Lokalisering af lyd

Alt vedrørende teknik
Besvar
Sorteknud
Indlæg: 49
Tilmeldt: 10. apr 2011, 14:50

Lokalisering af lyd

Indlæg af Sorteknud »

Min E 270 fra 2003 med 466000 km på bagen, er begyndt at underholde mig med en lyd, som jeg ikke ved hvor kommer fra.
Men det er en stigende og faldende lyd som jeg i første omgang troede kom fra blæser motoren,fik så skiftet motoren,med en brugt i håb om det var den, men nej lyden var der stadig. Fik skiftet den tilbage, og ingen ændringer i lyden.
Når jeg slukker for varme/aircon.forsvinder lyden,og kommer igen når jeg tænder? Mekanikeren mente det var fordi der var for lidt kølemiddel på, og fik så den fyldt op med kølemiddel, det hjalp heller ikke.
Sidder der en blæsermotor i selve varmeapp. og hvis der gør kan den så skiftes? uden at hele varme app. skal fornys?
Håber i kan hjælpe
Mvh
Sorteknud
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Lokalisering af lyd

Indlæg af BWJ »

Joe, der sidder en blæser i dit varmeapp. prøv at skrue hastigheden helt ned på blæseren, og se om ikke det er det.
Hvis du tager beklædningen af under handskerummet, kan du se blæser og filtre.
ZOOM ZOOM.
Sorteknud
Indlæg: 49
Tilmeldt: 10. apr 2011, 14:50

Re: Lokalisering af lyd

Indlæg af Sorteknud »

Jo, det er den blæser jeg har skifter,og der har ikke haft nogen virkning,når jeg har pillet beklædningen af, så kan du se blæsermotoren, men lyden kommer ikke derfra!
Det er helt bekræftet, af mekaniker, men jeg hælder selv til enten kompressor elle selve varmeapp.?
Sorteknud
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: Lokalisering af lyd

Indlæg af Alex B J »

Og det er ikke muligt at optage lyden og uploade den via youtube ,det gør gætte konkurrencen lidt mere simpel ...
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Sorteknud
Indlæg: 49
Tilmeldt: 10. apr 2011, 14:50

Re: Lokalisering af lyd

Indlæg af Sorteknud »

Det er desværre ikke muligt i øjeblikket,jeg har ikke udstyret til det hvor jeg er pt.
Sorteknud
asej
Indlæg: 53
Tilmeldt: 12. mar 2016, 23:55
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Lokalisering af lyd

Indlæg af asej »

I min tidligere vogn (skoda octavia) havde jeg en underlig tikkende lyd der kun var der når blæser/aircon kørte. Det viste sig at være en fejl på et spjæld i en af ventilationskanalerne som bliver åbnet/lukket elektronisk. Når den ikke kunne åbne spjældet blev den ved med at prøve, og dette skabte lyden. Måske kan din problem være noget lignende.
MB C220 CDI Avantgarde '11 (S204) Stc. Aut.
Sorteknud
Indlæg: 49
Tilmeldt: 10. apr 2011, 14:50

Re: Lokalisering af lyd

Indlæg af Sorteknud »

Tak for tippet,det kunne være sådant noget,giver det videre til eksperterne!!!
Besvar