Side 1 af 1

Kleemann KD boks

: 9. mar 2016, 07:59
af Martin_E320CDI
Hej

Nogen der kender til et sted på nette hvor der evt skulle ligge nogle effektkurver på Kleemann boksene. Den bil jeg har sidder der en kD box på , og jeg overvejer at fjerne den og få en OBD tuning fra Landberg i stedet :)

Mvh Martin

Re: Kleemann KD boks

: 9. mar 2016, 09:38
af Alex B J

Re: Kleemann KD boks

: 9. mar 2016, 10:43
af Martin_E320CDI
Jeg tror at jeg napper en Landberg tuning :wink:

Re: Kleemann KD boks

: 9. mar 2016, 21:48
af Ronny85
Vend lige tilbage, ang. Landberg tuningen,
Måske hopper jeg med på vognen,
Husk at slå EGR og partik.filter fra

Re: Kleemann KD boks

: 9. mar 2016, 21:51
af BWJ
Ronny85 skrev:Vend lige tilbage, ang. Landberg tuningen,
Måske hopper jeg med på vognen,
Husk at slå EGR og partik.filter fra
Hvordan slås partikelfilter fra :lol:

Re: Kleemann KD boks

: 10. mar 2016, 06:37
af Martin_E320CDI
Jeg har de sidste 100 000 km kørt med Landbergfil på min Passat og har været fuldt ud tilfreds og jeg ved at mange er det , og selv om jeg har 375 km til Fredslunds som er Landbergs partner , ja så tager jeg gerne turen .

Jeg har konfereret med Kleemann som påstår at de 20 % på effekt og moment holder vand , men jeg tvivler på at det kan give 20 % at snyde dysetryksensoren med Kleemann boksen .

Jeg er ikke i tvivl om at en skrevet motorfil er langt bedre og faktisk meget billigere end de 6000 kr en Kleemann KF box koster .

Når det så er sagt og vi kommer til det lidt mere kedelige ...så er det ikke godt hvis man af ukendte årsager havner i en situation hvor ....f.eks bilen sår parkeret i et hus og en bilinspektør hiver skjoldet af og står og glor på en Bokstuning :mrgreen: Nu er jeg ikke en der ligger og kører som en idiot og mener godt at jeg i en alder af 44 år kan styre kræfterne , men der kan hurtigt ske noget :oops:

Mvh Martin

Re: Kleemann KD boks

: 10. mar 2016, 07:49
af Prkdelta
Martin_E320CDI skrev:Jeg har de sidste 100 000 km kørt med Landbergfil på min Passat og har været fuldt ud tilfreds og jeg ved at mange er det , og selv om jeg har 375 km til Fredslunds som er Landbergs partner , ja så tager jeg gerne turen .

Jeg har konfereret med Kleemann som påstår at de 20 % på effekt og moment holder vand , men jeg tvivler på at det kan give 20 % at snyde dysetryksensoren med Kleemann boksen .

Jeg er ikke i tvivl om at en skrevet motorfil er langt bedre og faktisk meget billigere end de 6000 kr en Kleemann KF box koster .

Når det så er sagt og vi kommer til det lidt mere kedelige ...så er det ikke godt hvis man af ukendte årsager havner i en situation hvor ....f.eks bilen sår parkeret i et hus og en bilinspektør hiver skjoldet af og står og glor på en Bokstuning :mrgreen: Nu er jeg ikke en der ligger og kører som en idiot og mener godt at jeg i en alder af 44 år kan styre kræfterne , men der kan hurtigt ske noget :oops:

Mvh Martin
man må vel godt tune en bil, hvis det bare er den originale motor, så er der vel ikke nogen begrænsning??? :!: :?:

Re: Kleemann KD boks

: 10. mar 2016, 07:54
af Martin_E320CDI
Ja du må hæve effekten 20 %

Hvis man bokstuner skal man oplyse det til syn , så de kan skrive at bilen er synet med konstruktive ændringer . Boksen skal ligeledes være godkendt til bilmodellen , altså så bremser osv kan være med . Kleemann boksene skulle være uofficelt godkendt , men jeg ved det ikke.

correct me if i am wrong :D

Re: Kleemann KD boks

: 10. mar 2016, 09:57
af Prkdelta
Martin_E320CDI skrev:Ja du må hæve effekten 20 %

Hvis man bokstuner skal man oplyse det til syn , så de kan skrive at bilen er synet med konstruktive ændringer . Boksen skal ligeledes være godkendt til bilmodellen , altså så bremser osv kan være med . Kleemann boksene skulle være uofficelt godkendt , men jeg ved det ikke.

correct me if i am wrong :D
Det kan godt være mht. synshal, men mig bekendt er de 20% kun ved motorskift?? :?:

Re: Kleemann KD boks

: 10. mar 2016, 16:44
af BWJ
Martin_E320CDI skrev:Ja du må hæve effekten 20 %

Hvis man bokstuner skal man oplyse det til syn , så de kan skrive at bilen er synet med konstruktive ændringer . Boksen skal ligeledes være godkendt til bilmodellen , altså så bremser osv kan være med . Kleemann boksene skulle være uofficelt godkendt , men jeg ved det ikke.

correct me if i am wrong :D

Særligt for chiptuning.
Fra 1. august 2006 er der indført et særligt krav for dieselbiler om måling af røg under belastning.

Er bilen registreret første gang i 1997 eller senere, skal du også kunne fremvise dokumentation for brændstofforbruget efter tuning. Det skyldes, at den grønne ejerafgift er fastsat efter bilens forbrug.

Hvis du øger motoreffekten med op til 20 %, anses bilen for fortsat at være sikkerhedsmæssigt forsvarlig. Hvis motoren får øget effekten med mere end 20 %, er det nødvendigt med dokumentation fra PRODUCENTENS SIDE, der erklærer, at bilen er egnet til denne effektforøgelse. Dokumentationen kan bestå af, en erklæring fra bilfabrikanten om bilens egnethed for effektforøgelse eller evt. bilfabrikantens beskrivelse af, hvilke ændringer, der vil være nødvendige, hvis bilen fortsat skal være sikkerhedsmæssigt forsvarlig. Andre former for dokumentation kan være TÜV godkendelse i henhold til Merkblatt 751 eller dokumentation for, at bilen er teknisk identisk med en anden variant, der har højere effekt.
https://www.trafikstyrelsen.dk/~/media/ ... 02011.ashx