W211 220CDI stopper ikke
W211 220CDI stopper ikke
Når bilen stoppes (nøglen drejes) hænder det, at motoren kører videre i lidt tid, det kan være 5-10 sekunder eller noget i den dur. Når det sker, lyder det, som om den kører på en enkelt eller to cyllindre, ihvert fald går den særdeles ujævnt. Det sker kun engang imellem, de fleste gange opfører den sig som ventet.
At den kører videre må jo betyde, at den stadigvæk får noget at leve af. Jeg har ikke kunnet konstere, at den spiser motorolien, og der er ikke noget at mærke, når man kører.
Nogen bud på hvilke ting, der bør komme på undersøgelses listen?
Bilen er en W211 220CDI 2008 med 350.000km.
At den kører videre må jo betyde, at den stadigvæk får noget at leve af. Jeg har ikke kunnet konstere, at den spiser motorolien, og der er ikke noget at mærke, når man kører.
Nogen bud på hvilke ting, der bør komme på undersøgelses listen?
Bilen er en W211 220CDI 2008 med 350.000km.
S211/2008, 220CDI, Ballerupegnen
Re: W211 220CDI stopper ikke
Hvis du ikke bruger Bell-add, så er Hessels råd at give den en hel flaske i en tankfuld, 2 gange efter hinanden.soren skrev:Når bilen stoppes (nøglen drejes) hænder det, at motoren kører videre i lidt tid, det kan være 5-10 sekunder eller noget i den dur. Når det sker, lyder det, som om den kører på en enkelt eller to cyllindre, ihvert fald går den særdeles ujævnt. Det sker kun engang imellem, de fleste gange opfører den sig som ventet.
At den kører videre må jo betyde, at den stadigvæk får noget at leve af. Jeg har ikke kunnet konstere, at den spiser motorolien, og der er ikke noget at mærke, når man kører.
Nogen bud på hvilke ting, der bør komme på undersøgelses listen?
Bilen er en W211 220CDI 2008 med 350.000km.
ZOOM ZOOM.
Re: W211 220CDI stopper ikke
Du har selvfølgelig også udlæst evt fejlkoder på bilen ?
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Re: W211 220CDI stopper ikke
Fejlkoder er blevet udlæst, og der var ingen indikation af fejlen.
For nyligt fik motoren en Liqui Moly Jet Clean rensning, uden at det gav en ændring.
BWJ: Kan Bell Add noget, som Liqui Moly ikke kan? Ved du, hvilket Bell Add produkt Hessel anbefaler, der findes en del forskellige?
For nyligt fik motoren en Liqui Moly Jet Clean rensning, uden at det gav en ændring.
BWJ: Kan Bell Add noget, som Liqui Moly ikke kan? Ved du, hvilket Bell Add produkt Hessel anbefaler, der findes en del forskellige?
S211/2008, 220CDI, Ballerupegnen
Re: W211 220CDI stopper ikke
Det ville være bedre med en teori om årsag
Kan det være dyser som stadig supplerer med brændstof selvom der er slukket eller hvad ?
Dem som jeg kender holder på at moly er bedre end bell ad .
Kan det være dyser som stadig supplerer med brændstof selvom der er slukket eller hvad ?
Dem som jeg kender holder på at moly er bedre end bell ad .
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Re: W211 220CDI stopper ikke
Hessel anbefaler http://www.belladd.dk/da/produkter/bell ... etail.html og det er vel fordi de har gode erfaringer med netop den.soren skrev:Fejlkoder er blevet udlæst, og der var ingen indikation af fejlen.
For nyligt fik motoren en Liqui Moly Jet Clean rensning, uden at det gav en ændring.
BWJ: Kan Bell Add noget, som Liqui Moly ikke kan? Ved du, hvilket Bell Add produkt Hessel anbefaler, der findes en del forskellige?
ZOOM ZOOM.
Re: W211 220CDI stopper ikke
Jeg hældte i forgårs går en flaske Liqui Moly (havde den stående) i tanken, og nu må jeg se, om den gør det igen. Stadig for tidligt med en god status, da det sker fra nul til et par gange om dagen.
Nogen bud på, hvor let det er at checke, om det er en dyse, der kan hænge, evt. pga. tilsodning? Den skal vel ud for inspektion?
Jeg håber på, at problemet ikke er pga. afbrænding af motorolie. Vil det i princippet kunne skyldes en lækage i turboen?
Nogen bud på, hvor let det er at checke, om det er en dyse, der kan hænge, evt. pga. tilsodning? Den skal vel ud for inspektion?
Jeg håber på, at problemet ikke er pga. afbrænding af motorolie. Vil det i princippet kunne skyldes en lækage i turboen?
S211/2008, 220CDI, Ballerupegnen
Re: W211 220CDI stopper ikke
Så blev årsagen fundet. Motoren stopper fint, men kølerblæseren vibrerer helt vildt.
Jeg lagde i weekenden mærke til den pågældende lyd samtidig med, at motoren kørte i tomgang. Åbnede hjelmen, og kølerblæseren vred sig som noget, der så ud til at være umuligt. Jeg fik taget en lille video af det, drejede nøglen, motoren stoppede, men den vibrerende blæser kørte lidt videre. Hele blæserrammen vred sig tydeligt synligt, og jeg kan konstatere, at der er temmelig meget slør, når man rokker med blæservingen.
Jeg har pt. kun kunnet finde hele blæserenheden som reservedel. Kan det tænkes, at man kan købe motordelen løst? Alternativt, er der nogen, der ved, om man kan udskifte lejerne i motoren (er det standard lejer)?
Om det er lidt pinligt at tro, at det var motoren, der kørte videre, når det så viste sig blot at være blæseren? Tja, lyden og rystelserne var ret voldsomme, -og var selvfølgelig ikke til at fremprovokere, når man prøvede. Lige nu glæder jeg mig blot over, at historien ser ud til at få en billigere afslutning end først frygtet.
Jeg lagde i weekenden mærke til den pågældende lyd samtidig med, at motoren kørte i tomgang. Åbnede hjelmen, og kølerblæseren vred sig som noget, der så ud til at være umuligt. Jeg fik taget en lille video af det, drejede nøglen, motoren stoppede, men den vibrerende blæser kørte lidt videre. Hele blæserrammen vred sig tydeligt synligt, og jeg kan konstatere, at der er temmelig meget slør, når man rokker med blæservingen.
Jeg har pt. kun kunnet finde hele blæserenheden som reservedel. Kan det tænkes, at man kan købe motordelen løst? Alternativt, er der nogen, der ved, om man kan udskifte lejerne i motoren (er det standard lejer)?
Om det er lidt pinligt at tro, at det var motoren, der kørte videre, når det så viste sig blot at være blæseren? Tja, lyden og rystelserne var ret voldsomme, -og var selvfølgelig ikke til at fremprovokere, når man prøvede. Lige nu glæder jeg mig blot over, at historien ser ud til at få en billigere afslutning end først frygtet.
S211/2008, 220CDI, Ballerupegnen
Re: W211 220CDI stopper ikke
http://autoimport.dk/mercedes_webcatalo ... 15002193B/soren skrev:Så blev årsagen fundet. Motoren stopper fint, men kølerblæseren vibrerer helt vildt.
Jeg lagde i weekenden mærke til den pågældende lyd samtidig med, at motoren kørte i tomgang. Åbnede hjelmen, og kølerblæseren vred sig som noget, der så ud til at være umuligt. Jeg fik taget en lille video af det, drejede nøglen, motoren stoppede, men den vibrerende blæser kørte lidt videre. Hele blæserrammen vred sig tydeligt synligt, og jeg kan konstatere, at der er temmelig meget slør, når man rokker med blæservingen.
Jeg har pt. kun kunnet finde hele blæserenheden som reservedel. Kan det tænkes, at man kan købe motordelen løst? Alternativt, er der nogen, der ved, om man kan udskifte lejerne i motoren (er det standard lejer)?
Om det er lidt pinligt at tro, at det var motoren, der kørte videre, når det så viste sig blot at være blæseren? Tja, lyden og rystelserne var ret voldsomme, -og var selvfølgelig ikke til at fremprovokere, når man prøvede. Lige nu glæder jeg mig blot over, at historien ser ud til at få en billigere afslutning end først frygtet.
ZOOM ZOOM.
Re: W211 220CDI stopper ikke
Så fik jeg blæseren skiftet.
Jeg åbnede den gamle blæsermotor, og konstaterede til min overraskelse, at den ikke er med kuglelejer.
Det ene af de påloddede fastgøringssteder til motoren var knækket pga. rystelserne.
Nå, men den nye blæser spinner som den skal her i varmen
Jeg åbnede den gamle blæsermotor, og konstaterede til min overraskelse, at den ikke er med kuglelejer.
Det ene af de påloddede fastgøringssteder til motoren var knækket pga. rystelserne.
Nå, men den nye blæser spinner som den skal her i varmen
S211/2008, 220CDI, Ballerupegnen