Rustproblemer med w211 eller W212

Alt vedrørende teknik
Kuha
Indlæg: 242
Tilmeldt: 24. okt 2015, 05:00
Geografisk sted: Hillerød

Rustproblemer med w211 eller W212

Indlæg af Kuha »

Ved hvilke årgang holdt E modellerne op med at have rustproblemer.
Vh
MB 180 CDI fra 2009 - 143HK
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: Rustproblemer med w211 eller W212

Indlæg af Alex B J »

På w211 ved jeg ikke om det holdt op .
Men den faceliftede var der markant mindre på kom i slut 2006 mener jeg .
Jeg har lige haft sideskørter af min egen ,eneste rust som var at se meget svagt,var ved sealinger omkring donkraftfæstninger.
Dog har jeg rust der hvor plastpanelerne lægger til panelet under dørene ,det gnaver pga ens ben rør det ved udstigning .
Rust begyndende i bunden (hjørnet af førerdør .
Rust meget lidt hvor panelet går over i bagskærm,lige i hjørnet under bagdørene...
Meget rust er nok også opstået pga ridser og lakbrud som folk ikke har fået udbedret
Iøvrigt var der heller intet rust at finde ,hvor clips fæstnes i karosshuller
Ellers er der intet ...
Faktisk meget godt klaret af bil fra 2007 med 434000 km på tæller og en masse ind og udstigninger
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Kuha
Indlæg: 242
Tilmeldt: 24. okt 2015, 05:00
Geografisk sted: Hillerød

Re: Rustproblemer med w211 eller W212

Indlæg af Kuha »

Tak for info
Ved du om W204 og 212 er helt fri for denne rustplage som de forudgående modeller havde.
MB 180 CDI fra 2009 - 143HK
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: Rustproblemer med w211 eller W212

Indlæg af Alex B J »

Jeg kan ikke svare dig fyldest vedr de andre modeller ,men jeg formoder dog at folk kommer på banen med et udsagn ...
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
ThomasDK
Indlæg: 239
Tilmeldt: 23. maj 2013, 18:36

Re: Rustproblemer med w211 eller W212

Indlæg af ThomasDK »

Min S212 fra 2010 med 130.000km har ingen rust nogen steder. Den er heller ikke efterbehandlet med noget ildelugtende snask. Den er helt clean og fabriksstandard.
Jeg bruger heller aldrig undervognsvask, som faktuelt bare spuler opkoncentreret genbrugssaltvand dybt op og ind i afkroge, hvor regnvand under kørsel ikke kan skylle det ud igen.
Bruger næsten altid gør det selv vask med sæbebørste, samt efter skyl med mineralfrit vand.

Min tidligere W210 fra 99` var helt ru af rust midt på dørpladerne, og meget rusten under alle gummilister da den var kun 4 år gammel. Udstødningen rustede der hul i da den var 3½ år, den knækkede af da jeg afmonterede den.. Herudover masser af elfejl, mekanikken i soltaget drillede, den smed dieselolie pga pakninger, dyse fejl, viskose kobling på blæser, samt den døde under kørsel. Slap af med en da den var 4½ og havde kørt 110.000. Min værste bil nogensinde.
Billede
2015 E350 Bluetec AMG/ 4 Matic/ Airmatic/ Fyr/ HarmanKardon/ Nightpackage
2010 E350 CDI Avantgarde /Airmatic /HarmanKardon Logic 7®
1999 E300TD Elegance (rust modellen)
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Rustproblemer med w211 eller W212

Indlæg af tømreren »

ThomasDK skrev:Min S212 fra 2010 med 130.000km har ingen rust nogen steder.
Hvor er det dejligt med en solstråle historie her i forummet! :lol:
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
ThomasDK
Indlæg: 239
Tilmeldt: 23. maj 2013, 18:36

Re: Rustproblemer med w211 eller W212

Indlæg af ThomasDK »

Jow tak, men den har jo heller ikke levet en hård ungdom hos et kbh taxaselskab. Ved jo af gode grunde ikke om de rer noget skjult, men jeg kan intet se.
Kom i tanke om nogle svenske rust test på forskellige brugte Mercedes modeller, hvis nogle skulle være interesserede i at læse dem.
http://www.vibilagare.se/test/rost/Mercedes
Billede
2015 E350 Bluetec AMG/ 4 Matic/ Airmatic/ Fyr/ HarmanKardon/ Nightpackage
2010 E350 CDI Avantgarde /Airmatic /HarmanKardon Logic 7®
1999 E300TD Elegance (rust modellen)
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Rustproblemer med w211 eller W212

Indlæg af BWJ »

Der er færre salte i vaskehals vand end i vandhanen.
ZOOM ZOOM.
ThomasDK
Indlæg: 239
Tilmeldt: 23. maj 2013, 18:36

Re: Rustproblemer med w211 eller W212

Indlæg af ThomasDK »

Det er faktuelt forkert, om vinteren vasker man saltet af bilerne og opkoncentrerer genbrugsvandet. Ellers havde vaskeprisen været ret uattraktiv.
En vaskehal med genbrugsvand grov filtrerer og olie udskiller returvandet, det bruges også til undervognsvask. Salt skal uddampes hvis ikke man laver en dyr omvendt osmose filtrering, og det gør man ikke med skyllevandet. Det kan godt være der er fint vand i silikonen som kommer på til sidst (kaldes voks) men ikke i selve vaskeprocessen.

Svenske Vi bilägare og Motormannen lavede vand prøve test om vinteren naturligvis, og her var saltindholdet det samme som i beskidt havnevand.
De viste test hvor de nedsænkede ubeskyttede bilplade dele i vandet fra vandprøver, og det blev ræverødt på få timer. Desværre er artiklen fjernet efter de fik nyt website.

Lidt dokumentation:
Video fra nyheds site: http://www.st.nu/medelpad/sundsvall/aut ... ar-din-bil
http://www.bilsport.se/artikel/saltvatt ... ostskador/
Men mange tankstationer som har investeringer i vaskeanlæg vil naturligvis modsige dette.

Det er derfor at disse vaskemetoder er så populære her i Sverige og i Tyskland m.v.
Man skyller efter med kalkfrit vand, og en sort bil kan tørre i solen uden at få pletter.
http://www.washngo.dk/gor-det-selv-vask.asp
Billede
2015 E350 Bluetec AMG/ 4 Matic/ Airmatic/ Fyr/ HarmanKardon/ Nightpackage
2010 E350 CDI Avantgarde /Airmatic /HarmanKardon Logic 7®
1999 E300TD Elegance (rust modellen)
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: Rustproblemer med w211 eller W212

Indlæg af Alex B J »

ThomasDK skrev:Det er faktuelt forkert, om vinteren vasker man saltet af bilerne og opkoncentrerer genbrugsvandet. Ellers havde vaskeprisen været ret uattraktiv.
En vaskehal med genbrugsvand grov filtrerer og olie udskiller returvandet, det bruges også til undervognsvask. Salt skal uddampes hvis ikke man laver en dyr omvendt osmose filtrering, og det gør man ikke med skyllevandet. Det kan godt være der er fint vand i silikonen som kommer på til sidst (kaldes voks) men ikke i selve vaskeprocessen.

Svenske Vi bilägare og Motormannen lavede vand prøve test om vinteren naturligvis, og her var saltindholdet det samme som i beskidt havnevand.
De viste test hvor de nedsænkede ubeskyttede bilplade dele i vandet fra vandprøver, og det blev ræverødt på få timer. Desværre er artiklen fjernet efter de fik nyt website.

Lidt dokumentation:
Video fra nyheds site: http://www.st.nu/medelpad/sundsvall/aut ... ar-din-bil
http://www.bilsport.se/artikel/saltvatt ... ostskador/
Men mange tankstationer som har investeringer i vaskeanlæg vil naturligvis modsige dette.

Det er derfor at disse vaskemetoder er så populære her i Sverige og i Tyskland m.v.
Man skyller efter med kalkfrit vand, og en sort bil kan tørre i solen uden at få pletter.
http://www.washngo.dk/gor-det-selv-vask.asp
Lige præcis,jeg oplever tit kalkskjolder på en færdigvasket bil..uanset hvilken vaskehal og pris på vasken...

Skal jeg vaske bil ordentligt,bruger jeg en hedvandsrenser,så bliver bilen ren...
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Rustproblemer med w211 eller W212

Indlæg af BWJ »

Omkring 50% af vaskeanlæggene har ionbytter og omvendt osmose til produktion af henholdsvis blødt og afsaltet vand.
http://www.statensnet.dk/pligtarkiv/fre ... 0&filid=36
ZOOM ZOOM.
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Rustproblemer med w211 eller W212

Indlæg af tømreren »

Jeg fornemmer en vis uenighed om de faktiske forhold..... :lol:

Undskyld.... :wink:
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
Brugeravatar
JayZee
Indlæg: 287
Tilmeldt: 4. mar 2014, 13:16
Geografisk sted: Svendborg

Re: Rustproblemer med w211 eller W212

Indlæg af JayZee »

Hej,

jeg har kørt 200k i min tidligere 2003 W211 - de første 400k er den kørt som taxa og af en anden privat ejer - den havde kun mikroskopiske rustangreb på bagskærmene, men det kunne fixes (i tide) ved en slibning og lakering!
Bilen havde ikke fået supplerende undervognsbehandling!
I forhold til andre biler tåler det ingen sammenligning - alle andre biler (selv Audi) vil have rust ved 600.000 km :D og de fleste biler nærmer sig ALDRIG disse km-tal!
IMHO
Mvh
John
Solgt MB E320 CDI (R6) AVANTGARDE (2003) >600k km
MB E320 CDI (V6) AVANTGARDE (2007)
LarsK
Indlæg: 38
Tilmeldt: 31. mar 2015, 21:10

Re: Rustproblemer med w211 eller W212

Indlæg af LarsK »

Hvordan er erfaringerne med rust hvad angår W212? Har en W212 fra 2011 som har fået en fuld omgang Suvo. Mit MB værksted mente at det var helt overflødigt men jeg har det nu bedst når den har fået en ekstra beskyttelse.

Lars
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: Rustproblemer med w211 eller W212

Indlæg af Alex B J »

De mener jo alle det er overflødigt ,jeg undre mig stadig over at det er de færreste som køber ny bil og har den et par år ,sjældent lader dem behandle .
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Besvar