gearkasse eller converter

Alt vedrørende teknik
Besvar
JPA
Indlæg: 334
Tilmeldt: 7. jun 2010, 19:14
Geografisk sted: Midtjylland

gearkasse eller converter

Indlæg af JPA »

når bilen startes og er kold, kan der komme en hylende lyd som forsvinder efter få km. når den så bliver rigtig varm har den en skurende/knurrende lyd der følger omdrejningerne, har mistanke til gearkasse eller converter, hvordan kan det afgøres hvilken det er ? det skal siger at den skifter gear helt perfekt, det er en 5 gears.
kan en converter fra en hvilken som helst 5 gears gearkasse fra en w210 eller w211 evt. monteres.?
E 220 CDI Avantgarde 2014 aut. 4d.
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: gearkasse eller converter

Indlæg af BWJ »

JPA skrev:når bilen startes og er kold, kan der komme en hylende lyd som forsvinder efter få km. når den så bliver rigtig varm har den en skurende/knurrende lyd der følger omdrejningerne, har mistanke til gearkasse eller converter, hvordan kan det afgøres hvilken det er ? det skal siger at den skifter gear helt perfekt, det er en 5 gears.
kan en converter fra en hvilken som helst 5 gears gearkasse fra en w210 eller w211 evt. monteres.?
Når du holder stille i "D" har du så lyden ?
ZOOM ZOOM.
JPA
Indlæg: 334
Tilmeldt: 7. jun 2010, 19:14
Geografisk sted: Midtjylland

Re: gearkasse eller converter

Indlæg af JPA »

Ja men så er den meget svag i tomgang, men forstærkes hvis jeg bremser og giver lidt gas.
E 220 CDI Avantgarde 2014 aut. 4d.
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: gearkasse eller converter

Indlæg af BWJ »

Prøv lige med slukket klima.
Og for at udelukke alt andet pil remmen af så servo og generator heller ikke støjer
ZOOM ZOOM.
JPA
Indlæg: 334
Tilmeldt: 7. jun 2010, 19:14
Geografisk sted: Midtjylland

Re: gearkasse eller converter

Indlæg af JPA »

Tak BWJ
Du er inde på noget rigtigt, jeg havde godt nok prøvet at slukke klima, men det var på knappen til højre hvor der står klima off, det gjorde ingen forskel, men så prøvede jeg knappen i midten, mærket 0 med lys i, så var der efter ca.1-2-sec. en tydelig forskel, :?: så nu må jeg prøve at finde ud af hvad den fejler. har nogen forslag til hvad sådan en ac. kompresser kan fejle ?
E 220 CDI Avantgarde 2014 aut. 4d.
Kjensen
Indlæg: 104
Tilmeldt: 21. jul 2013, 21:00

Re: gearkasse eller converter

Indlæg af Kjensen »

JPA skrev:Tak BWJ
Du er inde på noget rigtigt, jeg havde godt nok prøvet at slukke klima, men det var på knappen til højre hvor der står klima off, det gjorde ingen forskel, men så prøvede jeg knappen i midten, mærket 0 med lys i, så var der efter ca.1-2-sec. en tydelig forskel, :?: så nu må jeg prøve at finde ud af hvad den fejler. har nogen forslag til hvad sådan en ac. kompresser kan fejle ?
Hvis jeg forstår dig ret, så HAR du haft slukket for AC kompressoren (klima off).
Hvis ikke lyden forsvinder ved at slå AC fra, så tror jeg at det er din blæsermotor i varmeapperatet som hyler.

Når du trykker på "0" stopper du nemlig også blæseren.
JPA
Indlæg: 334
Tilmeldt: 7. jun 2010, 19:14
Geografisk sted: Midtjylland

Re: gearkasse eller converter

Indlæg af JPA »

ok, men det følger omdrejningerne, her i varmen har jeg opdaget at ac-en ikke køler meget, så jeg ved ikke om det kan høres hvis der mangler vædske på systemet, jeg prøver at få påfyldt noget og ser om det virker .
E 220 CDI Avantgarde 2014 aut. 4d.
JPA
Indlæg: 334
Tilmeldt: 7. jun 2010, 19:14
Geografisk sted: Midtjylland

Re: gearkasse eller converter

Indlæg af JPA »

så forsvandt lyden, manglede vædske på anlægget, forstår stadig ikke at lyden kun forsvandt ved at afbryde på 0, for kan nu konstatere at ac stopper med at køle, når jeg betjener ac off. knappen :?
E 220 CDI Avantgarde 2014 aut. 4d.
Besvar