Stort forbrug af vand W210 årgang 2001

Alt vedrørende teknik
Besvar
Cortez-campos
Indlæg: 3
Tilmeldt: 25. mar 2016, 11:28

Stort forbrug af vand W210 årgang 2001

Indlæg af Cortez-campos »

Jeg har problemer med min E270 CDI fra 2001 (W210) da den bruger meget vand, ca 1-2 liter til 10km.

For 1,5 år siden, blev en del af køleren skiftet da den lækkede, og derefter kørte den fint i 6-8 måneder, men derefter begyndte den at bruge vand, først 1 liter pr. 100km, men nu er det meget mere.

Der kommer damp ind i kabinen (ruderne dugger), så min teori er varmesystemet, men min mekanikker kan ikke finde en løsning, han har trykmålt systemet, og det holder trykket, så umiddelbart ingen lækage der.

Da motoren blev lidt varm da køleren lækkede for 1,5 år siden, men min mekanikker ikke få topstykket af, og han mener at det er toppakningen, og derfor vil han skifte hele motoren. Pris 18.000 plus moms og arbejdsløn.

Motoren starter og kører fint, bruger blot meget vand, og dugger kabinen. Bilen har stået stille i 4 måneder nu.

Nogen der har en ide? Eller nogen som er eksperter i Mercedes i Jylland? (Bilen står i Aalborg)

Mvh Christian Cortez Campos
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: Stort forbrug af vand W210 årgang 2001

Indlæg af Alex B J »

Hvis du havde en læk i dit varmeelement i kabinen,viller der lugte af kølevæske også...

En om 612 motor koster i tyskland mellem 1500 og 2000 euro med omkring 135000 km på blokken!

Hvad er årsagen til han ikke kan få toppen af?

Det billigste er jo nok at skifte toppakning og evt renovere toppen evt,det afh dog af km stand...
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Cortez-campos
Indlæg: 3
Tilmeldt: 25. mar 2016, 11:28

Re: Stort forbrug af vand W210 årgang 2001

Indlæg af Cortez-campos »

Jeg synes ikke der lugter specielt i kabinen, men det er tydeligt at se af der kommer damp ind, for den dugger meget hurtigt.

Jeg har set på motorer i Tyskland, men synes det lyder lidt mærkeligt at skifte motoren, blot fordi han ikke kan få topstykket af. Jeg er dog heller ikke sikker på det løser problemet.

Han mener at da motoren har været varm, kan han ikke løsne boltene på topstykket, jeg forstår godt det kan være svært, men det er vel ikke umuligt?

Bilen har kørt i Spanien, er ganske sund, og har kørt 220.000 km.
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: Stort forbrug af vand W210 årgang 2001

Indlæg af Alex B J »

Find en anden mekaniker,den km stand er jo ikke specielt høj...
Alternativt kan du benytte dig af jtc dog på sjl...

http://www.jtcmb.dk/
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Cortez-campos
Indlæg: 3
Tilmeldt: 25. mar 2016, 11:28

Re: Stort forbrug af vand W210 årgang 2001

Indlæg af Cortez-campos »

Jeps jeg har set JTC, og tror det er typen jeg skal have fat i, men der er langt til Greve, er der ingen i Jylland.

Har forresten kun hældt ren vand på systemet, så derfor lugter der ikke af kølevædske i kabinen.

Håber nogen kender et godt værksted i Jylland, anyone?
Besvar