Side 1 af 1

Tuning

: 13. apr 2016, 11:23
af CLK320
Hej

Der skulle vel ikke være nogen på dette forum der ved hvordan man kommer ind i styreboksen på en mercedes 320 fra 98. og hvad man skal bruge af ledninger og software for at kunne tune på den.


Jeg har en CLK 320 fra 98 som jeg godt kunne tænke mig at få lidt flere heste ud af og et lidt større drejningsmoment, samt at flytte momentet så det kommer ved lidt lavere omdr.


Søren

Re: Tuning

: 13. apr 2016, 13:12
af SLKkompressor
Det ved dem som tuner.
Hvis det er en benziner er der vist ikke meget at gøre elektronisk via OBD.

Re: Tuning

: 13. apr 2016, 17:53
af CLK320
Hej

Beklager jeg ikke fik med at det er en benzinmotor der ligger i den.

Jeg havde nu heller ikke forventetat man kunne gøre noget fra OBD stikket, men nu er der heller ikke OBD stik på en 98

Det jeg har en ide om er at man måske kunne tage styreboksen med ind på skrivebordet og slutte den til sin pc, hvor man så kunne redigere/ændre i boksen.

Søren

Re: Tuning

: 14. apr 2016, 09:21
af SLKkompressor
Jeg har en MB A 160 fra 1998 som har OBD stik og var derfor ikke helt klar på om du havde OBD på din. Men så har du en rund stikdåse med ca. 32 pinde som gør det samme som OBD stik og her kan Star Tester og andre lignende udstyr kommunikere med bilens computer/motorstyring. Jeg tvivler på at man her kan gøre underværker på en ren suge benzinmotor.
Eneste umiddelbare løsning er påbygning af kompressor som ikke er helt billigt.

Re: Tuning

: 14. apr 2016, 09:38
af Alex B J
Skal du hente billige heste skal du udskifte komponenter ,
Her er en fin link med partnumre.

http://mbworld.org/forums/c-class-w203/ ... ocess.html

Re: Tuning

: 14. apr 2016, 23:57
af JTC
Som det bliver nævnt, skal du havde en mærkbar effektforøgelse, så skal der kompressor på. Men så skal du også regne med at ofre en 50K på det!!

Alternativt, er det et sportsudstødningssytem med 3-1 bananmanifolde, downpipes uden kat og de bageste kat skiftet ud med sportskat, x pipe og en sportsbagpotte + chiptuning.
Så kan du hente ca 60Hk og økonomisk skal du regne med en 30K

Re: Tuning

: 15. apr 2016, 12:22
af CLK320
Hej

Ved en eventuel tuning, hvor mange heste kan en standard motor på 3,2 l. benzin holde til uden ombygning hvis der monteres turbo.

Sådan noget som tændings indstillingen under kørsel, hvordan fungerer det, er det med impulser fra tændrør eller bankesensor eller reguleres det på en helt anden måde.

Søren

Re: Tuning

: 17. apr 2016, 09:39
af JTC
Med en ordentlig intercooler og en sund motor. Så kan du hæve effekten op til 40% på en standart motor.
Alt over det, kræver ændret kompression.

Justering af blandingsforholdet, kan gøres med en tryk regulator, en pumpe booster og en modstand på luftmassemåleren.
Igen, skal du over 40% effekt, så kræves der også mere her.