeneste at skylle det igennem med olie,det kan gøres ved at afmontere tilbageløbet til huset og forlænge slangen så det kan ryge over i en beholder....
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Kuha
Indlæg: 242
Tilmeldt: 24. okt 2015, 05:00
Geografisk sted: Hillerød

Re: servopumpe

Indlæg af Kuha »

SLKkompressor skrev:De fleste servopumper støjer lidt og jo mere belastning jo mere støj. Belastningen på pumpen er størst når bilen ikke bevæger sig. Hvis bilen har kørt over 100.000 km er det da en god ide at skifte den del af olien ud som kan suges ud ved hjælp af anlæg som værksteder bruger og genopfyld med godkendt hydraulikolie. Nyd din 204 eller skift til 205 som har elektrisk servostyring som er helt lydløst. Det er sjovt når man parkerer sidelæns uden at røre rattet
Jeg takker for info
MB 180 CDI fra 2009 - 143HK
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: servopumpe

Indlæg af SLKkompressor »

Servopumpen på min CLK 320 fra 2003, kørt 58.000 km brummede som kunne høres ved tomgang og langsom kørsel. Det irriterede mig og jeg skiftede den med en ny original pumpe fra samme producent. Totaludskiftning af original MB olie. Fjorten dage efter havde den nye pumpe samme lyd som den gamle. Flere tusinde kr. spildt!
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: servopumpe

Indlæg af tømreren »

Servopumpen i min 'Vito' har også brummet en smule ved aktivering, lige siden den var ny.

Det er jo en hydraulikpumpe, og sådanne er jo ikke lydløse....
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
Besvar