Hej Forum
Jeg er ejer af en E270 W211 fra 2002. Jeg har lige skiftet batteri/akkumulator på bilen da det gamle var faldet sammen. Det nye virker fint, og bilen starter og kører som normalt. Dog har mit keyless go og centrallås opført sig meget underligt siden.
-F.eks kan bilen kun starte med nøgle i tænding. Når jeg forsøger at starte med nøglen i lommen, skriver den at gearvælgeren skal placeres i P eller N. Dette på trods af at den er i P.
- Centrallåsen virker fint ved brug af knapperne på nøglen, men står bilen stille natten over, kan jeg ikke åbne ved brug af knapperne. Kun ved at åbne gennem keyless-go på højre side af bilen.
Jeg håber i kan hjælpe mig. Jeg tænker at nøglen skal synkroniseres eller lignende, men hvordan gøres dette?
Mvh.
Alex
keyless-go problemer efter skift af akkumulator
Re: keyless-go problemer efter skift af akkumulator
Mon ikke det virker som uden keyless, sæt nøgle i og drej til tænding, uden start, tryk derefter lås og lås op - derefter skulle det virke
ZOOM ZOOM.
Re: keyless-go problemer efter skift af akkumulator
Mange tak. Nu virker keyless-go igen. Dog taber bilen strøm hen over natten, og jeg har kigget alt efter for at se om noget skulle stå tændt. Dog ser alt normalt ud. Har I nogen erfaring med dette problem. Jeg har konstateret at bilen lader med 13,6 V når motoren er tændt, så jeg tror ikke det er et lade problem. Desuden kan jeg sagtens starte efter en køretur. Det er kun når bilen står stille.
Re: keyless-go problemer efter skift af akkumulator
Ladestrømmen er for lav, den skal ligge mellem 14.2 og 14.6 V, for lav ladestrøm over noget tid når det er koldt, kan slå selv det bedste batteri ihjel.Alexbach skrev:Mange tak. Nu virker keyless-go igen. Dog taber bilen strøm hen over natten, og jeg har kigget alt efter for at se om noget skulle stå tændt. Dog ser alt normalt ud. Har I nogen erfaring med dette problem. Jeg har konstateret at bilen lader med 13,6 V når motoren er tændt, så jeg tror ikke det er et lade problem. Desuden kan jeg sagtens starte efter en køretur. Det er kun når bilen står stille.
ZOOM ZOOM.
Re: keyless-go problemer efter skift af akkumulator
Har du udlæst fejlkoder på bilen?
Det er ikke et problem jeg har set før, det mest normale er at ledningerne i gearvælgeren knækker, så ikke start stop knappen virker mere.
Du måler garenteret din batterispænding med motoren i tomgang, er der er det helt normalt at den ligger under 14 volt. Generatoren rammer først sit maks ved en 1.300 motor rpm.
Det er ikke et problem jeg har set før, det mest normale er at ledningerne i gearvælgeren knækker, så ikke start stop knappen virker mere.
Du måler garenteret din batterispænding med motoren i tomgang, er der er det helt normalt at den ligger under 14 volt. Generatoren rammer først sit maks ved en 1.300 motor rpm.
Re: keyless-go problemer efter skift af akkumulator
Ja jeg målte ladestrømmen i tomgang. Jeg vil forsøge igen med flere omdrejninger. Jeg vil prøve låne min kammerats tester og se om jeg kan få nogle fejlkoder. Batteriet er helt nyt, og stadig aflader bilen mens den holder stille. Umiddelbart kan jeg ikke se en sammenhæng mellem afladningen og ladestrømmen, da det kun er mens den holder stille. F.eks. natten over. Tyder det ikke mere på at noget forbruger strømmen, når bilen er slukket?