Star diagnose på Fyn?

Alt vedrørende teknik
Distronic
Indlæg: 9
Tilmeldt: 7. jan 2014, 13:14
Geografisk sted: Svendborg

Star diagnose på Fyn?

Indlæg af Distronic »

Er der min nogen på Fyn der har anskaffet sig Star diagnose diagnose system og vil hjælpe ?

Har selv kun en tester det kan aflæse fejl og div data - men ikke aktivere funktioner.
Har monteret originalt Webasto fyr i min e320 Cdi w211 . Det fungerer fint -med originalt fjernbetjening - men vil gerne have aktiveret det via Star diagnose så der i instrument brættet kan justeres varmetid , timer osv?
Mvh
Anders
Svendborg

PS se iøvrigt min annonce under sælges her på forum med spritnyt orig Mercedes benzin fyr plus monteringsdele til bla W211 !! :D
Senest rettet af Distronic 30. jan 2016, 16:52, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: Star diagnose på Fyn?

Indlæg af Alex B J »

Er det i en v6 cdi du har monteret det i?

Hvis det er tilfældet vil jeg gerne have at vide hvad der skal bruges af slanger/rør og ledningsnet til det.
Fyret køber jeg brugt med tele start og remote...
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
ThomasDK
Indlæg: 239
Tilmeldt: 23. maj 2013, 18:36

Re: Star diagnose på Fyn?

Indlæg af ThomasDK »

Det lyder næsten for godt til at være sandt, at man kan integrere det på den måde. Kræver det et særligt modul der skal tilkøbes eller hvorledes?
Specielt da Mercedes værkstederne afviste at efter montere et fyr til mig, det gad de slet ikke rode med.
Kan jeg lokke dig til lægge et par billeder op af menuen når det er lykkedes.
For jeg (og sikkert andre) ville da gerne kunne referere samt spørge Gørløse, om man kan gøre det samme på min S212 monteret med en Evo5+ med SMS modul.
Billede
2015 E350 Bluetec AMG/ 4 Matic/ Airmatic/ Fyr/ HarmanKardon/ Nightpackage
2010 E350 CDI Avantgarde /Airmatic /HarmanKardon Logic 7®
1999 E300TD Elegance (rust modellen)
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: Star diagnose på Fyn?

Indlæg af Alex B J »

Det må kræve det samme som til vw
Der laver webasto et fyr som via can passer til vw og man får det hele i mfa om det er muligt på mercedes w211 er jeg i tvivl om,men på de nyere har jeg set det..(har lige set det på en 2003,så det er muligt)
På vw skal man have et specielt fyr,man kan ikke ændre et andet til det..

I en 212 skal du have en andet betjeningspanel og et korrekt fyr(can),om et evo fyr kan opgraderes ved jeg ikke.
Fordi mb værksted ikke vil lave det,er det ikke ens betydende med at det ikke er muligt...
Senest rettet af Alex B J 30. jan 2016, 13:54, rettet i alt 5 gange.
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: Star diagnose på Fyn?

Indlæg af Alex B J »

w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Kuha
Indlæg: 242
Tilmeldt: 24. okt 2015, 05:00
Geografisk sted: Hillerød

Re: Star diagnose på Fyn?

Indlæg af Kuha »

Distronic skrev:Er der min nogen på Fyn der har anskaffet sig Star diagnose diagnose system og vil hjælpe ?

Har selv kun en tester det kan aflæse fejl og div data - men ikke aktivere funktioner.
Har monteret originalt Webasto fyr i min e320 Cdi w211 . Det fungerer fint -med originalt fjernbetjening - men vil gerne have aktiveret det via Star diagnose så der i instrument brættet kan justeres varmetid , timer osv?
Mvh
Anders
Svendborg

PS se iøvrigt min annonce under sælges her på forum med spritnyt orig Mercedes fyr plus monteringsdele til bla W211 !! :D
Min fjernbetjening rækker 1000 m uden problemer, så er det ikke tilstrækkeligt.
MB 180 CDI fra 2009 - 143HK
Distronic
Indlæg: 9
Tilmeldt: 7. jan 2014, 13:14
Geografisk sted: Svendborg

Re: Star diagnose på Fyn?

Indlæg af Distronic »

Det er en e320 V6 Cdi det er monteret i.
Her er link til vejledning fra min dropbox:
https://db.tt/UwlbuZ71

Der skal bl a bruges en skifte ventil der sidder på det originale fyr der leder det varme vand til enten motor eller kabinevarme samt en 4 vejs ventil til klimaet der tillader fyret at sende det varme vand direkte til kabknen. Fremgår af vejledningen.
Fyret , der skal være orig Mercedes Webasto sender når det via originalt lednings net er sluttet til bilens Can- bus selv signal til klima anlægget. Fjernbetjening og modtager (t100 eller t90) er også Mercedes/Webasto dele som Mercedes fra fabrikken har kodet så de kører Can bus. Fjernbetjening aktiverer fyr via canbus , fyr aktiverer klimaanlæg. Har monteret 2 fyr tidligere (i en Octavia diesel og i en Audi a2 TDI) . På de 2 tidligere var der ikke Can bus på fyret - men blot aktivering med 12v plus eller w-bus)
- men jo dejligt simpelt nær bilen selv styrer klimaanlægget og hvorvidt motor eller kabine skal varmes.
Det er en hel del nemmere at montere når man har et komplet sæt så alle dele passer .

Er temmelig sikker at bilen selv finder en fyr menu frem i kørecomputeren når fyr er aktiveret via Star diagnose - det gjorde den da også da jeg havde monteret Distronic (adaptiv fartpilot/nødbremse) i bilen ;-)
Rådgiver gerne hvis andre har behov - og har som anført en næsten komplet pakke til salg til spotpris !
Distronic
Indlæg: 9
Tilmeldt: 7. jan 2014, 13:14
Geografisk sted: Svendborg

Re: Star diagnose på Fyn?

Indlæg af Distronic »

Link til w 211 video med betjening af fyr i kombinstrument/ display ?:

Verwarming = varme/forvarme.




https://m.youtube.com/watch?v=sFHGmTVBh-8
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: Star diagnose på Fyn?

Indlæg af Alex B J »

Hvad består distronic ombyg af,delene er jo tilgænglig via ebay?

Radar(beslag for radar),ledningsnet,kontakt i skiftekulisse,styremodul,(grill i plast) kodning...?

Mvh
Alex
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
ThomasDK
Indlæg: 239
Tilmeldt: 23. maj 2013, 18:36

Re: Star diagnose på Fyn?

Indlæg af ThomasDK »

Når ja det er selvfølgeligt nemmere hvis det er et originalt fyr grundet CAN bus. Problemet for mig var, at en V6 ikke har originalt fyr, ellers er jeg blevet fejlinformeret.
Eller MB værkstedet MB CPH ikke gad have ordren. :(
På den udmærkede video hører man jo også en mindre 4 cylinders maskine, de har jo originalt tilskudsvarmer fyr.

Kan man ikke få et sådan CAN bus modul til at tilslutte som et opgraderings kit?
Billede
2015 E350 Bluetec AMG/ 4 Matic/ Airmatic/ Fyr/ HarmanKardon/ Nightpackage
2010 E350 CDI Avantgarde /Airmatic /HarmanKardon Logic 7®
1999 E300TD Elegance (rust modellen)
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: Star diagnose på Fyn?

Indlæg af Alex B J »

Selvom de har tilskudsfyr,kommer det ikke i displayet.
Jeg ved fra vw at hvis det tilskudsfyr som er opgraderet til rigtig fyr kan det ikke lade sig gøre,fyret skal udskiftes..
Det må være det samme på mb
Jeg tror du er blevet fejlinformeret,det lyder underligt at man ikke kan få et fyr som snakker can til en v6...

Sakset fra tysk forum..
Hi,

ich bin den Thread kurz überflogen,

tut mir leid, wenn Mercedes behauptet, eine Standheizung wäre nicht Original Nachrüstbar...

Das ist vollkommener quatsch!



Meiner ist BJ.02/2011, E350 CDI, ich habe mir von Navisworld eine Standheizung nachrüsten lassen, absolut Original, mit Taste in der Mittelkonsole und im KI bedienbar, das ganze läuft im CAN BUS...

+ Fernbedienung, heizbar und im Sommer kühlbar...



Kosten: 1900€ Brutto!



Bitte der link: http://www.navisworld.com/index.php



P.S. Einbau war im Januar 2012
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Distronic
Indlæg: 9
Tilmeldt: 7. jan 2014, 13:14
Geografisk sted: Svendborg

Re: Star diagnose på Fyn?

Indlæg af Distronic »

Vedr Distronic : ja, egentlig bare de dele - på nyere biler er styremodul indbygget i radarenheden.
Sjovt projekt.
Link til vejledning :
http://www.motor-talk.de/blogs/patty220 ... 07636.html

Søg også her på forum.



Vedr fyr : med original mener jeg et Mercedes mærket Webasto fyr med Can-bus -
Ikke konvertering af tilskudsvarme som folk F eks gør det på VW Touran og lign. .
Man kan godt montere et alm Webasto fyr der er w bus eller 12 volt plus styret og så klare sig uden varme styrings ventil - der er Webasto vejledning at finde på netter hertil.
Et specielt modul til can bus må så indbygges så klima kan startes - og man må så være tålmodig da det tager fyret lidt tid at varme en 3 l blok op før varmen indfinder sig ordentlig i kabinen.
Et fuldt originalt Mercedes eftermonteringskit til alle w211 kan fås nyt på eBay til knap 1300 EUR - så
Undrer mig at de ikke tilbød dig det.!?
V6 Cdi og de fleste "nyere" biler har ikke tilskudsvarmer - der er tale om komplet nymontering af "parkeringsvarme" .

-----
Som ovenfor i det tyske indslag beskrevet : "und in KI bedienbar..." = i kombiinstrumentet betjenbart" -

Var der mon nogen der er frisk på at hjælpe med at slå det til til via Star diagnose ??!?
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Star diagnose på Fyn?

Indlæg af tømreren »

Distronic skrev:Var der mon nogen der er frisk på at hjælpe med at slå det til til via Star diagnose ??!?
Så tror jeg du er nødsaget til at lægge vejen forbi et autoriseret Mercedes Benz værksted.

En 'Star tester', kan ikke købes af læmænd og almene autoværksteds indehavere.
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Star diagnose på Fyn?

Indlæg af BWJ »

tømreren skrev:
Distronic skrev:Var der mon nogen der er frisk på at hjælpe med at slå det til til via Star diagnose ??!?
Så tror jeg du er nødsaget til at lægge vejen forbi et autoriseret Mercedes Benz værksted.

En 'Star tester', kan ikke købes af læmænd og almene autoværksteds indehavere.
Sælges da flere steder ??? http://www.dba.dk/mb-star-tester-mb-sta ... 010351354/
ZOOM ZOOM.
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Star diagnose på Fyn?

Indlæg af tømreren »

BWJ skrev:
tømreren skrev:
Distronic skrev:Var der mon nogen der er frisk på at hjælpe med at slå det til til via Star diagnose ??!?
Så tror jeg du er nødsaget til at lægge vejen forbi et autoriseret Mercedes Benz værksted.

En 'Star tester', kan ikke købes af læmænd og almene autoværksteds indehavere.
Sælges da flere steder ??? http://www.dba.dk/mb-star-tester-mb-sta ... 010351354/
Jeg tager mine ord i mig igen og beklager jeg var for hurtig i replikken.

Men hvad kan man bruge den til når man ikke kan koble op til Mercedes Benz i Tyskland!?

Kan den så overhovedet mere, end de 'gør det selv' testere man kan købe, kan? Jeg tvivler.
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
Besvar