Bagagerumsdækken

Alt vedrørende teknik
Besvar
Climatec
Indlæg: 186
Tilmeldt: 19. mar 2016, 07:37

Bagagerumsdækken

Indlæg af Climatec »

Hej

På min E320 W211, stationcar, når du trækker bagagerums dækken hen i holderen ved bagsmækken, er der også nogle spor der går op imod loftet. Hvad er den dybere mening med dette?

Med forundret hilsen

Henrik
Mercedes A 180, Urban, Diesel aut. Lys og syn pakke, park assistent, mm. 2013
Mercedes E 320, V6, 4 zoner klima, læder, el sæder, massage sæde fører, Distronic, 2008
Brugeravatar
Martin_E320CDI
Indlæg: 373
Tilmeldt: 11. maj 2011, 18:44
Geografisk sted: 3360 Nordsjælland

Re: Bagagerumsdækken

Indlæg af Martin_E320CDI »

Min w211 e320 har elektrisk bagklap og bagagedækken kører i disse spor når klappen åbner
E320 Avantgarde W211 R6 , årgang 2004, 19" alu , Distronic , El ratstamme , Harman Kardon logic , Kurvelys , Euro 4 Partikelfilter.
Climatec
Indlæg: 186
Tilmeldt: 19. mar 2016, 07:37

Re: Bagagerumsdækken

Indlæg af Climatec »

Hej

Ja okay jeg har også elektrisk bagklap, men det bagagerumsdækken kører ingen steder. Nogen gode ideer om hvad jeg gør galt

Hilsen

Henrik
Mercedes A 180, Urban, Diesel aut. Lys og syn pakke, park assistent, mm. 2013
Mercedes E 320, V6, 4 zoner klima, læder, el sæder, massage sæde fører, Distronic, 2008
Brugeravatar
Martin_E320CDI
Indlæg: 373
Tilmeldt: 11. maj 2011, 18:44
Geografisk sted: 3360 Nordsjælland

Re: Bagagerumsdækken

Indlæg af Martin_E320CDI »

Kan du ikke høre motoren køre. Du kan næsten ikke gøre noget forkert
E320 Avantgarde W211 R6 , årgang 2004, 19" alu , Distronic , El ratstamme , Harman Kardon logic , Kurvelys , Euro 4 Partikelfilter.
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Bagagerumsdækken

Indlæg af BWJ »

Det plejer at være dårlig kontakt i venstre side, eller manglende magnet i siden af styret på dækken.
ZOOM ZOOM.
Climatec
Indlæg: 186
Tilmeldt: 19. mar 2016, 07:37

Re: Bagagerumsdækken

Indlæg af Climatec »

Hej

Nej syntes ikke jeg har hørt andet end bag klappen der kørte op, men har heller ikke lyttet efter andet.

Hviken kontakt og styr. Lidt nærmere beskrivelse ønskes. :P

Med venlig hilsen

Henrik
Mercedes A 180, Urban, Diesel aut. Lys og syn pakke, park assistent, mm. 2013
Mercedes E 320, V6, 4 zoner klima, læder, el sæder, massage sæde fører, Distronic, 2008
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Bagagerumsdækken

Indlæg af BWJ »

Climatec skrev:Hej

Nej syntes ikke jeg har hørt andet end bag klappen der kørte op, men har heller ikke lyttet efter andet.

Hviken kontakt og styr. Lidt nærmere beskrivelse ønskes. :P

Med venlig hilsen

Henrik
På den runde aksel som holder dækken, sider der i enden en magnet, hvis den mangler aktiverer den ikke kontakten der sidder i bunden af skinnen der går opad.
Hvis du demonterer afdækning ved baglygte kan du se de 2 tynde ledninger der går til kontakten,- du kan tjekke funktion ved at ridse og kortslutte ledningerne med et stanleyblad.

Lidt her om det http://www.benzworld.org/forums/w211-e- ... -area.html
ZOOM ZOOM.
Climatec
Indlæg: 186
Tilmeldt: 19. mar 2016, 07:37

Re: Bagagerumsdækken

Indlæg af Climatec »

Hej ok jeg forstår nu, er der nogen der kan skaffe mig en split tegning på det.

Mvh

Henrik
Mercedes A 180, Urban, Diesel aut. Lys og syn pakke, park assistent, mm. 2013
Mercedes E 320, V6, 4 zoner klima, læder, el sæder, massage sæde fører, Distronic, 2008
Climatec
Indlæg: 186
Tilmeldt: 19. mar 2016, 07:37

Re: Bagagerumsdækken

Indlæg af Climatec »

Nå nu har jeg det hele skilt ad, magneten er der. Har rep. Ledninger til magnet sensor, da de var blevet klemt og kunne være mistænkelige. Men motoren og sikringer til denne ????? Jeg kan regne ud at motoren må være oppe de wiresystemet går op. Men hvor.

Hjælp inden jeg får bilen adskilt i atomer.....

Konstateret vand under filten ved reservehjulet, og konstateret bagklappen lukker en lille smule skævt. Nogen gode råd??

Hilsen

Henrik
Mercedes A 180, Urban, Diesel aut. Lys og syn pakke, park assistent, mm. 2013
Mercedes E 320, V6, 4 zoner klima, læder, el sæder, massage sæde fører, Distronic, 2008
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: Bagagerumsdækken

Indlæg af Alex B J »

Vandindtrængen

http://forums.mercedesclub.org.uk/showt ... hp?t=94759

Bagklappen er jo hydraulisk,som jeg husker det pumper den kun i føresiden,den anden side er med en gasdæmper...
Desværre tillader forum ikke opload str end 1000 pixel,så hvis du har brug for bedre opl,skal det mailes
Vedhæftede filer
w211 bagklap w211 hydrau.jpg
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Bagagerumsdækken

Indlæg af BWJ »

Climatec skrev:Nå nu har jeg det hele skilt ad, magneten er der. Har rep. Ledninger til magnet sensor, da de var blevet klemt og kunne være mistænkelige. Men motoren og sikringer til denne ????? Jeg kan regne ud at motoren må være oppe de wiresystemet går op. Men hvor.

Hjælp inden jeg får bilen adskilt i atomer.....

Konstateret vand under filten ved reservehjulet, og konstateret bagklappen lukker en lille smule skævt. Nogen gode råd??

Hilsen

Henrik
NB. motorene sidder i bunden af skinner ved baglygter.
ZOOM ZOOM.
Climatec
Indlæg: 186
Tilmeldt: 19. mar 2016, 07:37

Re: Bagagerumsdækken

Indlæg af Climatec »

Hej

projekt bagagerumscover er løst. Motoren sad oppe i loftet. Men den nåede jeg ikke til, problemet var de klemte ledninger som jeg fik rep. Så nu virker det også.

Tak for jeres hjælp og input.

Mvh

Henrik
Mercedes A 180, Urban, Diesel aut. Lys og syn pakke, park assistent, mm. 2013
Mercedes E 320, V6, 4 zoner klima, læder, el sæder, massage sæde fører, Distronic, 2008
Besvar