Periodiske fejl 320 CDI W210

Alt vedrørende teknik
Besvar
Casper16feb
Indlæg: 47
Tilmeldt: 22. maj 2010, 09:05

Periodiske fejl 320 CDI W210

Indlæg af Casper16feb »

Hej alle

Min efterhånden slidte ældre taxa er efterhåndet blevet lidt af en udfordring at køre i. EW210, 320 CDI, R6 - stationcar fra 2002.

Jeg får periodisk BAS fejl, ESC fejl og ABS fejl - præcist som havde man afmonteret strømmen et kort øjeblik. Sætter man rattet i yderstilling kan fejlen også godt fjernes - men den kommer igen senere.

Den er nogle gange fulgt af en EPC fejl.

Bilen lyder og kører normalt - bortset fra i glatføre, hvor bilen uden BAS og ABS forvandler sig til 2 tons livsfarligt stål som ikke stopper.

Jeg har ikke observeret noget årsag til den udløses, det kan ske på korte ture og lange ture - høj eller lav hastighed osv. Jævn asfalt eller ujævn underlag. Bykørsel såvel som landevej. Bilen starter aldrig med fejlen - kommer først efter lidt tid.

Der er ellers ikke noget som stikker ud for mig.

De er pludseligt opstået - faktisk efter hjulskift på alle fire hjul, men jeg tror ikke det har noget med sagen at gøre.

Bilens batteri og generator er helt ok, ingen løse forbindelser. Kilerem er netop skiftet.

Jeg har fået fejllæst bilen uden held - fejlen var ikke til at se, da den forsvinder når man slukker og tænder bilen.

Nogen der har en anelse om, hvad dette kan være - hvordan det kan afhjælpes og meget gerne hvor dyrt jeg skal regne med det bliver.

Pft

Casper
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: Periodiske fejl 320 CDI W210

Indlæg af Alex B J »

Hvad er der brugt til at udlæse fejl med ?mb diagnose
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Periodiske fejl 320 CDI W210

Indlæg af BWJ »

Er alle 4 dæk samme størrelse ? kender en som havde 215 foran og 225 bagpå, men ved skift havde mixet dem så der sad 215 og 225 på samme aksel, det gav også sjove fejl.
ZOOM ZOOM.
Besvar