Faceliftet rat i en w204

Alt vedrørende teknik
Besvar
Kasper30
Indlæg: 22
Tilmeldt: 5. mar 2016, 17:58

Faceliftet rat i en w204

Indlæg af Kasper30 »

Håber emnet er korrekt placeret! :oops:


- Jeg har købt mig en Mercedes w204 C220 fra 2007.
OG jeg har så efterfølgene så købt mig et "faceliftet" rat på ebay,
rattet passer fysisk lige over, og ledninger til airbag er også de samme ( også stikket)

Så langt så godt, Så er stikket til knapperne også identisk og der er også kun 3 ledninger på, placeret samme steder som det orginale,
men knapperne fungere ikke, ( surprice ) Men eftersom der kun er 3 snore, så må det næsten køre på noget canbus, er det noget man kan kode sig ud af evt online kode den som en faceliftet model, eller hvad ved jeg, håber nogen derude har forsøgt jeg med noget ligeså fjollet! :lol:
Vedhæftede filer
Skærmbillede 2016-03-26 kl. 18.17.46.png
Skærmbillede 2016-03-26 kl. 18.17.56.png
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: Faceliftet rat i en w204

Indlæg af Alex B J »

Temmelig sikker på du skal have ratstammemodulet med fra facelift også!

Hvis du kigger lidt på dem som har udført det samme i Tyskland,så har de mantelrorhmodulet med fra facelift også,det må der være en grund til,om det er for at slippe for kodning eller fordi man ikke kan omkode er jo så spm..
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Kasper30
Indlæg: 22
Tilmeldt: 5. mar 2016, 17:58

Re: Faceliftet rat i en w204

Indlæg af Kasper30 »

Alex B J skrev:Temmelig sikker på du skal have ratstammemodulet med fra facelift også!

Hvis du kigger lidt på dem som har udført det samme i Tyskland,så har de mantelrorhmodulet med fra facelift også,det må der være en grund til,om det er for at slippe for kodning eller fordi man ikke kan omkode er jo så spm..

fedt fedt fedt, du har vel ikke kunne finde et orginal nummer på det modul der skal bruges på nogen af de sider du har været inde på? :shock:

Men tak for hjælpen!
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: Faceliftet rat i en w204

Indlæg af Alex B J »

w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Sadeem
Indlæg: 1
Tilmeldt: 4. aug 2016, 02:31

Re: Faceliftet rat i en w204

Indlæg af Sadeem »

Hej Kasper. :)

Jeg ville lige høre om hvad du fandt ud af det med knapperne, tak på forhånd :D

Vh. Sadeem
Kasper30
Indlæg: 22
Tilmeldt: 5. mar 2016, 17:58

Re: Faceliftet rat i en w204

Indlæg af Kasper30 »

Sadeem skrev:Hej Kasper. :)

Jeg ville lige høre om hvad du fandt ud af det med knapperne, tak på forhånd :D

Vh. Sadeem

Jeg afskilte begge rat af og flyttede ledningsnet over fra det nye til det gamle, samle modullet er dog for højt i det gamle kontra det nye.. så hornet fungere ikke. men jeg er ikke den aggrasive mand i trafikken, så lever fint uden horn :mrgreen:
buddha_uffe
Indlæg: 44
Tilmeldt: 18. feb 2015, 11:23

Re: Faceliftet rat i en w204

Indlæg af buddha_uffe »

Kasper30 skrev:
Sadeem skrev:Hej Kasper. :)

Jeg ville lige høre om hvad du fandt ud af det med knapperne, tak på forhånd :D

Vh. Sadeem

Jeg afskilte begge rat af og flyttede ledningsnet over fra det nye til det gamle, samle modullet er dog for højt i det gamle kontra det nye.. så hornet fungere ikke. men jeg er ikke den aggrasive mand i trafikken, så lever fint uden horn :mrgreen:
Også til syn og i en evt nødsituation??
Kasper30
Indlæg: 22
Tilmeldt: 5. mar 2016, 17:58

Re: Faceliftet rat i en w204

Indlæg af Kasper30 »

buddha_uffe skrev:
Kasper30 skrev:
Sadeem skrev:Hej Kasper. :)

Jeg ville lige høre om hvad du fandt ud af det med knapperne, tak på forhånd :D

Vh. Sadeem

Jeg afskilte begge rat af og flyttede ledningsnet over fra det nye til det gamle, samle modullet er dog for højt i det gamle kontra det nye.. så hornet fungere ikke. men jeg er ikke den aggrasive mand i trafikken, så lever fint uden horn :mrgreen:
Også til syn og i en evt nødsituation??

Til syn knalder jeg bare det gamle rat i.
Besvar