keyless-go problemer efter skift af akkumulator

Alt vedrørende teknik
Besvar
Alexbach
Indlæg: 16
Tilmeldt: 16. feb 2015, 17:52

keyless-go problemer efter skift af akkumulator

Indlæg af Alexbach »

Hej Forum

Jeg er ejer af en E270 W211 fra 2002. Jeg har lige skiftet batteri/akkumulator på bilen da det gamle var faldet sammen. Det nye virker fint, og bilen starter og kører som normalt. Dog har mit keyless go og centrallås opført sig meget underligt siden.
-F.eks kan bilen kun starte med nøgle i tænding. Når jeg forsøger at starte med nøglen i lommen, skriver den at gearvælgeren skal placeres i P eller N. Dette på trods af at den er i P.
- Centrallåsen virker fint ved brug af knapperne på nøglen, men står bilen stille natten over, kan jeg ikke åbne ved brug af knapperne. Kun ved at åbne gennem keyless-go på højre side af bilen.

Jeg håber i kan hjælpe mig. Jeg tænker at nøglen skal synkroniseres eller lignende, men hvordan gøres dette?

Mvh.

Alex
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: keyless-go problemer efter skift af akkumulator

Indlæg af BWJ »

Mon ikke det virker som uden keyless, sæt nøgle i og drej til tænding, uden start, tryk derefter lås og lås op - derefter skulle det virke
ZOOM ZOOM.
Alexbach
Indlæg: 16
Tilmeldt: 16. feb 2015, 17:52

Re: keyless-go problemer efter skift af akkumulator

Indlæg af Alexbach »

Mange tak. Nu virker keyless-go igen. Dog taber bilen strøm hen over natten, og jeg har kigget alt efter for at se om noget skulle stå tændt. Dog ser alt normalt ud. Har I nogen erfaring med dette problem. Jeg har konstateret at bilen lader med 13,6 V når motoren er tændt, så jeg tror ikke det er et lade problem. Desuden kan jeg sagtens starte efter en køretur. Det er kun når bilen står stille.
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: keyless-go problemer efter skift af akkumulator

Indlæg af BWJ »

Alexbach skrev:Mange tak. Nu virker keyless-go igen. Dog taber bilen strøm hen over natten, og jeg har kigget alt efter for at se om noget skulle stå tændt. Dog ser alt normalt ud. Har I nogen erfaring med dette problem. Jeg har konstateret at bilen lader med 13,6 V når motoren er tændt, så jeg tror ikke det er et lade problem. Desuden kan jeg sagtens starte efter en køretur. Det er kun når bilen står stille.
Ladestrømmen er for lav, den skal ligge mellem 14.2 og 14.6 V, for lav ladestrøm over noget tid når det er koldt, kan slå selv det bedste batteri ihjel.
ZOOM ZOOM.
Brugeravatar
JTC
Indlæg: 2188
Tilmeldt: 19. jun 2012, 22:39
Geografisk sted: Greve / Sjælland
Kontakt:

Re: keyless-go problemer efter skift af akkumulator

Indlæg af JTC »

Har du udlæst fejlkoder på bilen?

Det er ikke et problem jeg har set før, det mest normale er at ledningerne i gearvælgeren knækker, så ikke start stop knappen virker mere.

Du måler garenteret din batterispænding med motoren i tomgang, er der er det helt normalt at den ligger under 14 volt. Generatoren rammer først sit maks ved en 1.300 motor rpm.
JTC Mercedes specialist
Håndværkervænget 19
2670 Greve
Tlf. 61 777 104

http://www.jtcmb.dk
Alexbach
Indlæg: 16
Tilmeldt: 16. feb 2015, 17:52

Re: keyless-go problemer efter skift af akkumulator

Indlæg af Alexbach »

Ja jeg målte ladestrømmen i tomgang. Jeg vil forsøge igen med flere omdrejninger. Jeg vil prøve låne min kammerats tester og se om jeg kan få nogle fejlkoder. Batteriet er helt nyt, og stadig aflader bilen mens den holder stille. Umiddelbart kan jeg ikke se en sammenhæng mellem afladningen og ladestrømmen, da det kun er mens den holder stille. F.eks. natten over. Tyder det ikke mere på at noget forbruger strømmen, når bilen er slukket?
Besvar