Mercedes CLS500 2006 Bluetooth virker ikke HJÆLP

Alt vedrørende teknik
Besvar
Cchauu
Indlæg: 5
Tilmeldt: 16. nov 2015, 14:59

Mercedes CLS500 2006 Bluetooth virker ikke HJÆLP

Indlæg af Cchauu »

Hejsa.

Jeg har lige erhvervet mig en Mercedes CLS500 fra 2006. Den er prewired til en Bluetooth cradle, og jeg mener det er den der hedder NTG-1 command unit der sidder deri. Det er den der er ret almen in CL og E klassen.

Jeg har købt mercedes bluetooth modulet, men kan ikke få det til at virke. Når jeg sætter den til, kommer den ganske rigtigt op under telefonmenuen, og står som om der er en telefon sat til, hvor jeg kan taste et tlf nr, og ringe op. Jeg kan bare ikke finde modulet på min iphone. Jeg kan ikke få bilen og telefonen til at hænge sammen.

Jeg har prøvet at Youtube mig ud af det, men løsningen jeg får der, er at jeg skal parre den igennem telefonbog funktionen første gang, men her rammer jeg også muren - telefonen kan ikke findes.

Det ligner at den eneste måde jeg kan foretage opkald fra bilen er, at sætte et simkort i og bruge den sådan.

Ud over det havde jeg forventet at bluetooth generelt virkede, da jeg var ret klar i mælet hos forhandleren om, at dette var et MUST. Går jeg ind under menuen "serv", er der en funktion der hedder "bluetooth" men når jeg prøve at sætte telefonen til den vej rundt, får jeg error meddelelsen: "UHI-SN9924 understøttes ikke" på min telefon. Jeg kan godt finde telefonen på systemet, og få den til at sende en kode til telefonen, men dette er også det længste jeg kan komme.

Youtube har derudover givet mig en sidste løsning, og det er at gå ind under menuen "Audio" og parre telefonen via den under menu der hedder "CDC" - men både denne og "CD" er sådan udtonede i farven, som værende ikke tilgængelige!

Jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig, da jeg er ved at være træt af at min svigerfars Peugot skrammel fra 2002 har nemmere bluetooth tilgang, end min high end mercedes.

Mange hilsner, og på forhånd tak,

Casper
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: Mercedes CLS500 2006 Bluetooth virker ikke HJÆLP

Indlæg af Alex B J »

w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Cchauu
Indlæg: 5
Tilmeldt: 16. nov 2015, 14:59

Re: Mercedes CLS500 2006 Bluetooth virker ikke HJÆLP

Indlæg af Cchauu »

Hej Alex,

Tak for dit svar. ved ikke hvor meget du er inde i dette, men min første indskydelse er, at 4G telefoner kunne være et problem for denne? Ellers har jeg nemlig prøvet løsningen de alle siger virker derinde.

// Casper
Besvar