W 211 3.0 Bluetec ( faceliftet)

Alt vedrørende teknik
Besvar
Konljas
Indlæg: 3
Tilmeldt: 25. nov 2014, 23:24

W 211 3.0 Bluetec ( faceliftet)

Indlæg af Konljas »

Hej med jer

Jeg kikker på en w 211 3.0 cdi aut., der beskrives som bluetec - men kan ikke finde nogle modeller , der beskrives som " bluetec"
Er der nogen der ved, hvad dette indbefatter / kan indbefatte.

Når sådan en vogn har rundet 450.000 km......, ja hva så, skal jeg forvente det bliver et dyrt bekendtskab.

Kom gerne med alle de gode og dårlige imput I har.

Vh

Jacob
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: W 211 3.0 Bluetec ( faceliftet)

Indlæg af BWJ »

Konljas skrev:Hej med jer

Jeg kikker på en w 211 3.0 cdi aut., der beskrives som bluetec - men kan ikke finde nogle modeller , der beskrives som " bluetec"
Er der nogen der ved, hvad dette indbefatter / kan indbefatte.

Når sådan en vogn har rundet 450.000 km......, ja hva så, skal jeg forvente det bliver et dyrt bekendtskab.

Kom gerne med alle de gode og dårlige imput I har.

Vh

Jacob
https://en.wikipedia.org/wiki/BlueTec
ZOOM ZOOM.
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: W 211 3.0 Bluetec ( faceliftet)

Indlæg af Alex B J »

Du skal kigge efter de samme svagheder som på andre w211 V6 cdi
Bluetec har en anden ecu til motoren og heller ikke samme hk som en normal 320 cdi .
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Konljas
Indlæg: 3
Tilmeldt: 25. nov 2014, 23:24

Re: W 211 3.0 Bluetec ( faceliftet)

Indlæg af Konljas »

Jeg har ladet mig fortælle, at der skulle være store problemer med denne Bluetec motor ??. Og så under det mig, at der ikke står nogen til salg op bilbasen - Nogen forklaring på det.??
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: W 211 3.0 Bluetec ( faceliftet)

Indlæg af BWJ »

Konljas skrev:Jeg har ladet mig fortælle, at der skulle være store problemer med denne Bluetec motor ??. Og så under det mig, at der ikke står nogen til salg op bilbasen - Nogen forklaring på det.??
Enten er folk glade for dem og har ikke problemer, eller også er der ikke én eneste der virker mere .
ZOOM ZOOM.
Peter BJ
Indlæg: 208
Tilmeldt: 16. maj 2011, 21:24
Kontakt:

Re: W 211 3.0 Bluetec ( faceliftet)

Indlæg af Peter BJ »

BWJ skrev:
Konljas skrev:Jeg har ladet mig fortælle, at der skulle være store problemer med denne Bluetec motor ??. Og så under det mig, at der ikke står nogen til salg op bilbasen - Nogen forklaring på det.??
Enten er folk glade for dem og har ikke problemer, eller også er der ikke én eneste der virker mere .
Hej. Tror ikke der er solgt ret mange af dem (har dog set et par stykker til salg). Mener at huske, at den kom frem lige omkring det tidspunkt hvor taxa'erne skulle kunne køre længere på literen end V6'erne kunne præstere, og taxa-folket købte ikke ret mange af dem..... (korriger mig gerne hvis jeg husker helt galt! :) )
--
Peter BJ
W211 E280CDI V6 2006
(T202 C220CDI 2000)
Kuha
Indlæg: 242
Tilmeldt: 24. okt 2015, 05:00
Geografisk sted: Hillerød

Re: W 211 3.0 Bluetec ( faceliftet)

Indlæg af Kuha »

Konljas skrev:Hej med jer

Jeg kikker på en w 211 3.0 cdi aut., der beskrives som bluetec - men kan ikke finde nogle modeller , der beskrives som " bluetec"
Er der nogen der ved, hvad dette indbefatter / kan indbefatte.

Når sådan en vogn har rundet 450.000 km......, ja hva så, skal jeg forvente det bliver et dyrt bekendtskab.

Kom gerne med alle de gode og dårlige imput I har.

Vh

Jacob
Jeg vil du mene at når bilen har kørt 450.000 km er der nok skiftet en del reservedele, ellers
Kan du vel se frem til det.
Så er det spørgsmålet hvor bilen bliver serviceret der afgøre om du har midlerne.
MB 180 CDI fra 2009 - 143HK
Besvar