Rustproblemer med w211 eller W212

Alt vedrørende teknik
Lars Hansen
Indlæg: 296
Tilmeldt: 27. jun 2014, 18:20

Re: Rustproblemer med w211 eller W212

Indlæg af Lars Hansen »

Jeg har en S211 320 cdi fra 2008 der har kørt 265.000 km og den ruster lystigt i de bagerste skærmkanter og bagerst i panelet hvor det møder bagskærmen.
Jeg er meget skuffet, for er der rust de steder, tør jeg ikke tænke på hvor meget der er, der hvor man ikke kan se det.
Bilen er ikke rustbehandlet andet end det den har fået fra fabrikken.

Med tanke på de to BMW E39 jeg har haft og hvor lidt rust der er i dem begge: En 540 sedan fra 1997 der har kørt tæt på 700.000 km (med 100% original drivline) samt en 540 Touring fra 2003 som efter 350.000 km (ligeledes med original drivline) blev skrottet sidste år pga. en skade, er det efter min mening PINLIGT hvor meget min Mercedes ruster og det er vel at mærke rust der intet var af, da jeg fik bilen for halvandet år siden.

Den sedan fra 1997 har fået skiftet en bagklap hvor der var rust omkring låsecylinderen og det foregik dengang på garanten.
Touringen havde ligeledes den velkendte rust i bagklappen (det har de alle) samt i frontklappen grundet en dårligt udført reparation. Ellers var der intet rust i nogen af dem overhovedet og så godt er BMW's ry på området altså ikke.
Ingen af de to biler har nogensinde fået noget beskyttelse, udover det de havde fra fabrikken.

Jeg er ikke sikker på at jeg skal have Mercedes igen. Dertil har min simpelthen været for dyr og værditabet alt for stort og nu skal jeg til at smide flere penge i den for at få udbedret de rustproblemer i skærmkanter og paneler.


MVH. Lars H
Mercedes S211 E320 cdi 2008
Senest rettet af Lars Hansen 9. apr 2016, 00:32, rettet i alt 1 gang.
MVH. Lars H
S211 E 320 cdi 2008
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Rustproblemer med w211 eller W212

Indlæg af tømreren »

Alex B J skrev:De mener jo alle det er overflødigt ,jeg undre mig stadig over at det er de færreste som køber ny bil og har den et par år ,sjældent lader dem behandle .
Hvad har du tænkt dig læmand skal foretage sig, når sælger efter sælger står og lover at det hæderkronede automobil mærke 'Mercedes Benz', er udstyret med én af de hårdeste og mest slidstærke karrosseri lakker og er bund- og hulrumsbeskyttet med en af de bedste vokstyper på markedet!!?? :shock: :?:

Læmand skænker sgu da ikke ekstra rustbeskyttelse ÉN tanke!! Og da slet ikke, når 'supersælgeren' påstår det er fuldstændig unødvendigt, hvis kunden spørger ind til dette!!

Kommentar til 'LarsHnasen's indlæg ovenover; JEG forstår udmærket din skuffelse over Mercedes Benz. Det er en skændsel!
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
Lars Hansen
Indlæg: 296
Tilmeldt: 27. jun 2014, 18:20

Re: Rustproblemer med w211 eller W212

Indlæg af Lars Hansen »

Alex B J skrev:De mener jo alle det er overflødigt ,jeg undre mig stadig over at det er de færreste som køber ny bil og har den et par år ,sjældent lader dem behandle .
Hvorfor skal man dog, som køber af en ny bil, lade den rustbehandle, hvis man ved at man sælger den efter 2-3 år ?

Det er et spørgsmål om kroner og øre og et spørgsmål om man mener, at man får pengene for ekstra investeringen igen ved salg, hvad man garanteret ikke gør når talen falder på f.eks. rustbeskyttelse.
Man får ikke nær de 5 til 10.000 kr to Dinitrol-behandlinger koster og bilen ruster ikke i den periode man har den, så det er da til at forstå.
Samtidig fortæller alle rosende (men klart uvederhæftige) historier (kodeordet her er: Historier) om hvor gode vores Mercedes-biler er og de mennesker der fortæller disse historier, aner tydeligvis ikke en skid om Mercedes anno 2000 til 2016 for så ville de vide hvor dyre bilerne er at holde på gaden og hvor mange problemer ejerne har.
Ja, en taxa kører 2-300.000 km uden problemer, men det gør en Toyota eller Mazda af samme størrelse sgu også. De bliver aldrig kolde og køre de kilometer på mellem to og tre år i starten af deres levetid, hvilket man kan få de fleste andre biler i klassen til.

Bottom line: Hvis man vil køre Mercedes og ikke har råd til at købe en ny, skal man gøre sig klar hvor komplekse de biler er, hvor meget der er der kan og vil gå galt og hvor meget større service og reparations omkostninger er på de "baljer"
En Mercedes er ikke bedre end mange andre biler. Den er bare dyrere at eje.

Det koster en formue at køre standsmæssigt i prestige biler !


MVH. Lars H
S211 E320 cdi 2008
MVH. Lars H
S211 E 320 cdi 2008
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: Rustproblemer med w211 eller W212

Indlæg af Alex B J »

LarsHnasen skrev:
Alex B J skrev:De mener jo alle det er overflødigt ,jeg undre mig stadig over at det er de færreste som køber ny bil og har den et par år ,sjældent lader dem behandle .
Hvorfor skal man dog, som køber af en ny bil, lade den rustbehandle, hvis man ved at man sælger den efter 2-3 år ?

Det er et spørgsmål om kroner og øre og et spørgsmål om man mener, at man får pengene for ekstra investeringen igen ved salg, hvad man garanteret ikke gør når talen falder på f.eks. rustbeskyttelse.
Man får ikke nær de 5 til 10.000 kr to Dinitrol-behandlinger koster og bilen ruster ikke i den periode man har den, så det er da til at forstå.
Samtidig fortæller alle rosende (men klart uvederhæftige) historier (kodeordet her er: Historier) om hvor gode vores Mercedes-biler er og de mennesker der fortæller disse historier, aner tydeligvis ikke en skid om Mercedes anno 2000 til 2016 for så ville de vide hvor dyre bilerne er at holde på gaden og hvor mange problemer ejerne har.
Ja, en taxa kører 2-300.000 km uden problemer, men det gør en Toyota eller Mazda af samme størrelse sgu også. De bliver aldrig kolde og køre de kilometer på mellem to og tre år i starten af deres levetid, hvilket man kan få de fleste andre biler i klassen til.

Bottom line: Hvis man vil køre Mercedes og ikke har råd til at købe en ny, skal man gøre sig klar hvor komplekse de biler er, hvor meget der er der kan og vil gå galt og hvor meget større service og reparations omkostninger er på de "baljer"
En Mercedes er ikke bedre end mange andre biler. Den er bare dyrere at eje.

Det koster en formue at køre standsmæssigt i prestige biler !


MVH. Lars H
S211 E320 cdi 2008
Hvorfor skal man dog, som køber af en ny bil, lade den rustbehandle, hvis man ved at man sælger den efter 2-3 år ?
Hvorfor skulle man ikke?
Eller køber nummer 2 burde gøre det evt,men igen køber folk jo hellere et sæt alufælge i kedeligt design til en formue som jo forskønner bilen.....
Jeg må give dig ret i dine kommentarer at der er meget andet nu til dags som kører lige så langt og længere uden problemer,spm er så om man kan opnå samme komfort...
Desværre har ,mange jo stadig den opfattelse af at en mb kan køre jorden rundt 3 gange uden at få skiftet noget somhelst,det gælder iøvrigt også min kone!
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
LarsK
Indlæg: 38
Tilmeldt: 31. mar 2015, 21:10

Re: Rustproblemer med w211 eller W212

Indlæg af LarsK »

Jeg taler heller ikke om at rustbehandle en ny bil. Jeg har købt en bil, der var 3½ år gammel og jeg planlægger at beholde bilen i mange år og så giver det god mening at ofre en total rustbeskyttelse synes jeg.

Mvh
Lars
ThomasDK
Indlæg: 239
Tilmeldt: 23. maj 2013, 18:36

Re: Rustproblemer med w211 eller W212

Indlæg af ThomasDK »

BWJ skrev:Omkring 50% af vaskeanlæggene har ionbytter og omvendt osmose til produktion af henholdsvis blødt og afsaltet vand.
http://www.statensnet.dk/pligtarkiv/fre ... 0&filid=36
Hej BWJ.

Du manipulerer lidt med betydningen når du klipper det af uden at anvende hele sætningen. Du får det til at lyde som om man bader bilen i blødt vand. Det er forkert. og det står der heller ikke i den oprindelige tekst.
Men tak for et godt link, det beskriver fuldstændigt det jeg prøver at forklare.

Afsnit 1.3., sidste halvdel.

Omkring 50% af vaskeanlæggene har ionbytter og omvendt osmose til produktion af henholdsvis blødt og afsaltet vand til sidste skyl ved overvognsvasken. I disse tilfælde kan der regnes med et merforbrug på ca. 17 l pr. vask, som afledes til kloak (ca. 11 l/vask til regenerering af ionbytter og ca. 6 l/vask som koncentrat).

Så kan man jo enten gætte, eller se figuren der linkes til i 1.3.1.hvor undervogns skyl er indkoblet lige efter sandfanget, dvs at saltindholdet er størst på det vand.

Forklaringen til 1.3.1.

Figur 1.3.1 viser, at der afledes omkring 160 l/vask til kloak ved en typisk vask, som anvender ca. 150 l/vask til overvognsvasken og ca. 1.050 l genbrugsvand/vask til undervognsvask. Der regnes her med et udslæb på den vaskede rene bil på ca. 7 l/vask. Hertil kommer de ca. 17 l/vask, som afledes via henholdsvis olieudskiller og sandfang til kloak, hvis der anvendes ionbytter og omvendt osmose til sidste skyl (Falster, 1998).

Bemærk at selv koncentratet (det der sorteres bort) som er salt og mineraler fra Osmose behandlingen (RO Anlæg), ledes ned i sandfanget (6 liter) inden undervognsvasken. Så det salt der ikke kommer på lakken ender under vognen.

Billede
Fig. 1.3.1.

Så den halvdel af bilvaskene der er udstyret osmose og ionbytter, arbejder på den her måde ref. Miljøstyrelsen.
Hvordan den anden halvdel af vaskeanlæg uden osmose og ionbytter fungerer er nok slet ikke interessant. Men nu ved man hvorfor bilen lugter lidt både rådden og parfumeret når den er nyvasket.
Billede
2015 E350 Bluetec AMG/ 4 Matic/ Airmatic/ Fyr/ HarmanKardon/ Nightpackage
2010 E350 CDI Avantgarde /Airmatic /HarmanKardon Logic 7®
1999 E300TD Elegance (rust modellen)
Besvar