W212 generator / batteri fejl

Alt vedrørende teknik
Besvar
Baris
Indlæg: 39
Tilmeldt: 19. sep 2013, 00:43

W212 generator / batteri fejl

Indlæg af Baris »

Hej,

Min w212 e200 fra 2012 lavede for 3 uger siden fejl med alt strøm i bilen dvs. Command gik ud klima osv virkede ikke.
Vi fik tjekkede den og mekanikeren mente at det var lade ræle på generatoren, som skulle skiftes. Den fik vi skifted og det hjalp lige indtil at den en dag kom frem med en fejl "UDEN GEARSKIFTE OPSØG VÆRKSTED" derefter kom der en gul skrift hvor der ståd "nogle taxi funktioner ikke rådighed" og efter et pr. Sekunder efter kom der batteri lampe igen. Men bilen kørte stadig helt normalt, jeg kørte så til værkstedet igen og de satte den på tester og målte nogle værdier fra generatoren og batteriet denne gang mente de at det var batteriet, nu har vi monteret nyt batteri og 1 dag efter laver den batteri problem igen, nogle gange ved opstart når jeg tænder den starter men den hakker når den er tændt det er som om den mangler strøm og et pr sekunder efter kommer der batteri lampe frem og den ryster stadig men efter ca. 2 min bliver den normal også hvis jeg bare slukker og tænder den er der ingen fejl og den køre som den skal. Det er Somom batteriet bliver afladt når den er slukket for når jeg starter den og den køre i et pr minutter er det som om generator begynder at lade batteriet siden DN bliver normal efter 2 min. Nogle mener at det er generator som skal skiftes nogle siger det også kan være nogle sensor føler på bilen som måske ikke virker korrekt når bilen er slukket og det aflader batteriet. Er der nogle her som har oplevet noget lignene??
Brugeravatar
Phase639
Indlæg: 59
Tilmeldt: 5. apr 2016, 12:56
Geografisk sted: Roskilde

Re: W212 generator / batteri fejl

Indlæg af Phase639 »

Hej Baris,

Er du kommet videre i fejlsøgningen? Jeg har et problem der ligner det. Har både skiftet batteri og nu også generatoren, og har et lignende problem hvor batteriet ikke bliver ladt ordentlig og en gul batteri ikon bliver vist når spændingsniveau kommer under 12,4 volt.
__________________________
W447 - V250 4motion - 2016
Brugeravatar
Phase639
Indlæg: 59
Tilmeldt: 5. apr 2016, 12:56
Geografisk sted: Roskilde

Re: W212 generator / batteri fejl

Indlæg af Phase639 »

Phase639 skrev:..et lignende problem hvor batteriet ikke bliver ladt ordentlig og en gul batteri ikon bliver vist når spændingsniveau kommer under 12,4 volt..
Problemet for mit vedkommende er løst. Den korte version er at stelforbindelsen var gennemtæret og stelforbindelses kablet mellem motoren og chassiset skulle skiftes. Pga. dårligt stelforbindelse har generatoren ikke kunne komme af med strøm hvilket har brændt generatoren af og taget livet af batteriet...
__________________________
W447 - V250 4motion - 2016
Besvar