Undervognsbehandling W204 2011 facelift

Alt vedrørende teknik
Besvar
Bianconeri
Indlæg: 24
Tilmeldt: 9. jul 2015, 10:04
Geografisk sted: Kirke Hyllinge

Undervognsbehandling W204 2011 facelift

Indlæg af Bianconeri »

Hej MB Forum.

Jeg har siden jeg købte min bil for ca 10 mdr. Siden tænkt på en undervognsbehandling, og her for nyligt ifm. Olie skift kiggede jeg på bilen mens den stod på lift og her ser jeg at hele bilen er dækket af store plastik plader og plastik fra siderne, så det er kun de metal dele der går ud til hjulene der er blottet og der mente de at det var aluminium så burde ikke ruste.

Er det så overhovedet nødvendigt med en undervognsbehandling?? -

Hvad er jeres erfaringer, hvorfor .. Hvorfor ikke??

VH A.
ThomasDK
Indlæg: 239
Tilmeldt: 23. maj 2013, 18:36

Re: Undervognsbehandling W204 2011 facelift

Indlæg af ThomasDK »

Jeg gør det ikke. Fordi det stinker inde i bilen.
En af mine venner gav glad sin bil en fuld PAVA. Han påstod hårdnakket at det dampede af igen. Men jeg påstod til gengæld, at han havde vænnet sig til lugten. Puha. Den lugter stadigt af det.
Desuden skifter jeg typisk bilen efter 200tkm, måske lidt længere med den jeg har nu. Så er det ikke noget problem - for mig.

Plastpladerne giver beskyttelse som skjold imod, at sten smadrer den hårde rustbeskyttelse så det er ikke en rustbeskyttelse i sig selv. Der ligger salt og sand oven under pladerne, men det blæses og skylles jo ud når bilen igen kører i tø/regnvejr. De har også funktion af påkørsels beskyttelse, du kan få dem i metal som ekstraudstyr. Det er en del taxaer udstyret med.
Mener også at pladerne har indvirkning på luftstrømmen under bilen, men det må mekanikkerne eller andre bil nørder svare på.
Billede
2015 E350 Bluetec AMG/ 4 Matic/ Airmatic/ Fyr/ HarmanKardon/ Nightpackage
2010 E350 CDI Avantgarde /Airmatic /HarmanKardon Logic 7®
1999 E300TD Elegance (rust modellen)
oej
Indlæg: 113
Tilmeldt: 23. sep 2010, 17:45

Re: Undervognsbehandling W204 2011 facelift

Indlæg af oej »

Hvis du tænker på at beholde bilen i længere tid, Er det godt givet ud.
Jo tidligere i bilen alder jo bedre, Dine bremserør, bærearme osv er glade for ekstra beskyttelse.

Og når den kommer til den tid hvor man skal udskiftet noget i undervognen, er den undervognsbehandlet bil meget nemmere at skille ad. Da møtrikker/bolte med mere lukket til med beskyttelse.
Dine bundplader er i meget høj grad for aerodynamik. Men de har også den ulempe at de holder på fugten mellem plader og karosseri.

De nye Mercedes har intet beskyttelse under pladerne og især hjulkasserne er ren metal.
Hvis du skal gøre det, Så brug Dinitrol som giver billeder dokumentation på adskillelse og sprøjtning.
Dinitrol er det dyreste men også den bedst, Og den lugter kun i starten
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: Undervognsbehandling W204 2011 facelift

Indlæg af SLKkompressor »

23. December 2014 hentede jeg en sprit ny jomfruelig MB C 200. Den havde været igennem modtagelsescentret i Vamdrup for at blive behandlet med hulrumsvoks hvilket tydeligt kunne ses adskillige steder på bilen blandt andet netop bag ved inderskærmene på det malede blik. Det er ikke noget som jeg har bestilt men helt normal behandling har jeg fået at vide. Det er nok af bitter erfaring fra tidligere tiders biler som jo rustede væk mellem vores hænder. Jeg har haft en W 210 fra 96 med hvad deraf følger.
Jeg har ikke i sinde at få nuværende C 200 undervognsbehandlet men vil overvåge bilens tilstand efterhånden som den ældes. Efter 30.000 km og snart halvandet år er der intet angreb af rust. Hvis man anskaffer sig en bil som er leveret i Tyskland er den efter min viden ikke hulrumsbehandlet og det vil være en god ide at få det gjort.
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Undervognsbehandling W204 2011 facelift

Indlæg af BWJ »

Min fik dobbelt Dinitrol behandling, og efter 2½ md lugter der ikke mere.
ZOOM ZOOM.
Besvar