Re: Rustproblemer med w211 eller W212
: 8. apr 2016, 22:45
Jeg har en S211 320 cdi fra 2008 der har kørt 265.000 km og den ruster lystigt i de bagerste skærmkanter og bagerst i panelet hvor det møder bagskærmen.
Jeg er meget skuffet, for er der rust de steder, tør jeg ikke tænke på hvor meget der er, der hvor man ikke kan se det.
Bilen er ikke rustbehandlet andet end det den har fået fra fabrikken.
Med tanke på de to BMW E39 jeg har haft og hvor lidt rust der er i dem begge: En 540 sedan fra 1997 der har kørt tæt på 700.000 km (med 100% original drivline) samt en 540 Touring fra 2003 som efter 350.000 km (ligeledes med original drivline) blev skrottet sidste år pga. en skade, er det efter min mening PINLIGT hvor meget min Mercedes ruster og det er vel at mærke rust der intet var af, da jeg fik bilen for halvandet år siden.
Den sedan fra 1997 har fået skiftet en bagklap hvor der var rust omkring låsecylinderen og det foregik dengang på garanten.
Touringen havde ligeledes den velkendte rust i bagklappen (det har de alle) samt i frontklappen grundet en dårligt udført reparation. Ellers var der intet rust i nogen af dem overhovedet og så godt er BMW's ry på området altså ikke.
Ingen af de to biler har nogensinde fået noget beskyttelse, udover det de havde fra fabrikken.
Jeg er ikke sikker på at jeg skal have Mercedes igen. Dertil har min simpelthen været for dyr og værditabet alt for stort og nu skal jeg til at smide flere penge i den for at få udbedret de rustproblemer i skærmkanter og paneler.
MVH. Lars H
Mercedes S211 E320 cdi 2008
Jeg er meget skuffet, for er der rust de steder, tør jeg ikke tænke på hvor meget der er, der hvor man ikke kan se det.
Bilen er ikke rustbehandlet andet end det den har fået fra fabrikken.
Med tanke på de to BMW E39 jeg har haft og hvor lidt rust der er i dem begge: En 540 sedan fra 1997 der har kørt tæt på 700.000 km (med 100% original drivline) samt en 540 Touring fra 2003 som efter 350.000 km (ligeledes med original drivline) blev skrottet sidste år pga. en skade, er det efter min mening PINLIGT hvor meget min Mercedes ruster og det er vel at mærke rust der intet var af, da jeg fik bilen for halvandet år siden.
Den sedan fra 1997 har fået skiftet en bagklap hvor der var rust omkring låsecylinderen og det foregik dengang på garanten.
Touringen havde ligeledes den velkendte rust i bagklappen (det har de alle) samt i frontklappen grundet en dårligt udført reparation. Ellers var der intet rust i nogen af dem overhovedet og så godt er BMW's ry på området altså ikke.
Ingen af de to biler har nogensinde fået noget beskyttelse, udover det de havde fra fabrikken.
Jeg er ikke sikker på at jeg skal have Mercedes igen. Dertil har min simpelthen været for dyr og værditabet alt for stort og nu skal jeg til at smide flere penge i den for at få udbedret de rustproblemer i skærmkanter og paneler.
MVH. Lars H
Mercedes S211 E320 cdi 2008