Bremseklodser smøring af glideflader

Alt vedrørende teknik
Besvar
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Bremseklodser smøring af glideflader

Indlæg af Alex B J »

I dette tilfælde er kaliberen jo fast og klodserne hænger på aksler,så jeg vil mene der ikke er behov for noget smørelse?
Vedhæftede filer
IMG_0066.jpg
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Brugeravatar
Martin_E320CDI
Indlæg: 373
Tilmeldt: 11. maj 2011, 18:44
Geografisk sted: 3360 Nordsjælland

Re: Bremseklodser smøring af glideflader

Indlæg af Martin_E320CDI »

De ligger da an på de 4 punkter. Pindene styrer vel kun vil jeg mene
E320 Avantgarde W211 R6 , årgang 2004, 19" alu , Distronic , El ratstamme , Harman Kardon logic , Kurvelys , Euro 4 Partikelfilter.
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Bremseklodser smøring af glideflader

Indlæg af tømreren »

Alex B J skrev:I dette tilfælde er kaliberen jo fast og klodserne hænger på aksler,så jeg vil mene der ikke er behov for noget smørelse?
Stiller du et spørgsmål eller konkluderer du noget? :roll:
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: Bremseklodser smøring af glideflader

Indlæg af Alex B J »

Jamen jeg er da ked af at den grammatiske udlægning har bragt dig på tvivlens rand .

Jeg spurgte fordi jeg ikke har rodet med faste kalibre før og ved at spørge mit bagland gives der modstridende information .
Det kunne jo være at der var nogle brugere herinde som selv havde skiftet deres klodser i samme type kaliber ....
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Bremseklodser smøring af glideflader

Indlæg af tømreren »

Alex B J skrev:Jamen jeg er da ked af at den grammatiske udlægning har bragt dig på tvivlens rand .
Og jeg beklager hvis du føler mit spørgsmål som et angreb på dine grammatiske udfoldelser. Men jeg mente ikke dit budskab fremgik tydeligt.

Og hvis andre herinde, der måske måtte sidde med det svar du søger, mener det samme, er det jo problematisk....
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
Kjensen
Indlæg: 104
Tilmeldt: 21. jul 2013, 21:00

Re: Bremseklodser smøring af glideflader

Indlæg af Kjensen »

Alex B J skrev:I dette tilfælde er kaliberen jo fast og klodserne hænger på aksler,så jeg vil mene der ikke er behov for noget smørelse?

Begge ende af klodserne skal smøres, der hvor de lægger an på bremsecaliberen og glider.

"akslerne" som du kalder dem, er udelukkende for at holde klodserne på plads.
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: Bremseklodser smøring af glideflader

Indlæg af Alex B J »

Jeg smurte med kearamisk pasta montering af kaliber og skiver fra sportspakken,var bare plug and play...
Må konstatere at de 4 stemplede kalibre bremser eminent...
Vedhæftede filer
IMG_1614.jpg
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Besvar