HD musik og loss less afspilning

Alt vedrørende teknik
Besvar
ThomasDK
Indlæg: 239
Tilmeldt: 23. maj 2013, 18:36

HD musik og loss less afspilning

Indlæg af ThomasDK »

For jer med de store anlæg i bilen, her tænker jeg på Harman Kardon Dolby Surround 5.1, hvad spiller i for musik kvalitet, specielt nu da CDR mediet snart er afløst af iTunes, Amazon, CDON, Wallmart, TDC Bilka etc. download af virkelig dårlig kvalitet?

Selv havde jeg i min gamle `99 E300 ganske godt anlæg syntes jeg den gang, også i mine efterfølgende biler, men nu fik jeg ved et tilfælde Harman Kardon da det sad i den bil jeg "tilfældigvis" og ganske uvidende købte.
Og mærkede ikke det store sus når jeg afspillede alm. musik i 192kbps fra kabel i min iPhone. Bare lidt bedre bas og rumklang, det var nu det.
Lod dog mærke til det ekstra detaljerede lydområde og bas bredde der var på "The Voice", og besluttede mig til, at hente noget HD/ loss less musik på nettet.

Frem til og med den beslutning var jeg egentligt ganske glad for MP3. Tænkte bare aldrig over det.

Langt de fleste steder kan man jo kun købe musik i virkelig dårlig kvalitet, men jeg fandt så JUNO Download og BEATport, der henvender sig til folk og DJs der vil have lyd som professionelle WAV filer i 1411kbps lossless kvalitet, rimelige som 320kbps MP3 max.
Holy Mother of God ... hvorfor har jeg ikke gjort det her noget før. Det er jo helt vanvittigt så godt og rent det lyder.

Nu er dilemmaet bare, bilen har kun en skalle 6GB Harddisk i anlægget, ved i om man kan opgradere den, eller sætter i andre bare en USB disk i multimedia interfacet?

Hvis der er andre der gør det samme som mig, hvad gør i så med WAV filer. Ved konvertere til max ydelsen på 320kbps MP3, kan man jo tydeligt høre giver markant dårligere musik. 1411kbps til 320kbps er meget lyd at fjerne. Det ville være rart at køre WAV direkte, men det understøttes jo ikke.

Bilen supporterer kun 2 formater, MP3 max 320kbps og WMA max 128kbps.
Så jeg er nødt til at brænde musik CDer for at få HIFI lyd, dilemmaet kender man jo i branchen i bilstereo branchen, man kan købe Harman Kardon, BOSE, JBL og B&O. Herefter sidder man så og hører konservesdåse musik fra iTunes på dette gode grej.
Man kan jo kun bede til, at ovenstående producenter en dag vil understøtte WAV og FLAC lossless direkte.
Hvad gør i andre, knalder i bare 320kbps MP3 igennem, eller sidder i også og brænder en hulens masse skiver, eller køber i musik på CDR.

ICE entusiaster, i må have samme dilemma med digital afspilning, uden at skulle brænde et analogt medie.


Uanset hvad, så bør i kigge alle på JUNO og BEATPORT hvis i skal have lidt god lyd i bilen.
Har nogen andre gode links så bare kom med dem.
http://classic.beatport.com/
http://www.junodownload.com/
Billede
2015 E350 Bluetec AMG/ 4 Matic/ Airmatic/ Fyr/ HarmanKardon/ Nightpackage
2010 E350 CDI Avantgarde /Airmatic /HarmanKardon Logic 7®
1999 E300TD Elegance (rust modellen)
Besvar