CLS kombiinstrument helt dødt

Alt vedrørende teknik
Besvar
shogun
Indlæg: 7
Tilmeldt: 14. okt 2014, 14:46

CLS kombiinstrument helt dødt

Indlæg af shogun »

Netop hjemkommet efter 3-ugers ferie, da jeg starter bilen er kombiinstrumentet helt dødt, ingen lys, uret gået i stå, ingen rpm, km, osv.
Jeg har søgt på nettet og der foreslås forskellige løsninger - jeg kan ikke finde sikring i oversigten, er der en til instrumentbordet? flere foreslår en udskiftning eller rep. af kombiinstrument og jeg kan finde anbefalede rep. i UK - ved nogen om der er danske firmaer som kan reparere det?
Alle løsningsforslag er velkomne.

CLS350CGI 2008 C219
km. 160.000
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
2008 CLS350 Automatic, bi-xenon
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: CLS kombiinstrument helt dødt

Indlæg af Alex B J »

Et bud på reperatør ville være
http://nic-tec.com/category/speedometer-reparation-68/

Spm er så om prisen overgår hvad et evt brugt instrument vil koste
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
jensen
Indlæg: 781
Tilmeldt: 23. feb 2012, 23:14

Re: CLS kombiinstrument helt dødt

Indlæg af jensen »

Prøv at tage batteri fra i et par minutter og se om det hjælper
shogun
Indlæg: 7
Tilmeldt: 14. okt 2014, 14:46

Re: CLS kombiinstrument helt dødt

Indlæg af shogun »

Har prøvet alle råd fra div. forums, batteri fra i 24 timer, demonteret display i 24 timer.
Ingen ændring. MEN
En i USA havde fået liv i sit display - efter han havde opgivet alt kom han til at tilslutte det en sidste gang mens motoren kørte.
Det prøvede jeg så, Displayet blinkede en gang og så kom der liv i - uret spolede tilbage og derefter frem til korrekt tid.
Motorlampen lyste og der kom en masse fejlbeskeder, Dæktrykmåler virker ikke, ESP virker ikke osv. osv.
Efter en halv times drift var det kun motorlampen som lyste med fejl - den slukkede så efter ca. 24 timer.
Alt virker tilsyneladende fint igen.
Hvad der er sparet er tjent :-) så mon ikke jeg skal ud og se på noget nyt golfgrej :-)
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
2008 CLS350 Automatic, bi-xenon
Besvar