Fastsiddende bolte i udst flance

Alt vedrørende teknik
Besvar
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Fastsiddende bolte i udst flance

Indlæg af Alex B J »

Jeg skal have andre potter på bilen og står med dette skønne problem...

Hvad er nemmmest

1 spænde op og bore dem ud
2 skal jeg forvente at jeg med varme kan få dem ud,der er ikke gevind i stykket...

Jeg forventer at dem jeg tager af bilen har samme problem,med bolte som sidder fast?

Den ende med bolt fik jeg ud,efter ukrudstbrænderen havde varmet den op..

Det andet stk gevind er der desværre intet at tage fat om,så det hedder jo nok udboring..
Vedhæftede filer
IMG_1568.jpg
IMG_1567.jpg
IMG_1566.jpg
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: Fastsiddende bolte i udst flance

Indlæg af Alex B J »

Sidste bolt fik jeg også ud ved at varme den op og spænde den op i skruestik,så jeg kunne slå den ud...
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Lars Hansen
Indlæg: 296
Tilmeldt: 27. jun 2014, 18:20

Re: Fastsiddende bolte i udst flance

Indlæg af Lars Hansen »

Med varme kan man næste altid få selv de mest rustne bolte ud :-)

Men det er ofte unødvendigt at bore noget ud hvis du har varme i form af gas og ilt.
Når hovedet af en bolt knækker pga. rust, plejer jeg at svejse en "møbasse" på det der er tilbage og det virker altså.
Så varmer man både på emnet, men der kommer også en masse varme på den fast siddende bolt/skrue og den varme kommer indefra og det giver en masse af det gode, som løsner problemerne :-)


MVH. Lars H
MB S211 E320 cdi 2008
MVH. Lars H
S211 E 320 cdi 2008
Besvar