Duggede ruder

Alt vedrørende teknik
Besvar
LarsK
Indlæg: 38
Tilmeldt: 31. mar 2015, 21:10

Duggede ruder

Indlæg af LarsK »

Jeg oplever at ruderne på min W212 er duggede når bilen har stået nogle timer eller natten over. Når jeg starter bilen og igangsætter blæser og a/c, forsvinder duggen hurtigt. Det er alle ruderne mere eller mindre, der er duggede.

Jeg kan ikke konstatere, at der er vand i bunden af bilen idet tæpperne under måtterne er tørre. Jeg har fulgt alle eftersyn og dermed er filtre mv. skiftet iht. serviceplanen. Jeg fik lavet airconservice for knap et år siden, hvor bl.a. pollenfilteret blev skiftet og kølemiddel påfyldt. Jeg har endvidere for ca. 4 måneder siden anvendt en omgang Bell Add Kabine AC Rens.

Hvad kan årsagen være til de duggede ruder?

Mvh
Lars K
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Duggede ruder

Indlæg af BWJ »

Et stoppet afløb ved fordamperen i varmeapperatet til aircon så står vandet i bunden af blæserkassen og fordamper til kabine.
ZOOM ZOOM.
Kuha
Indlæg: 242
Tilmeldt: 24. okt 2015, 05:00
Geografisk sted: Hillerød

Re: Duggede ruder

Indlæg af Kuha »

Jeg har samme problem med min B180CDI
Kan det være den samme årsag.
vh
MB 180 CDI fra 2009 - 143HK
LarsK
Indlæg: 38
Tilmeldt: 31. mar 2015, 21:10

Re: Duggede ruder

Indlæg af LarsK »

Har talt med aut. MB værksted i dag for at få dem til at kigge på problemet og jeg nævnte for dem, at det kunne være forårsaget af et stoppet afløb ud fra det udmærkede tip jeg fik fra BWJ. Værkstedet mener bestemt ikke, at det kan være årsagen. Det havde de i øvrigt aldrig hørt om skulle opstå og hvis de skulle kontrollere det skulle bilen stå og køre i flere timer. Ham jeg talte med siger at han også oplever det i sin egen MB uden der er noget galt af den grund.

Så måske er der ikke noget galt men uanset hvordan så skal jeg i hvert fald finde et andet sted for fejlsøgning.

Mvh
Lars
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Duggede ruder

Indlæg af tømreren »

Det der, er lige netop årsagen til man ALDRIG skal 'komme lige ind fra gaden' og forelægge autoriseret Mercedes Benz en problemstilling.

De anfægter alt og betvivler enhver saglig argumentation.

Jeg har prøvet det flere gange. Det er PISSE irriterende.

Skal man gøre sig forhåbninger om de lytter, er det pokkers vigtigt, man har har opbygget tillid til én af deres få RIGTIG dygtige teknikere eller værkførerer. Men så er der til gengæld også hjælp at hente.

Jeg ønsker Jer med fugtproblemerne alt held og lykke med fejlsøgningen.

Venligst tømreren
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
LarsK
Indlæg: 38
Tilmeldt: 31. mar 2015, 21:10

Re: Duggede ruder

Indlæg af LarsK »

Jeg er enig og derfor valgte jeg også at kontakte det MB værksted hvor jeg plejer at komme og hvor bilen er blevet serviceret.
Kuha
Indlæg: 242
Tilmeldt: 24. okt 2015, 05:00
Geografisk sted: Hillerød

Re: Duggede ruder

Indlæg af Kuha »

Jeg har faktisk gjort det, at hvis man slukker for air. con et par minutter inden man stopper motoren er problemet meget mindre.
MB 180 CDI fra 2009 - 143HK
Besvar