Batterispænding

Alt vedrørende teknik
Besvar
Kuha
Indlæg: 242
Tilmeldt: 24. okt 2015, 05:00
Geografisk sted: Hillerød

Batterispænding

Indlæg af Kuha »

Kan i oplyse hvor lav en spænding batteriet må have før startrelæet ikke trækker.
Min Bklasse havde små 9v og det var ikke nok til en startprocedure.
Falck satte sin batterie box på og her var der så ingen problemer.
Efter start lyser den gule motor lampe.
Er det fordi batterispændingen har været for lav, og skal den reset på værksted??
Vh
MB 180 CDI fra 2009 - 143HK
Kuha
Indlæg: 242
Tilmeldt: 24. okt 2015, 05:00
Geografisk sted: Hillerød

Re: Batterispænding

Indlæg af Kuha »

Kuha skrev:Kan i oplyse hvor lav en spænding batteriet må have før startrelæet ikke trækker.
Min Bklasse havde små 9v og det var ikke nok til en startprocedure.
Falck satte sin batterie box på og her var der så ingen problemer.
Efter start lyser den gule motor lampe.
Er det fordi batterispændingen har været for lav, og skal den reset på værksted??
Vh
Kan det tænkes at lampen selv slukker hvis alt er normalt efter tre starter
Vh.
MB 180 CDI fra 2009 - 143HK
Brugeravatar
JTC
Indlæg: 2188
Tilmeldt: 19. jun 2012, 22:39
Geografisk sted: Greve / Sjælland
Kontakt:

Re: Batterispænding

Indlæg af JTC »

Hvis fejlen ikke er permanent, så slukker motor lampen af sig selv. Men for lav batterispænding, kan godt trikke motorlampen
JTC Mercedes specialist
Håndværkervænget 19
2670 Greve
Tlf. 61 777 104

http://www.jtcmb.dk
Kuha
Indlæg: 242
Tilmeldt: 24. okt 2015, 05:00
Geografisk sted: Hillerød

Re: Batterispænding

Indlæg af Kuha »

JTC skrev:Hvis fejlen ikke er permanent, så slukker motor lampen af sig selv. Men for lav batterispænding, kan godt trikke motorlampen
Tak
det var hvad der skete.
Fik hjælp til start og efter 3 normale opstarter slukkede lampen.
Batteriet er 7 år så et nyt er bestilt.
Findes der noget bedre en Varta til MB biler.
MB 180 CDI fra 2009 - 143HK
Brugeravatar
JTC
Indlæg: 2188
Tilmeldt: 19. jun 2012, 22:39
Geografisk sted: Greve / Sjælland
Kontakt:

Re: Batterispænding

Indlæg af JTC »

Hmm det er jo en smags sag, jeg syntes helt klart at exide laver gode batterier. Men varta er også et godt batteri
JTC Mercedes specialist
Håndværkervænget 19
2670 Greve
Tlf. 61 777 104

http://www.jtcmb.dk
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Batterispænding

Indlæg af BWJ »

Kuha skrev:
JTC skrev:Hvis fejlen ikke er permanent, så slukker motor lampen af sig selv. Men for lav batterispænding, kan godt trikke motorlampen
Tak
det var hvad der skete.
Fik hjælp til start og efter 3 normale opstarter slukkede lampen.
Batteriet er 7 år så et nyt er bestilt.
Findes der noget bedre en Varta til MB biler.
Men gå efter et AGM batteri som tåler flere dybdeafladninger end et alm. bly/syre.
ZOOM ZOOM.
borgen
Indlæg: 34
Tilmeldt: 7. dec 2015, 21:56

Re: Batterispænding

Indlæg af borgen »

BWJ skrev:
Kuha skrev:
JTC skrev:Hvis fejlen ikke er permanent, så slukker motor lampen af sig selv. Men for lav batterispænding, kan godt trikke motorlampen
Tak
det var hvad der skete.
Fik hjælp til start og efter 3 normale opstarter slukkede lampen.
Batteriet er 7 år så et nyt er bestilt.
Findes der noget bedre en Varta til MB biler.
Men gå efter et AGM batteri som tåler flere dybdeafladninger end et alm. bly/syre.
I det at bilen ikke har start/stop er det overkill og unødvendigt at investere i et AGM.
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Batterispænding

Indlæg af BWJ »

Det har ikke meget med start/stop at gøre, MB er en bil med måske fyr og mange andre strømbrugere (flere end de fleste biler) og i kolde perioder skal der lange ture til før batteriet bliver ladet fuldt op,- af samme grund anbefaler man comfortladning af batteriet i vinterhalvåret.
Derfor AGM i MB.
Senest rettet af BWJ 19. feb 2016, 19:41, rettet i alt 1 gang.
ZOOM ZOOM.
borgen
Indlæg: 34
Tilmeldt: 7. dec 2015, 21:56

Re: Batterispænding

Indlæg af borgen »

BWJ skrev:Det har ikke meget med start/stop at gøre, MB er en bil med måske fyr og mange andre strømbrugere (flere end de fleste biler) og i kolde perioder skal der lange ture til før batteriet bliver ladet fuldt op,- af samme grund anbefaler man comfortladning af batteriet i vinterhalvåret.
Jeg læser det du skriver og kan ikke se argumentet?

Hvis et batteri holder 7 år har det gjort det udemærket.

Et AGM batteri får man ikke ekstra features ud af, det er ren tilsæt medmindre at man har start/stop.

EOD
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Batterispænding

Indlæg af tømreren »

Jeg beklager jeg bryder ind i tråden, men nu er jeg søreme stolt!

Jeg kører med samme batteri i min 'Vito', som den blev leveret med i december 2007. Mere end 8 år!!! Jeg er bare SÅ god til at passe på mine ting! :lol:

Hvad angår type og mærke batteri, kan jeg kun bemærke, som jeg har gjort i en anden tråd herinde, at min erfaring med 'Exide' er god. Men måske 'Varta' er bedre. Jeg aner det ikke....

Hav en god weekend alle sammen.

Venligst tømreren
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: Batterispænding

Indlæg af Alex B J »

Jeg har agm i mine biler(varta) og ingen af dem har start og stop.

Hvis du har oliefyr og bruger det dagligt,er det bestemt en fordel med sådan et batteri,da det er svært at kører fladt..(så lange ture er ikke nødvendigt)
Det har også redet min røv da generator stod af iøvrigt..

Jeg ville ikke vælge andet..
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Kuha
Indlæg: 242
Tilmeldt: 24. okt 2015, 05:00
Geografisk sted: Hillerød

Re: Batterispænding

Indlæg af Kuha »

Alex B J skrev:Jeg har agm i mine biler(varta) og ingen af dem har start og stop.

Hvis du har oliefyr og bruger det dagligt,er det bestemt en fordel med sådan et batteri,da det er svært at kører fladt..(så lange ture er ikke nødvendigt)
Det har også redet min røv da generator stod af iøvrigt..

Jeg ville ikke vælge andet..
Jeg har ikke start/stop men køre med varmer hvergang jeg starter med kold motor.
Min B180 er fra ny monteret med et Varta 74Ah
Men efter 3 uger i DK hvor den ventede på vi skulle komme hjem,
Her Var spænningen faldet til 9v og ved den spænding sker der ikke ret meget.
Jeg vælger et Varta med samme ampere timer.
Det passer til spændingreguleringen osv.
Kuha
MB 180 CDI fra 2009 - 143HK
Besvar