Hvid røg ved/efter tomgang

Alt vedrørende teknik
Besvar
SAP
Indlæg: 4
Tilmeldt: 28. dec 2014, 07:22

Hvid røg ved/efter tomgang

Indlæg af SAP »

Hej derude :D

Vito 111cdi (w639). 12/07. 230.000 km.

Jeg har en udfordring med min Vito. Når bilen har holdt i tomgang i over 3-5 min. ryger den fra udstødningen med hvid røg. Hvis gassen trykkes ned kommer der meget røg ud ligesom der gør når jeg kører efter tomgangskørsel. Ved kørsel efter tomgangskørsel kommer der meget røg ud de efterfølgende par minutter/kilometer og så fortager det sig igen.

Ved normal kørsel ryger den ikke mere end man kan forvente af en bil med den alder og km. på klokken.

Der skulle vel ikke være en herinde der har haft samme problem eller kender til problemet og kan fortælle mig hvad de tror der er galt :?: :?: :?:

Bh. Søren
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Hvid røg ved/efter tomgang

Indlæg af BWJ »

Så længe det er hvid røg/damp i de kuldegrader i har nu, er det helt naturligt - især når du siger det forsvinder når den er driftvarm.
ZOOM ZOOM.
SAP
Indlæg: 4
Tilmeldt: 28. dec 2014, 07:22

Re: Hvid røg ved/efter tomgang

Indlæg af SAP »

Hej BWJ

Jeg er med på at biler ryger/damper i koldt vejr men jeg er overbevist om at det ikke er årsagen.

Jeg har ladet mig fortælle at det formentlig er en dyse men det ville være rart hvis det kunne blive bekræftet af en eller flere herinde (-:
SAP
Indlæg: 4
Tilmeldt: 28. dec 2014, 07:22

Re: Hvid røg ved/efter tomgang

Indlæg af SAP »

...og i øvrigt er det ikke når bilen er kold men driftvarm at det forekommer. Jeg kørte fra Kbh. til Falster for et par dage siden hvor bilen holdt i tomgang da jeg kom frem. Der oplevede jeg denne hvide røg.
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Hvid røg ved/efter tomgang

Indlæg af BWJ »

SAP skrev:...og i øvrigt er det ikke når bilen er kold men driftvarm at det forekommer. Jeg kørte fra Kbh. til Falster for et par dage siden hvor bilen holdt i tomgang da jeg kom frem. Der oplevede jeg denne hvide røg.
Okay, læste det som om det var når den var kold, - sorry :oops:
ZOOM ZOOM.
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Hvid røg ved/efter tomgang

Indlæg af tømreren »

Måske en defekt toppakning så den trækker vand ind i én eller flere cylindre.
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
SAP
Indlæg: 4
Tilmeldt: 28. dec 2014, 07:22

Re: Hvid røg ved/efter tomgang

Indlæg af SAP »

Jeg skylder at skrive at bilen ikke bruger vand hvilket selvfølgelig kunne være en årsag til hvid røg. Jeg formoder at den ville bruge vand hvis toppakningen var gået?
Besvar