W211 kan ikke gå ud fra NØDPROGRAM

Alt vedrørende teknik
Besvar
Zubayd
Indlæg: 9
Tilmeldt: 30. mar 2016, 17:13

W211 kan ikke gå ud fra NØDPROGRAM

Indlæg af Zubayd »

Hey!

Jeg står med en w211 e320 cdi fra 07. kørt 425.000

Jeg har oplevet en del problem med bilen og endnu en er dukket op for alvor.
Min bil går i nødprogram og kan ikke accelere på den rigtig måde dvs. bilen begrænser omdrejningerne. max 2000 omdr.

Jeg sat en original tester på og fik fejl på følgende:

1-) Turbo regulator - Se billede -->https://mein-autoteil.de/out/pictures/g ... 25_001.jpg

2-) Egr ventil - Udstødnings gas regulator

3-) B60 føler

Alle disse komponenter er blevet skiftet og selvom det går bilen stadig i nødprogram og viser disse fejl på diagnosen.

Jeg har taget en tur med den mens testeren var på og lagde mærke til noget og det var at turbo trykket var for højt. Den rigtige værdi skulle være på 26.0 og det den var mens jeg kørte var på 57.0.

Det skal nævnes at bilen er ECU opgraderet hos Kleemann. Har også talt med dem, men de påstod at det ikke havde noget og gør med chippen???

Turbo, manifold og egr er renset for en måned siden. Alt service er lavet.

Nogen erfaringer?
jensen
Indlæg: 781
Tilmeldt: 23. feb 2012, 23:14

Re: W211 kan ikke gå ud fra NØDPROGRAM

Indlæg af jensen »

Motoren til indsugningsmanifolden trænger til udskiftning kendt problem
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: W211 kan ikke gå ud fra NØDPROGRAM

Indlæg af Alex B J »

Et forsigtigt bud ville være turboens vtg funktion som ikke regulere ordentligt .
Alternativ for at udelukke ecu og programfejl evt at erstatte bilen ecu med anden ...
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Zubayd
Indlæg: 9
Tilmeldt: 30. mar 2016, 17:13

Re: W211 kan ikke gå ud fra NØDPROGRAM

Indlæg af Zubayd »

jensen skrev:Motoren til indsugningsmanifolden trænger til udskiftning kendt problem
Jeg har prøvet indsugningamanifold før to gangen, men aldrig oplevet at den kunne få min bil til at gå i nød programmet. Men det kan være jo? Synes mercedes har begået stor fejl ved at bruge plastik dele på manifoldens motor.
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: W211 kan ikke gå ud fra NØDPROGRAM

Indlæg af Alex B J »

Jeg er meget sikker på at jeg har set arme og ledforbindelser produceret i metal ,inklusiv arm på motor ...
Iøvrigt fås nylontandhjulet indeni servomotoren også løst..
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Zubayd
Indlæg: 9
Tilmeldt: 30. mar 2016, 17:13

Re: W211 kan ikke gå ud fra NØDPROGRAM

Indlæg af Zubayd »

Alex B J skrev:Jeg er meget sikker på at jeg har set arme og ledforbindelser produceret i metal ,inklusiv arm på motor ...
Iøvrigt fås nylontandhjulet indeni servomotoren også løst..
Yup, det havde jeg også hørt. Hvis det er manifolden, så er det tredje gang jeg skifter det så.

Har du et konkret link til hvor jeg kan finde reperations kit til manifolden ? Altså dele der er lavet i metal
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: W211 kan ikke gå ud fra NØDPROGRAM

Indlæg af Alex B J »

Jeg så det på amerikansk eBay hvor det var efterproduceret i metal ,arme osv
Du må søge lidt ,der er nogle mdr siden jeg så
De lavede til mange modeller
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Besvar