E220 uden acceleration over 100 km't

Alt vedrørende teknik
TonnyL
Indlæg: 364
Tilmeldt: 20. jul 2012, 12:51

Re: E220 uden acceleration over 100 km't

Indlæg af TonnyL »

Det er med næsten 100% garanti en kat eller partikel filter der er stoppet eller faldet sammen, har prøvet det samme, kan du selv skrue, så prøv at skrue forrør fra den midterste potte hæng potten op så den ikke kan falde ned og prøvekør den....

VH Tonny
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: E220 uden acceleration over 100 km't

Indlæg af BWJ »

tømreren skrev:
newcomer skrev:Luftmodstand øges ved højere fart?
Det er fuldstændig korrekt. Men det er dog sjældent man har behov for at give fuld gas ved overhaling på motorvej, på trods af den øgede luftmodstand.

Så det jeg mener er, at man kompenserer for den mindre luftmodstand ved lavere hastighed, ved i stedet at give fuld gas. Så skulle den død og pine også gå i nødprogram under acceleration fra stilstand til 100 km/t med 'pinden i kælderen'!

Nu må nogle kloge mennesker med ingeniør baggrund eller lignende altså på banen i denne sag og komme med deres besyv! Jeg kan da umuligt være den eneste der tvivler på den KUN går i nødprogram når hastigheden er over 100 km/t. Der sidder jo ikke en lille negermand inde bag speedometeret og trykker på 'nødprograms tasten' når der accelereres og hastigheden er mere end 100 km/t :roll:
Som du skriver "det lyder helt sort" 8)
ZOOM ZOOM.
Høegh
Indlæg: 30
Tilmeldt: 14. nov 2013, 20:26

Re: E220 uden acceleration over 100 km't

Indlæg af Høegh »

uden at være ekspert, havde jeg samme problem med min gamle 220 cdi fra 2000 begge katalysatore blev skiftet før det var ok
w211 350 gasoline :arrow:
1000Faces
Indlæg: 10
Tilmeldt: 4. mar 2014, 20:21

Re: E220 uden acceleration over 100 km't

Indlæg af 1000Faces »

TonnyL skrev:Det er med næsten 100% garanti en kat eller partikel filter der er stoppet eller faldet sammen, har prøvet det samme, kan du selv skrue, så prøv at skrue forrør fra den midterste potte hæng potten op så den ikke kan falde ned og prøvekør den....

VH Tonny
Det kan jeg godt, men tiden er ikke til det, så hun må finde en anden løsning eller vente på at jeg har tid ;-)
Besvar