Har sidste sommer skiftet de 2 forreste bagbrosbøsninger på min w210'er.
Efter at have sat sommerhul på har jeg nu igen problemer med at bilen er MEGET urolig på ujævn vej og ved hjulspor i vejen.
Sidst lagde jeg mærke til at gummi og alubøsninger på stræberarmene så temmelig triste ud men dog uden slør.
Er der noget at hente ved at skifte disse , jeg tænker her også på komfort ?
w210 stræberarme på bagaksel.
Re: w210 stræberarme på bagaksel.
Der er 2 muligheder. enten har du slør i nogle bøsninger, eller er det dine dæk.
Der er nogle bredere dæk som bliver meget træls med af "følge spor" når de er slidt.
Men der kan sagtens være noget slør i en af de mange bærearme/bøsninger, Især den nederste i hjulophænget (store bærearm og ude ved hjulet) gør hjulophænget "noget nervøs"
Hvis 210'eren har kørt en del kilometer, kan der være lidt slør over det hele. Og hvis man ønsker at beholde den i længere tid skulle man måske give den store tur
(hele bagbroen ned og skifte arme samt de sidste bøsninger.)
Denne opgradering giver en helt anden køreoplevelse, Da bilen bliver noget mere stabil ved høj fart og sidevind.
Man kan også gå og skifte en arm ad gangen, Men den skal 4 hjulsudmåles hver gang (eller giver det ekstra dækslid)
oej
Der er nogle bredere dæk som bliver meget træls med af "følge spor" når de er slidt.
Men der kan sagtens være noget slør i en af de mange bærearme/bøsninger, Især den nederste i hjulophænget (store bærearm og ude ved hjulet) gør hjulophænget "noget nervøs"
Hvis 210'eren har kørt en del kilometer, kan der være lidt slør over det hele. Og hvis man ønsker at beholde den i længere tid skulle man måske give den store tur
(hele bagbroen ned og skifte arme samt de sidste bøsninger.)
Denne opgradering giver en helt anden køreoplevelse, Da bilen bliver noget mere stabil ved høj fart og sidevind.
Man kan også gå og skifte en arm ad gangen, Men den skal 4 hjulsudmåles hver gang (eller giver det ekstra dækslid)
oej
-
- Indlæg: 63
- Tilmeldt: 14. mar 2010, 10:52
Re: w210 stræberarme på bagaksel.
Tak for info, og det hjalp med nogle nye bøsninger.
Det var dem der sidder ude under hjullejet der var trætte , det var svært at se før det blev skilt ad.
Har skiftet de stræberarme jeg kunne komme til uden at tage bagbroen ned.
Jeg skal også have de sidste arme skiftet, samt de sidste 2 af de store bøsninger til bagbroen.
Nogen der ved om bagbroen skal helt af, eller bare sænkes 15-20 cm ned ?
Har lift og gearkasseløfter.
Mvh.Jan
Det var dem der sidder ude under hjullejet der var trætte , det var svært at se før det blev skilt ad.
Har skiftet de stræberarme jeg kunne komme til uden at tage bagbroen ned.
Jeg skal også have de sidste arme skiftet, samt de sidste 2 af de store bøsninger til bagbroen.
Nogen der ved om bagbroen skal helt af, eller bare sænkes 15-20 cm ned ?
Har lift og gearkasseløfter.
Mvh.Jan
Re: w210 stræberarme på bagaksel.
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
-
- Indlæg: 806
- Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55
Re: w210 stræberarme på bagaksel.
Efter alt det skiften rundt, så husk hjuludmåling og indstilling.
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.